Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
Skall jag dra iväg ett tease till innan det är ridå för denna gång? 🤩
En passande stam 🖤
IMG_2979.webp

Visa din Miyata!
Vi har vår i luften!
IMG_6700.webp

Var har ni er?

Stortrippelkryssar’n ute på finåka feat. vargspillningsinventering ikväll. Däcken är gammalt skit som verkligen inte lyfter cykeln, men söte lelle vilken glidare den är i övrigt.

IPA-bäcken svallar och brusar:
IMG_6701.webp

Får se om den levererar i sommar som den fordom brukat göra.

RSF Light:
IMG_6702.webp

Visa din Miyata!
Många visar ju bilder på klassiska Miyata. Men vilken färg bör den då ha, för att vara just en klassisk Miyata?
Personligen anser vi att den då bör vara röd.
Mycket beroende på att min fru och jag har varsin röd i vår ägo och har sett på otaliga bilder på detta.
Vore kul att höra vilken annan färg, som, (förutom loggan), som skulle vara mer representativ?

Visa din Miyata!
Många visar ju bilder på klassiska Miyata. Men vilken färg bör den då ha, för att vara just en klassisk Miyata?
Mycket beroende på att min fru och jag har varsin röd i vår ägo och har sett på otaliga bilder på detta.
Vore kul att höra vilken annan färg, som, (förutom loggan), som skulle vara mer representativ?
Jag har alltid förknippat Miyata med lila 💜

Visa din Miyata!
Är inte detta en vanlig färg på hojarna. Menar du då att detta skulle vara en klassisk färg på en Miyata, eller är det din personliga färgsmak?
När jag minns tillbaka på miyata i cykelaffären som barn minns jag dom som lila, det är nog en kombination av personlig erfarenhet men förmodligen en vanlig färg också iaf i min barndoms cykelaffär men kanske lika vanlig som röd o svart i Sverige? Sen när aluramarna kom har jag för mig att helt blanka omålade inte var helt ovanliga men där kan jag minnas fel, har för mig att alla märken hade blanka omålade aluramar där ett tag.

Visa din Miyata!
Rosa!!! Nu har jag tyvärr ingen bild tillhanda, men en rosa Miyata är bäst!!! (Andra färger är fina också)

Här finns en bild!

Senast ändrad:
Visa din Miyata!
Min första Miyata var en rosa on/off -89. Rosa är alltid miyata med lila och röd på delad andra plats. De tre färgerna ihop är ruggigt mycket -90 tal 🤩

Visa din Miyata!
När jag minns tillbaka på miyata i cykelaffären som barn minns jag dom som lila, det är nog en kombination av personlig erfarenhet men förmodligen en vanlig färg också iaf i min barndoms cykelaffär men kanske lika vanlig som röd o svart i Sverige? Sen när aluramarna kom har jag för mig att helt blanka omålade inte var helt ovanliga men där kan jag minnas fel, har för mig att alla märken hade blanka omålade aluramar där ett tag.
Det fanns en blank och en silver, On/off road Runner i huvud triangeln från -94 Elevation 2000 i silver från -91 🤩
Sen finns det en halvblank Elevation 8000 i titan från -93 men den har jag aldrig sett in the flesh.
Give or take på åren här!

Visa din Miyata!
Herregud, gillar man Terrarunner och är av kortare modell, eller bara vill ha en donator så svämmar blocket över nu 😎🤣🤣
En av dem är min gamla✌🏻

Är nyfiken på en av dem som ligger ute. Hade tänkt lugna mig med Miyator men denna finns alldeles för nära för att låta bli.
Det är en Terrarunner vinröd/silver.
När man kikar på dessa så får man även träff på Highrunner i samma färgkombo och ramar är typ identiska. Är det likadana ramar med olika utrustningsnivåer eller är det olika årsmodeller?

Visa din Miyata!
Är nyfiken på en av dem som ligger ute. Hade tänkt lugna mig med Miyator men denna finns alldeles för nära för att låta bli.
Det är en Terrarunner vinröd/silver.
När man kikar på dessa så får man även träff på Highrunner i samma färgkombo och ramar är typ identiska. Är det likadana ramar med olika utrustningsnivåer eller är det olika årsmodeller?
Den vinröda Terran har bak gaffel i aluminium och Lx/stx komponenter
Den vinröda Highrunnern har bak gaffel i cr-mo och Alivio komponenter
Den klarröda Terran är har ram som ovan med Deore du rätt igenom nästan och är genomgången av mig och även nyriktade hjul. Den som köpte den av mig har inte cyklat ngt på den. Helt original förövrigt och en mkt fin cykel

Visa din Miyata!
Den vinröda Terran har bak gaffel i aluminium och Lx/stx komponenter
Den vinröda Highrunnern har bak gaffel i cr-mo och Alivio komponenter
Den klarröda Terran är har ram som ovan med Deore du rätt igenom nästan och är genomgången av mig och även nyriktade hjul. Den som köpte den av mig har inte cyklat ngt på den. Helt original förövrigt och en mkt fin cykel
Stort tack!
Försökt googla fram detta men gött när man har levande "uppslagsverk" att tillgå. 😁

Visa din Miyata!
3X-kollegan hade lastat pickisen igår:
Visa bilaga 759666

Cykeln ser fin ut, och den har tom. justerbar sadelstolpe. Här med sadeln på ~77,5 cm:
Visa bilaga 759665

Han är tyvärr själv förbi sina cycling days så jag tycker att någon här mellan 160 och 175 cm borde PM:a så att vi kan rädda den till ett nytt liv… 😉
Är det ett sundhetstecken att det kliar något kollosalt i pm-fingret trots att behovet inte ens med mycket god vilja kan anses finnas?

Visa din Miyata!
Visa bilaga 759666

Cykeln ser fin ut, och den har tom. justerbar sadelstolpe. Här med sadeln på ~77,5 cm:
Visa bilaga 759665

Han är tyvärr själv förbi sina cycling days så jag tycker att någon här mellan 160 och 175 cm borde PM:a så att vi kan rädda den till ett nytt liv… 😉
Är det så att skärmarna skulle bli över är jag inte omöjlig 😉

Visa din Miyata!
Tänkte krydda till lördagkvällen med en helbild av Carbonen. I skrivande stund sitter den fast i tullen i Toftanäs. Jag har betalt tull och moms men det kommer ta ytterligare 2-5 dagar innan den börjar röra på sig mot Göteborg står det… Va f-n!

Så har jag tur så får jag den till nästa helg!
Kommer den fram hel så väntar lackeraren på att få ge den ett par lager klarlack så texten sitter och kolet glossar blankt 🤩🤩🤩

Sen börjar den mödosamma vägen mot ännu ett vansinne som kanske kan visas upp på veloform efter sommaren ✌🏻

Trevlig kväll Miyataister!

IMG_2952.webp

Visa din Miyata!
Visa bilaga 759666

Visa bilaga 759665

Alltså... Jag saknar min 3x som jag gjorde gravelhoj av lite, den var så otroligt skön och mjuk att cykla på... 🙈

Visa din Miyata!
Alltså... Jag saknar min 3x som jag gjorde gravelhoj av lite, den var så otroligt skön och mjuk att cykla på... 🙈
Den är ännu up for grabs. Två tusen vill han ha (och behöver som blivande fattigpensionär). Jag kan ombesörja transport från Linköping till Jönköping, ev vidare till Gbg på lite sikt, samt förvaring kallt men under tak nån månad eller två.

Tillbaka
Topp