[OT] Lego?

[OT] Lego?
Nu gillar jag att fribygga utan handhållning. Men när ska vi få en AI designer app för byggen? Tänker att det vore enkelt.

1. Sprid 100-200 random bitar från lådan över golvet.

2. Ta ett foto och ladda upp till appen.

3. Datorhjärnan utformar 10 st alternativa byggen som använder majoriteten av bitarna.

4. Välj ett och få tillgång till steg för steg instruktioner á la Lego.

5. Bygg
Det där finns väl nästan, typ.
Men som jag kommer ihåg det var det begränsat hur bra det fungerade. Testade för ett par år sen kanske.

[OT] Lego?
Pjuh... men idag lade jag lite tid på att bli "klar" med demontering. En eller två-tre :) timmar till av sortering så är det dags för bygga. Det lär ju ta betydligt längre. Raketen är oxå införskaffad. Så :) Come x-mas är det kanske klart!

IMG_1450.webp

Så här ser alltså Wheel digger, Transporter och AllTerrain Crane ut. Tillsammans i bitar :)

[OT] Lego?
Pjuh... men idag lade jag lite tid på att bli "klar" med demontering. En eller två-tre :) timmar till av sortering så är det dags för bygga. Det lär ju ta betydligt längre. Raketen är oxå införskaffad. Så :) Come x-mas är det kanske klart!

Visa bilaga 752537

Så här ser alltså Wheel digger, Transporter och AllTerrain Crane ut. Tillsammans i bitar :)
Det där är snudd på fusk minst halva tiden att bygga Lego ska bestå av att krafsa runt i blandlådan ( så var det när man var liten)😜

[OT] Lego?
Kul att följa! Fint med katt som inspekterar. Då blir det ordentligt gjort! Och så otroligt snygg soffgrupp! Men framförallt - kul att följa med. Insåg inte innan vilket stort projekt det där var.
Hela rummet är lite magiskt. När vi köpte huset så villkorade jag att Gillestugan skulle vara intakt. Om man gör om den kräver det en otroligt stor och kostsam insats om man vill åstakomma en 70-talsdröm och inte bara ett trist rum. Eller så kan man som i dett fallet bara låta bli och låta det vara intakt :)

Det enda som "saknas" är att gillestugalukten, för huset är snustorrt :)

[OT] Lego?
Det är nära nu... :)

30 sidor kvar av sista delen (kranen) och sedan är det bara montage av alla delar. Plus raketen då. Men den skall barnen få pilla ihop <3

Jag har fått halv-demolera sista delen (runt 100 sidor) då växellådan inte riktigt lirat. En gång hade jag missat ett kugghjul och andra gången ett stopp för en pin, vilket gjorde att en växel kuggade över. Nu kan jag nog nästan bygga den svåraste delen i huvudet :)

IMG_1520.webp

IMG_1522.webp

IMG_1524.webp

Basen för tornet är "lego" 15x15. Claas:en som dottern bygger i bakgrunden (fin-sällskap :) kan ge en fingervisning om skalan. Den är maffig!

[OT] Lego?
Den blev otroligt mäktig om jag får säga det själv. Trevligare än de individuella set:en och en rejäl pjäs i vardagsrummet. Kan bara rekommendera bygget.

Dessutom en pjäs som vittnar om ett USA som känns allt mer avlägset. Men det är en annan femma :)

Bilagor

• IMG_1606.webp
    IMG_1606.webp
    431.8 KB · Besök: 171
  • IMG_1607.webp
    IMG_1607.webp
    555.3 KB · Besök: 169
  • IMG_1606.webp
    IMG_1606.webp
    501 KB · Besök: 153
  • IMG_1607.webp
    IMG_1607.webp
    625.1 KB · Besök: 166
[OT] Lego?
Visa bilaga 768027

Kanske passar bättre i misärtråden, men saknas en 6286381 i sonens födelsedagslego. Tror aldrig vi råkat ut för det innan, surt!
Jag har råkat ut för saknade bitar flera gånger. Turligtvis har det aldrig hindrat byggena för mig, utan det har varit lätt att komplettera efteråt.
Beställningstjänsten för saknade bitar är väldigt snabb att leverera.

Tillbaka
Topp