Roscoe 8 eller marlin 7

Janniche

Medlem
Roscoe 8 eller marlin 7
Letar febrilt ny cykel till sonen 9år 145 lång.
Han har kört sporadiskt två somrar med en white 240 vilket har gått ok men nu vill han satsa mer.
Vi har hittat en beg roscoe 8 år 2021 för 8000 och det står mellan den och en marlin 7/8 ny eller beg vad vi nu hittar innan säsongen drar igång på allvar.
Här kommer kruxet. Var inne på roscoe då vi kör stig/trail lite lättare, han kör teknikbanor när vi besöker anläggningar på en nybörjarnivå och tycker det är kul. Vill även att den ska funka bra i gröna/enkla blåa downhill. Jag tror inte att han innan nästa cykel kommer komma längre än detta. MEN, igår började han prata om att vilja köra cykellopp, vi diskuterade vasan sen finns bara asfaltslopp häromkring. Jag har en trek top fuel 8.
Är Marlin ett bättre beslut då?

Roscoe 8 eller marlin 7
2021 roscoe är väl den gamla? I så fall är det inte jämförbart med nya. Marlin Gen3 är troligen en bättre cykel

Dock har ramen QR och vad jag kan se straight styrrör men för den budget är det få som har nåt annat

Roscoe 8 eller marlin 7
9 år. Är inte det viktiga att ha kul då? Det går nog att köra Roscoe runt ett lopp och Marlin i en led, så länge cykelglädjen är med. Jag tror Roscoen blir mer förlåtande och därför rolig. Om bästa tiden på loppet är viktig så är nog Marlin snabbare, men kanske inte lika kul.

Roscoe 8 eller marlin 7
Roscone är gen 2, så ja inte nya. Skiljer det sig så mycket för en 9-åring?
Jämfört med nya roscoe så är bara namnet samma. Självklart kan man ändå cykla på den.

Edit. Qr och styrrör spelar ingen roll men nåt man måste vara medveten om innan man tror man kan använda delar från top fuel / annat.

Nya roscoe är en enduro. Gamla är inget. Marlin gen 3 är en fin budgetcykel.

145 är nära vuxen S så tillväxt måste räknas med också

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp