Plozzaa
Medlem
Vad är Cykeln värd??
Hej, kan någon hjälpa till med att kolla ifall denna annons ser vettig ut? Har inte en aning på andrahandspriser så vill få ett lite mer kunnigt utlåtande :)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej, kan någon hjälpa till med att kolla ifall denna annons ser vettig ut? Har inte en aning på andrahandspriser så vill få ett lite mer kunnigt utlåtande :)
Kan inte säga nåt pris, men tänker att det ska vara rejält mycket billigare än jag kan hitta i (nät)butik för att jag skulle köpa en ny cykel av privatperson. Detta eftersom det blir besvärligt/omöjligt med garantier osv.Jag köpte en Felt Broam 40 i storlek 56 då de reades ut i en butik i utlandet. Jag inser nu att jag nog hade behövt gå upp en storlek och överväger därför att sälja den för att slippa skicka tillbaka den då det blir lite omständligt. Vilket pris känns rimligt för att det ska kännas som en bra deal för köparen om den köps ny i låda? Gissar t.ex. att garantin kanske inte gäller?
Tack för alla svar! Jag tycker att alla era reflektioner är kloka. Efter lite sökande verkar inte Felt vara särskilt flexibla med garantier så det är något att ta i beaktande. Jag hade funderat på om det skulle kunna vara värt det för någon om den landade en bit under 10k men nu när den är sänkt till 13k på Batterihoj (även om lagerstatus är otydlig) är det kanske inte lönt? Jag får mäta paketet och räkna på vad frakten tillbaka kan kosta, alternativt kan jag testa den ett tag och sedan sälja för ett lägre pris om jag upplever den som lite liten.
Skulle ni säga att längd på gaffelrör påverkar värdet på cykeln? Funderar på att kapa ner min "skorsten" så att jag får ca 15 mm spacers + stam. (Har 5mm under och 30mm över idag.) Skulle det sänka värdet? Cykeln är en gravelbike.
Jag tror att jag gav 1500 för ramset (med kolgaffel), bromsar och okej stam/stolpe/styre när jag köpte min Specialized Cruz Elite -11 (med canti). Det är en fin CX, sista generationen med fälgbroms vad jag vet.Jag ska sälja en cyclocross, Canondale XC9. Den har framgaffel med kolfiberdekor(?) som heter nått så tjusigt som Si Slice Ultra.
Övrig utrustning är Tiagra med fälgbroms och Shimano R500 hjul.
Svart och storlek 52 ifall sånt spelar roll.
Vad kan en sånt cykel vara värd?
Liknande modell som denna kanske? Inte riktigt samma skick dockVad kan denna Crescent Världsmästarcykeln vara värd? Sitter loggor med 531 på den vilket gör att jag tror det är Reynolds 531 rör? Sitter även någon campangolo drivlina på den av bilden att tyda. Tack för svar!
Jag tror att den blir svårsåld för det priset, mer än så vågar jag däremot inte säga. Skulle gissa att du skulle få mer (eller iaf blir mer lättsålt) om du sätter en billigare äldre grupp på ramen och säljer de övriga exklusiva komponenterna enskilt. Alternativt säljer ramen på typ Ebay om du tror att det finns ett högt samlarvärde i andra länder.Är jag fel ute vad gäller priset på den här tycker ni? Har jättesvårt att bedöma vad som är rimligt.
![]()
Säljes: Colnago Master Olympic med 12-delad Chorus
Börjar kännas för trist att den här bara hänger på väggen, så med sorg i hj&auhappyride.se
Felt är trevliga hojar. Men utan data på spec, är det omöjligt att sätta ett pris. Kan du skicka bilder?Jag köpte en Felt Broam 40 i storlek 56 då de reades ut i en butik i utlandet. Jag inser nu att jag nog hade behövt gå upp en storlek och överväger därför att sälja den för att slippa skicka tillbaka den då det blir lite omständligt. Vilket pris känns rimligt för att det ska kännas som en bra deal för köparen om den köps ny i låda? Gissar t.ex. att garantin kanske inte gäller?
Max 1500SEK. Hojen ser ut som renobjekt!Vad kan denna Crescent Världsmästarcykeln vara värd? Sitter loggor med 531 på den vilket gör att jag tror det är Reynolds 531 rör? Sitter även någon campangolo drivlina på den av bilden att tyda. Tack för svar!
