Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
SImopoulus, A.P. (2001) Evolutionary aspects of diet and essential fatty acids. World Rev Nutr Diet 88, 18-27.Vilken är din källa till det påståendet?
Eller dess motsats?Det har ju varit uppe en del olika tillskott i tråden, är det någon av dom som har en säkerställd placebo-effekt?
SImopoulus, A.P. (2001) Evolutionary aspects of diet and essential fatty acids. World Rev Nutr Diet 88, 18-27.
En lite väl "gammal" undersökning att dra slutsatser från alltsåDär "idag" alltså var 2001.
Enl lmv har även konsumtionen av omega-3 ökatLMV är förstås av annan uppfattning: "Ibland diskuteras en kvot mellan omega-6- och omega-3-fettsyror. Det finns i nuläget inte några belägg för vad som är en optimal kvot för hälsa. Det mest betydelsefulla är istället det totala intaget av omega-6- och omega-3-fettsyror."
Förstår dig, kaffet går ju inte att dricka där du borTog en koffeintablett nyss inför intervaller........
En? Jag brukar ta en näveTog en koffeintablett nyss inför intervaller........
En? Jag brukar ta en näveblev lite jobbigt när jag drog i mig 750mg koffein innan gymmet förut
![]()
Man blir så jä.la pissnödig av 4 koppar innan smartbike....Förstår dig, kaffet går ju inte att dricka där du bor![]()
AllaDet har ju varit uppe en del olika tillskott i tråden, är det någon av dom som har en säkerställd placebo-effekt?
Inte börjat med koffeintabletter men ställer ibland en dubbel espresso i närheten trots att jag tvingas klämma den kall.Tog en koffeintablett nyss inför intervaller........
Mähh, klipp den en timme innanInte börjat med koffeintabletter men ställer ibland en dubbel espresso i närheten trots att jag tvingas klämma den kall.![]()
Jag tar både innan och under, åtminstone för morgonpass av längre karaktär.Mähh, klipp den en timme innan![]()
Inte börjat med koffeintabletter men ställer ibland en dubbel espresso i närheten trots att jag tvingas klämma den kall.![]()
Tvärtom, det passar perfekt nu när planen är att gå rent, enbart någon veckas dosering av magnesium och Omega 3 kvar (allt annat är slut). Det enda som känns lite jobbigt är att jag nu möjligen bör äta mera miljöförgiftade fiskar och grönsaker men i övrigt känner jag mig laddad.Men om du intar koffein i form av kaffe kan du ju få i dig spår av nyttigheter också. Skärpning!
Jag kan kanske bekräfta att det funkar? Jag äter inget alls (förutom balanserad kost) men jag presterar inget vidare heller. Det kommer jag att fortsätta med länge....Tvärtom, det passar perfekt nu när planen är att gå rent, enbart någon veckas dosering av magnesium och Omega 3 kvar (allt annat är slut). Det enda som känns lite jobbigt är att jag nu möjligen bör äta mera miljöförgiftade fiskar och grönsaker men i övrigt känner jag mig laddad.
Undantag enbart för mitt whey protein men någon måtta får det vara, det är ändå inget vitamin-/mineraltillskott, jag tycker det är praktiskt helt enkelt.
Däremot är jag säker på att den här tråden dräller av piller/tillskotts-ätande hycklare men det glädjer mig varje gång när någon är ärlig med sitt intag (missbruk).![]()
Bakgrund till mitt pillermissbruk: Jag har väl tyckt att det känts tryggt att gardera mig med lite vitaminer/mineraler/omega nu när jag ändå tränat väldigt mycket senaste dryga 4 åren. Äter absolut bra generellt (och i tillräcklig mängd) men slarvar med i synnerhet grönsaker och fisk. Har inte haft några problem med mina värden och hälsoundersökningen varje år på Sophiahemmet har gått utan anmärkning också.Jag kan kanske bekräfta att det funkar? Jag äter inget alls (förutom balanserad kost) men jag presterar inget vidare heller. Det kommer jag att fortsätta med länge....
