Alucardi
Aktiv medlem
Utvärdering av rejäla dragkrokshängda cykelhållare
Har du sett mitt inlägg om just buzzrack wing? Du ser även höjden på mina bilder. Dem hamnar inte lägre än draget. Vi kör 2 full size MTV och 2 för barnen på det.Ni som kör Buzzrack Wing alt Eazzy, hur är höjden jmf med Thules rack?
Har läst skräckhistorier om folk som haft cyklar hängande eller monterade lågt (pga låga ställ med sluttande design, dvs hjulen hamnar låt i kombination med lång hjulbas) och som då hamnat för nära avgasrören och då grillat kolfiberfälgar. Ingen aning om det extremt ovanligt eller nåt man bör vara rädd för.
Har ett Thule Euroway för tre cyklar idag vilket funkar bra MEN ramdesignskombination på min nya cykel, min frus cykel och någon av barnens mtb (20 resp 24) gör det nästintill omöjligt att montera tre cyklar på den, får helt enkelt inte igenom griparmarna på ett vettigt sätt. Förra året med andra cyklar funkade det rätt bra, om än trixigt innan man fick till den (enda) lösningen som funkade.
Buzzrack Wing/Eazzy eller svindyra Thule Epos lösning för att fästa ramarna verkar mycket bättre för oss och med tanke på prisskillnaden vill jag gärna höra att Buzzrack funkar kanon....