Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En liggcykel!En komplett loftsäng.
Vissa kokar kaffevattnet med t-doja, andra med gas och andra med riktig ved.
Jösses! Vad väger en sådan pjäs på ett ungefär?
Sadel?En komplett loftsäng. Visa bilaga 743625
Överskattat! Vem behöver sadel när man har en hel säng på cykeln?
Har en liknande. Tipp-glada så se om du kan få ner lådorna i ramen skulle jag säga så botten är så låg som möjligt :)Visa bilaga 751390Jag tog över det här kadavret till cykelvagn alldeles gratis i höstas som tänkt vinterprojekt. Sen har den stått till sig några månader, men häromdagen kom jag äntligen igång så nu lägger jag upp en bild för att tvinga mig själv att få klart den.
Den ska alltså bli lastvagn till så låg budget som det bara går. Sidorna och tyget i bakkant ska av. Bottenplattan är tillräckligt okej för att lämna kvar. Det blir främst till att ordna upp hjulen (punka och rost, men verkar rulla rätt okej) och på ett eller annat sätt spänna fast lådor i lämplig storlek. Kanske behövs rör runt om för att ge lådorna bättre stabilitet.
Den ska inte gå långt, främst till mataffären någon kilometer bort, så behöver inte vara så märkvärdig.
Ska få ta över en liknande idag, och tänker bygga om den till lastvagn inför kommande husrenovering. Tvek på om den kommer palla en packe spånskivor, men färgburkar och några kvadratmeter parkett borde kunna funka. Släng gärna upp bilder om du kommer på nåt smart!Visa bilaga 751390Jag tog över det här kadavret till cykelvagn alldeles gratis i höstas som tänkt vinterprojekt. Sen har den stått till sig några månader, men häromdagen kom jag äntligen igång så nu lägger jag upp en bild för att tvinga mig själv att få klart den.
Den ska alltså bli lastvagn till så låg budget som det bara går. Sidorna och tyget i bakkant ska av. Bottenplattan är tillräckligt okej för att lämna kvar. Det blir främst till att ordna upp hjulen (punka och rost, men verkar rulla rätt okej) och på ett eller annat sätt spänna fast lådor i lämplig storlek. Kanske behövs rör runt om för att ge lådorna bättre stabilitet.
Den ska inte gå långt, främst till mataffären någon kilometer bort, så behöver inte vara så märkvärdig.
Intressant, tack för bra inspel.Om de har en tendens att tippa så kanske det inte är någon bra idé, men Reacha-vagnarna har höga flyglar för att kunna transportera surfbrädor mm på högkant. Så jag tänkte föreslå att du behåller sidoramarna som stöd för lasten.
Reacha verkar numera ingå i Thule. För lite inspiration: https://www.thule.com/sv-se/bike-trailers/bike-trailers-for-cargo/reacha-sport-_-10101403
Det var tanken från början, att få ner dem långt. Men sen var botten bättre än väntat så känns lite synd att riva. Får se, jag får kanske köra ett älgtest med full last.Har en liknande. Tipp-glada så se om du kan få ner lådorna i ramen skulle jag säga så botten är så låg som möjligt :)
Snygg kompislapp!Visa bilaga 757082Fick en gammal barnkärra av syrran, dryga 20 år och tre barn gammal och sliten. Piffades till lite och förväntas nu leva ett tag till.
Första turen blev att köpa ett dass till båten.
Nästa utmaning blir att köra dynor, segel och en kubikmeter med annat bös från förrådet till båten nu när bilen är såld.
Tack! Har suttit där sen tour de ötzi år 2015 typ. Plastmapp och reflextejp. Håller än, bara lite naggad i kanten.Snygg kompislapp!
Hur mycket vikt sparade du på det?Älskling jag krympte cyklarna?
långa grejer diagonalas!Behövs en längre dragstång för att cykla med den utstickande vikten så långt bak visade det sig så fick korta av de längsta planken.
Visa bilaga 757607
Får prova det nästa gång, fast fasen vet om det hade funkat dit jag skulle med det sen iofs. Det gjorde inte så mycket att halvera längden i just det här fallet.långa grejer diagonalas!
Du kör inte i nerförsbackar med den va? ;)då kör vi igång med årets försök att driva de lokala kommersiella ekologiska småbrukarentreprenörerna i konkurs då :)
Visa bilaga 760105
inte idag, men det är inga större problem om en tar det försiktigt.Du kör inte i nerförsbackar med den va? ;)
Intressant! Jag hade trott att en cykel skulle pressas fram även på låsta hjul (och välta) i en brant backe!inte idag, men det är inga större problem om en tar det försiktigt.
jag har inte utmanat ödet och kört fort och tvärnitat, men jag har kört rätt tungt rätt brant nedförs. tunga brädlass från skogen 60 höjdmeter ovanför har inte varit några problem, och sågverket går bra: https://happyride.se/forum/threads/visa-dina-laster.2390945/page-7#post-4360748Intressant! Jag hade trott att en cykel skulle pressas fram även på låsta hjul (och välta) i en brant backe!
StilrentPremiärkör det nybyggda flaket med 15 kg cykeldelar.
Funkar finfint men man får planera sin cykling mer, det görs ju inga snabba rörelser med styret med den extra vikten att bända med.
Visa bilaga 763446Visa bilaga 763447
Det enda på cykeln som kan beskyllas för detStilrent
Haha. Ja det är kanske sant ;)Det enda på cykeln som kan beskyllas för det
150 spänn i Hornbachs godishylla med stålämnen.