[Kalender] Randonée 200 km Södertälje 2025-03-29 - Södertörns Pärla

Hoppla, hoppla bara en vecka kvar. Ser ut att bli sommarcykel och uppehåll. Det kommer bli kul det här. Vi har ambitionen att det kommer bli ett e-brevet. Det är något klubben tror kommer bli något riktigt bra då kontrollpunkterna inte styrs av att det finns bemannade ställen i \"hörnen\" av banan och det underlättar också enormt för arrangörerna. Södertäljes arrangörer hoppas sålunda att ni väljer detta alternativ om vi lyckas få till det. Det skall vara ruggigt enkelt och vi skickar länk till alla anmälda om hur det funkar när vi fått till det. Ni som kört Florians Midnight Sun Randonnée i norr kommer att känna igen er då vi använder deras lösning. När vi talar om stämplingsplatser så undrar jag om någon vet något om Toröbutiken. Förra året så öppnade de 28 mars. När jag går in på deras facebooksida i år så är det oroväckande tyst. Har inte varit ute på Torö i år så har ingen info den vägen. Finns det hopp om att de har öppet eller blir det medhavd matsäck till första kontrollen? Hur som haver Södertälje ser framemot premiären och välkomnar alla. Funderar man på om rando är något för mig så är detta ett bra pröva på lopp. Det har många fina vägar och många möjligheter att bryta om man inte känner att det är något för mig. Det sistnämnda kan vara dåligt för moralen då lite av poängen med rando är att bita ihop och gilla läget och cykla vidare. Men känner man sig osäker så kolla banan och pendeltågens utsträckning så kan man känna sig trygg med det sällan är långt till pendeltåg och kommer man väl iväg så kan vi nästan garantera att man inte vill bryta, ty rando är så nära himmelriket man kan komma. Jösses vad jag ser framemot detta lopp! Hoppas att se er där!

Det verkar inte vara någa förberedelser pågång för Toröbutiken, enligt de senaste rapporterna, så man får nog räkna med att den är stängd. Jag skulle gissa att jag kör med snickers eller twix i styrväskan och sedan käkar i Sorunda på pizzerian. Finns det andra bra knep så tages de emot med tacksamhet.

Äntligen randonée igen, va kul! Lyckades få användarnamn och lösenord men det funkar inte att logga in på e-brevet. Det står Cannot sign in. Jag har testat på iPhone och MacBook. Nån som har nåt tips?

Äntligen randonée igen, va kul! Lyckades få användarnamn och lösenord men det funkar inte att logga in på e-brevet. Det står Cannot sign in. Jag har testat på iPhone och MacBook. Nån som har nåt tips?
Då har du kommit längre än mig. Har vare sig iPhone eller MacBook så där kan jag inte hjälpa. Har du kikat på "manualen" på ebrevet den skall vara bra har jag hört. Syns på lördag.

Då har du kommit längre än mig. Har vare sig iPhone eller MacBook så där kan jag inte hjälpa. Har du kikat på "manualen" på ebrevet den skall vara bra har jag hört. Syns på lördag.
Ok. Tack. Jag har kikat på manualen. Vet att en till verkar ha samma problem. Det gick inte heller att kolla "startlista" eller "uppdatera din anmälan", då dyker page not found upp. Jag mailade E-brevet support. De kanske vet mer. Spännande.

Jag försöker anmäla mig till E-brevet men det blir bara knas.

1742884135075.webp

Jag lyckades registrera mig och logga in med min android. Lycka till, ni som har problem. Bra att ni gjorde försök redan nu, för ännu finns det gott om tid att fixa det. Jag är ganska säker på att ni som har problem får bra support från ebrevet.

Hmmm, inget mejl från ebrevet. Är det oroväckande? Det går för all del att cykla utan stämplingar men då kan man ju välja bana själv..... Någon som har felsökningstips? Eller är jag för sent ute bara?

Hmmm, inget mejl från ebrevet. Är det oroväckande? Det går för all del att cykla utan stämplingar men då kan man ju välja bana själv..... Någon som har felsökningstips? Eller är jag för sent ute bara?
Testa här:

Om du behöver hjälp och ingen i din omgivning kan hjälpa dig mejla: info@ebrevet.org. Inkludera dina inloggningsuppgifter i mejlet med information om mobiltelefonens fabrikat och version samt även vilken webbläsaren du använder.

