Visa dina laster...

Visa dina laster...
Glamping-cykelsemester längs Göta kanal i sommras med mina tre bröder. Kanske blev det lite väl mycket packning trots allt (åtta stolar, två bord, ett gigantiskt tält, ett kylskåp, mm, mm.)
IMG_3291.jpeg

Visa dina laster...
IMG_8861.webp
Jag tog över det här kadavret till cykelvagn alldeles gratis i höstas som tänkt vinterprojekt. Sen har den stått till sig några månader, men häromdagen kom jag äntligen igång så nu lägger jag upp en bild för att tvinga mig själv att få klart den.

Den ska alltså bli lastvagn till så låg budget som det bara går. Sidorna och tyget i bakkant ska av. Bottenplattan är tillräckligt okej för att lämna kvar. Det blir främst till att ordna upp hjulen (punka och rost, men verkar rulla rätt okej) och på ett eller annat sätt spänna fast lådor i lämplig storlek. Kanske behövs rör runt om för att ge lådorna bättre stabilitet.

Den ska inte gå långt, främst till mataffären någon kilometer bort, så behöver inte vara så märkvärdig.

Visa dina laster...
Visa bilaga 751390Jag tog över det här kadavret till cykelvagn alldeles gratis i höstas som tänkt vinterprojekt. Sen har den stått till sig några månader, men häromdagen kom jag äntligen igång så nu lägger jag upp en bild för att tvinga mig själv att få klart den.

Den ska alltså bli lastvagn till så låg budget som det bara går. Sidorna och tyget i bakkant ska av. Bottenplattan är tillräckligt okej för att lämna kvar. Det blir främst till att ordna upp hjulen (punka och rost, men verkar rulla rätt okej) och på ett eller annat sätt spänna fast lådor i lämplig storlek. Kanske behövs rör runt om för att ge lådorna bättre stabilitet.

Den ska inte gå långt, främst till mataffären någon kilometer bort, så behöver inte vara så märkvärdig.
Har en liknande. Tipp-glada så se om du kan få ner lådorna i ramen skulle jag säga så botten är så låg som möjligt :)

Visa dina laster...
Visa bilaga 751390Jag tog över det här kadavret till cykelvagn alldeles gratis i höstas som tänkt vinterprojekt. Sen har den stått till sig några månader, men häromdagen kom jag äntligen igång så nu lägger jag upp en bild för att tvinga mig själv att få klart den.

Ska få ta över en liknande idag, och tänker bygga om den till lastvagn inför kommande husrenovering. Tvek på om den kommer palla en packe spånskivor, men färgburkar och några kvadratmeter parkett borde kunna funka. Släng gärna upp bilder om du kommer på nåt smart!

Visa dina laster...
Om de har en tendens att tippa så kanske det inte är någon bra idé, men Reacha-vagnarna har höga flyglar för att kunna transportera surfbrädor mm på högkant. Så jag tänkte föreslå att du behåller sidoramarna som stöd för lasten.

Reacha verkar numera ingå i Thule. För lite inspiration: https://www.thule.com/sv-se/bike-trailers/bike-trailers-for-cargo/reacha-sport-_-10101403
Intressant, tack för bra inspel.

Pga begränsat förrådsutrymme tänker jag förvara vagnen stående upp mot en vägg, då vill jag att den är så platt som det går. Men kanske kan jag ha rören på sidorna ihopfällbara, ska fundera på saken.

Visa dina laster...
IMG_2803.webp
Fick en gammal barnkärra av syrran, dryga 20 år och tre barn gammal och sliten. Piffades till lite och förväntas nu leva ett tag till.

Första turen blev att köpa ett dass till båten.

Nästa utmaning blir att köra dynor, segel och en kubikmeter med annat bös från förrådet till båten nu när bilen är såld.

Visa dina laster...
Visa bilaga 757082Fick en gammal barnkärra av syrran, dryga 20 år och tre barn gammal och sliten. Piffades till lite och förväntas nu leva ett tag till.

Första turen blev att köpa ett dass till båten.

Nästa utmaning blir att köra dynor, segel och en kubikmeter med annat bös från förrådet till båten nu när bilen är såld.
Snygg kompislapp!

Visa dina laster...
Intressant! Jag hade trott att en cykel skulle pressas fram även på låsta hjul (och välta) i en brant backe!
jag har inte utmanat ödet och kört fort och tvärnitat, men jag har kört rätt tungt rätt brant nedförs. tunga brädlass från skogen 60 höjdmeter ovanför har inte varit några problem, och sågverket går bra: https://happyride.se/forum/threads/visa-dina-laster.2390945/page-7#post-4360748

men då kör jag nog 5 km/h där det är brant. självklart kan en inte ha orimliga däck, köra orimligt brant, leva ut sina värsta klanterier eller lasta allt för illa.

Visa dina laster...
Tillslut brukar bakhjulet lyfta för mig och då är det kört. Men tills dess kan man ju köra rätt tungt.
Har 10-15 m groteskbrant i början där jag brukar köra och man KAN ju välja att lasta efter backen, men det är inte lika kul.

Tillbaka
Topp