Bakgrund till mitt pillermissbruk: Jag har väl tyckt att det känts tryggt att gardera mig med lite vitaminer/mineraler/omega nu när jag ändå tränat väldigt mycket senaste dryga 4 åren. Äter absolut bra generellt (och i tillräcklig mängd) men slarvar med i synnerhet grönsaker och fisk. Har inte haft några problem med mina värden och hälsoundersökningen varje år på Sophiahemmet har gått utan anmärkning också.
Nu när jag ska prova gå rent får jag försöka skärpa mig lite med maten bara, inte värre än så, inget drama för någon i världen förutom för just mig personligen. LoL Väldigt många nu för tiden Ä L S K A R ju glänsa i köket, nästan som en hobby (vilket jag respekterar, bara att jag själv har andra hobbies). Får intrycket av att många spenderar väldigt mycket tid där, jobbar i köket, lagar mat, umgås, sover där, lyssnar på musik, filosoferar, bakar bröd etc och för dem är det här ett avsevärt mindre drama än för mig. Tror jag bara är lite avundsjuk på andra duktiga exemplariska personer.![]()
För mig är det mera effektivitet som gäller, helst lagar jag 5-7 portioner åt gången och ju snabbare det går ju bättre.
Multicookers (helst då "turbo"-modeller), airfryers och sådant älskar jag.
Kanske är dags att byta ämne nu från min noll-vision:
>Vad tillför ni för energi under träningen både gällande dryck och annat? För renlevnadspersonerna här i tråden så antar jag att man skyr pulverbaserade energidrycker som pesten men lite nyfiken vad ni tar istället? Enervit carbo tablets och dylika produkter tar jag för givet är ett stort "no-no" också (då är man ute på jäkligt djupt vatten). Även gel och bars borde med samma logik vara ett stort "no-no". Men hur gör ni istället? Jag är nyfiken.Ni bakar egna hälsosamma bars och kör med vatten + socker eller kanske saft?
Ja, ni är nog stora nog att välja själva. Jag har inga problem med det. Finns ju tom de som hävdar att coca-cola är gottFattar inte - varför skulle det vara en motsats i att välja näringsrik varierad kost i vardagen respektive använda färdiga produkter utformade för ändamålet eller strösocker och dylikt i samband med träning / tävling / prestation?
Rätt verktyg för rätt situation och ändamål liksom.....
Jag håller med, bara att jag fått intrycket i tråden (möjligen felaktigt dock...) att det är så otroligt känsligt med olika typer av tillskott/piller etc (samt att många hävdar att det antingen är "blaha" eller onödigt) därför blev jag nyfiken hur puristerna på happy som tränar mycket gör rent praktiskt, inte konstigare än så.Fattar inte - varför skulle det vara en motsats i att välja näringsrik varierad kost i vardagen respektive använda färdiga produkter utformade för ändamålet eller strösocker och dylikt i samband med träning / tävling / prestation?
Rätt verktyg för rätt situation och ändamål liksom.....
Jag håller med, bara att jag fått intrycket i tråden (möjligen felaktigt dock...) att det är så otroligt känsligt med olika typer av tillskott/piller etc (samt att många hävdar att det antingen är "blaha" eller onödigt) därför blev jag nyfiken hur puristerna på happy som tränar mycket gör rent praktiskt, inte konstigare än så.Jag är nyfiken av mig.
En slutsats är väl att många lever i deras egna sanningar men det gäller ju i och för sig väldigt mycket här i livet, inte så konstigt, det blir så och vi människor funkar så. Typ, nästan alla tror på något men frågan är på vad?Jag tycker det är intressant nu när vi är inne på tillskott/piller av olika slag samt kost.