Lycka till!

Kanske en dum fråga. Har du klickat på "Anmälan eBrevet" och fyllt i dina uppgifter igen?

Torö butik öppnar 10 april i år. Planerar själv att hoppa Torö stopp och ta Pizzan i Sorunda. Den var lite sisådär när jag var där för sisådär två år sedan men jag hoppas att den har återhämtat sig till fornstora dar.

Är gammal, ovan vid Appar och småskadad.
Jag hittar inte loppet på hemsidan längre ( är anmäld) men har inte fyllt i något extra formulär om e- breve, hur gör jag?
Hjälp
//Tomas

Är gammal, ovan vid Appar och småskadad.
Jag hittar inte loppet på hemsidan längre ( är anmäld) men har inte fyllt i något extra formulär om e- breve, hur gör jag?
Hjälp
//Tomas
Gå in på ebrevet.org klicka kalender 2025. Välj rätt lopp klicka på hämta login. Fyll i sedan får du login och lösenord till din e-post adress.

Kyligt och sakta. Men fram kom man.
Höll dock på att bonka redan före Torö, bsandborghs draghjälp till trots. Men sen gick det bättre.Blev av misstag lite grusväg efter Vagnhärad, bilfritt och fint!
Jeansen fick några att höja på ögonbrynen. Men man tager vad man haver.
Glömde sen stämpla i Gnesta, klantigt, fick åka tillbaks och göra om.
Bra tur totalt sett!

Väldigt trevlig första rando! Åkte med i snabbklungan i några mil vilket var skitjobbigt. Släppte strax innan Sorundavägen och blev plockades direkt upp av två starka varav en tog en monsterförning på massa mil så det var fortsatt skitjobbigt att ligga på rulle.

Sen blev det min tur att dra på Torö och farten gick drastiskt ned, jätteskönt mao. Paus i Torö och sen full gas vidare. Försökte släppa någon mil innan Eldtomta men just då kom en monsterbacke och jag kom ikapp.

Släppte till slut några kilometer senare och rullade själv sista biten i motvinden till Eldtomta där cola, bulle och glass inhandlades. Tryckte bullen direkt och åt glassen under cyklingen mot färjan. På färjan träffade jag på staine, ordförande Erik och hans kompis Magnus.

Staine skulle äta på Mörkösidan så la mig på rulle bakom Erik och Magnus och låg sen där till Södertälje. Stort tack för både det jättetrevliga sällskapet och för att ni drog mig till mål!

En del strul vid starten för några när vi skulle checka in på rutten i ebrevet. Löste sig till slut, och nu har en lärt sig att cykla utan gult kort. Blir bra det där.

Själva cyklingen var ren propaganda. Rundan som jag kört ett gäng ggr tidigare var extra fin idag. Vårvibbar. Stort gäng med sköna Randosnubbar/Snubbor. Tack för idag 5/5!

Bilagor

• IMG_3621.webp
    IMG_3621.webp
    727.4 KB · Besök: 85
Imponeras av vilka sköna gäng som kommer på dessa arrangemangen som Randonneur Stockholm anordnar!
Bara en sån sak som att starta upp på Lövlundsgatan med de fina som bor där! Jag själv hoppade på dom där snabba, det var kul som tusan tills typ bonken dök upp hos mig efter 10-13 mil kanske. Sen blev det solorull, inte
fel det heller. Det bjöds på dålig mathållning pga att jag hoppade restauranger vid Trosabron. Sen hittade jag inget annat alternativ som kändes värdigt. Jag ville verkligen ha korv med väldigt mycket räksallad samt två Cola. I Gnesta tändes hoppet om detta på riktigt. Den tillagades på plats och var fantastiskt. En toppendag helt enkelt, tack alla!

Kyligt och sakta. Men fram kom man.
Höll dock på att bonka redan före Torö, bsandborghs draghjälp till trots. Men sen gick det bättre.Blev av misstag lite grusväg efter Vagnhärad, bilfritt och fint!
Jeansen fick några att höja på ögonbrynen. Men man tager vad man haver.
Glömde sen stämpla i Gnesta, klantigt, fick åka tillbaks och göra om.
Bra tur totalt sett!
Hmm. Här sitter man i sin fjällstuga och jag har inte märkt att jag cyklat idag 🤷🏻‍♂️

Tillbaka
Topp