D
Deleted member 77490
Guest
Visa din Nishiki (...ännu en märkestråd)
Inga konstigheter.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej! Jag har samma cykel och behöver byta min biopace. Har du mer inför till vad du bytt till? Tack. MartinHär är min Nishiki Continental från 86 på en 6 milare i förrgår.
Visa bilaga 566561
Visa bilaga 566562
Jag har nyligen bytt de slitna BioPace drev som satt på den till nya TA. Den har Tange 900 rör och lägg märke till bakväxeln med 3 pulleys: so weird that, as you cycled by, dogs barked, babies cried and your friends laughed. At you, not with you. ?
Jag kör både asfalt och grus med den, korta och längre turer, med och utan packning. Här är den på väg från Göteborg till Uppsala:
Visa bilaga 566565
Hej! Jag har samma cykel. Och behöver byta min biopace. Har du mer info till vad du bytt till? Tack. MartinHär är min Nishiki Continental från 86 på en 6 milare i förrgår.
Visa bilaga 566561
Visa bilaga 566562
Jag har nyligen bytt de slitna BioPace drev som satt på den till nya TA. Den har Tange 900 rör och lägg märke till bakväxeln med 3 pulleys: so weird that, as you cycled by, dogs barked, babies cried and your friends laughed. At you, not with you. ?
Jag kör både asfalt och grus med den, korta och längre turer, med och utan packning. Här är den på väg från Göteborg till Uppsala:
Visa bilaga 566565
Hej! Min Continental har 622 hjul. Jag tror att de Continental/Ultra Tour jag har sett har 622 hjul, men jag är inte helt säker. (Det verkar som att de har bytt geometri lite här och där..)Hej alla ni med så himla fina continentals (eller annat), hur har ni gjort med hjul? Har ni rakt av bara bytt från 630 till 622 och fått bromsarna att lira eller har ni fått byta bromsar eller liknande? Eller kanske bara låtit 630:orna sitta kvar?
Hej! Lite sent svar och du har säkert löst det nu, men det är iaf TA Zephyr (110 BCD) med 48T stora och 38T i mitten. Var medveten att du behöver varianten av den mindre som som ska sitta i mitten och en inte den som ska sitta innerst (till 2x). Lillklingan är 26T TA Zelito; original var det 28 men 26 funkar också utan problem. Jag köpte dem på bike-components; men TA brukar också finnas hos Veloform om du har nära dit..Hej! Jag har samma cykel. Och behöver byta min biopace. Har du mer info till vad du bytt till? Tack. Martin
Tack för svar, kanske bara min som är en bråkig årgång.Hej! Min Continental har 622 hjul. Jag tror att de Continental/Ultra Tour jag har sett har 622 hjul, men jag är inte helt säker. (Det verkar som att de har bytt geometri lite här och där..)
Såg i en Facebook Marketplace att fanns i grannbyn till mig en Nishiki hybrid comp till salu.Fick erbjudande om att ta över ett par gamla vrak av en kollega. Hoppsan, det var visst en Nishiki stålis! En timmes puts och byte av däck senare - Ta-daaa!
Visa bilaga 766555
Har tyvärr ingen aning om vilken modell det är eller när den är ifrån men den har en liten bricka med märkesnamnet längst bak på överröret.
(Men visst skulle den bli ännu läckrare med tanwall- däck?)