Då började jag fundera lite för mig själv "Undrar hur alla dessa i tråden som är så kritiska mot vitamin-/mineraltillskott etc gör när de tränar, kör de fortfarande då the natural way och hur? (bakar de egna energikakor/bars, går de på saft, den klassiska bananen etc)"
Jag är positivt överraskad till att det verkar vara så mycket purister här, jag tycker det är roligt och imponerande, lite inspirerande också.![]()
Tur att man kan göra som man vill.Är nog inte så många som knaprar vitaminpiller på rundorna, nej.
Men jag förstår din fråga, finns ju även "rundepurister" på Happy, i trådar som handlar om energidryck och liknande så brukar det alltid komma minst en kommentar om att hen möjligen har med sig en flaska med vatten på en 4-timmarsrunda - om det är väldigt varmt, typ.
Jag är inte 50 plus men svarar endå. Kan likaNu frågar jag åt en kompis
Är det någon 50+are som provat "testo boosters"? Ger det någon positiv effekt som reklamen antyder? Borde väl funka bra även för cyklingen? Och det kompisen mest funderar över, vad händer om man dubblerar den rekommenderade dosen![]()
Nu frågar jag åt en kompis
Är det någon 50+are som provat "testo boosters"? Ger det någon positiv effekt som reklamen antyder? Borde väl funka bra även för cyklingen? Och det kompisen mest funderar över, vad händer om man dubblerar den rekommenderade dosen![]()
www.styrkelabbet.se
Kör en Ricky Bruch, stå på händer och kissa?Nu frågar jag åt en kompis
Är det någon 50+are som provat "testo boosters"? Ger det någon positiv effekt som reklamen antyder? Borde väl funka bra även för cyklingen? Och det kompisen mest funderar över, vad händer om man dubblerar den rekommenderade dosen
![]()
Allt du behöver veta om testoboosters
Testobooster ökar testosteronnivåerna i kroppen på ett naturligt sätt. Detta kan i sin tur ge bättre muskeluppbyggnad.www.tillskottsbolaget.se
Säg till honom att lyssna på det här först. Vittnesmål från en som provat ingår.
![]()
Testosteron – det trendiga hormonet - Kropp & Själ
Säg testosteron å många tänker aggressivt, virilt å våldsamt. Men är det verkligen vad testosteronet gör med oss? Och varför presenteras hormonet som en ...www.sverigesradio.se
Mercola & D'Adamo (2023) tycks inte hålla med dig:så det som ger mest för hälsan är att istället för att aktivt undvika omega 6, så ska vi fokusera mer på att aktivt öka omega 3 intaget primärt genom livsmedel och vill man så kan man supplementera bara man gör sin hemläxa gällande varianter, dosering och vad man faktiskt får i sig.
Med det resonemanget har väl Einsteins relativitetsteori från 1905 inte heller nån relevans längre? Kunskapsfronten rör sig inte så fort på alla områden, och det här är inget hett område, finns ju inga pengar att göra på det här, inga läkemedelsbolag som vill betala nån grundforskning på det här området.En lite väl "gammal" undersökning att dra slutsatser från alltså
Enligt Mercola & D'Adamo (2023) (är det tillräckligt nytt för dig?) :Enl lmv har även konsumtionen av omega-3 ökat
Ok, så vad är starka bevis då? Du som kan det här om möjligt ännu bättre än Håkan kan väl posta några enligt din mening invändningsfria länkar?men i vetenskapligt hänseende är det klena bevis.
Ojoj, ömma tår märker jag. Ursäkta!Ok, så vad är starka bevis då? Du som kan det här om möjligt ännu bättre än Håkan kan väl posta några enligt din mening invändningsfria länkar?
Borde varit rulltårta, det botar allt! Men tror man på piller är säkert det också braDet kliade i ögonen och jag nös tre gånger idag så jag tog ett piller mot allergi.
Min dotter har precis bakat en "vanlig" tårta och meddelat att det finns lite extra i kylen. Ska genast ta mig dit. Fattar inte riktigt hur det kan bli över när man gör en rund tårta men jag ska snart undersöka saken (befinner mig på annat våningsplan och har endast info via appBorde varit rulltårta, det botar allt! Men tror man på piller är säkert det också bra![]()