Tack för svar. Du har nog rätt i att det skulle vara lättare om jag slaktade den, men det hade känts sjukt trist. Får se hur det går, annars kanske den får fortsätta hänga på väggen.Jag tror att den blir svårsåld för det priset, mer än så vågar jag däremot inte säga. Skulle gissa att du skulle få mer (eller iaf blir mer lättsålt) om du sätter en billigare äldre grupp på ramen och säljer de övriga exklusiva komponenterna enskilt. Alternativt säljer ramen på typ Ebay om du tror att det finns ett högt samlarvärde i andra länder.
Men jag kan ha jättefel; cykeln ser ju ut att vara i perfekt skick så kanske fullt rimligt.
Fin cykel, men jag gissar att den presumtive köparen hellre komponerar ihop den typen av cykel själv om det inte är ett riktigt klipp. Chansen att någon finsmakare vill ha exakt den ramstorleken med just de komponenterna du omsorgsfullt valt efter din smak måste vara ganska liten.Är jag fel ute vad gäller priset på den här tycker ni? Har jättesvårt att bedöma vad som är rimligt.
![]()
Börjar kännas för trist att den här bara hänger på väggen, så med sorg i hj&auhappyride.se
Riktigt så illa är det inte ;) Finns en del engelska hjulbyggare som jobbar med Royce och får tag på "standard"-varianterna utan problem.Håller med @Lejon , tyvärr. De där Roycenaven är ju bara de en ren delikatess! Hur fick du ens tag i dem? När jag kollat på sådana så har det typ krävts att man ska skicka dem ett fax för att beställa..![]()
någon som har en bedömning?Vad tror ni? Ridley fenix disc 2019 med nytt gruppsett force axs (rival brifters) grupp och ram bra skick
Jag hade börjat runt 20k ± några tusen. Vad är nypris?någon som har en bedömning?
Skick på cykeln och årtal?Står i valet och kvalet att sälja min Gravel, vad tror folket om värdet på denna?
Farlight Secan 2.0 (54T) Orange
GRX 11S Di2 1x
XT kassett
Hjul: Nextie 39mm/44mm F/B Fälgar med Sapim CX-Ray ekrar på Hope RS4 nav
160mm bromsar F/B
Pro Styre + Sadelstolpe i Alu.
Följer med PDW Full Metal Fenders för den som vill köpa även.
Jag tycker priset är rimligt men marknaden är inte så stor för den typen av cyklar så det kan nog ta någon tid att sälja.Är jag fel ute vad gäller priset på den här tycker ni? Har jättesvårt att bedöma vad som är rimligt.
![]()
Tack. Jag har ingen brådska att sälja, är mest en fråga om utrymme, så jag föredrar att den går till någon som tycker den är lika ball som jag gör snarare än att stycka den. Annars får den hänga kvar på väggen som sagt.Jag tycker priset är rimligt men marknaden är inte så stor för den typen av cyklar så det kan nog ta någon tid att sälja.
Här är proveniens viktigt för cykelns värde.En sån här compact-MTB, Giant, med moderna ramvinklar, vad kan den vara värd? Bara lite använt.
Visa bilaga 761399
Det var ju en Fairlight uppe på K&S för någon vecka sedan, till ett mycket rimligt pris. Har för mig att det var runt 16 tusen.Står i valet och kvalet att sälja min Gravel, vad tror folket om värdet på denna?
Farlight Secan 2.0 (54T) Orange
GRX 11S Di2 1x
XT kassett
Hjul: Nextie 39mm/44mm F/B Fälgar med Sapim CX-Ray ekrar på Hope RS4 nav
160mm bromsar F/B
Pro Styre + Sadelstolpe i Alu.
Följer med PDW Full Metal Fenders för den som vill köpa även.
Colnago har ju fortfarande sin Master kvar i modelprogrammet så det är en bra ram att sätta moderna komponenter på. Din är från mitten av nittiotalet gissar jag, kommer ihåg att Cykelcity i Lund hade en speciell vägg för Colnago, det var i den vevan jag köpte min första landsvägscykel men Colnago Master låg på en prisnivå att jag inte ens drömde om att kunna köpa en sådan, de sålde Royce-nav också om jag kommer ihåg rätt.Tack. Jag har ingen brådska att sälja, är mest en fråga om utrymme, så jag föredrar att den går till någon som tycker den är lika ball som jag gör snarare än att stycka den. Annars får den hänga kvar på väggen som sagt.
Det satt rester av en gammal "Tange Ultimate Superlight"-lapp på ramen när jag köpte den (har bytt ut lappen mot en nytryckt), och det var mig veterligen bara ett modellår som det var Tange-rör i Master Olympic istället för sedvanliga Columbus Gilco och det var -94. Tange ska tydligen vara några gram lättare ;)Colnago har ju fortfarande sin Master kvar i modelprogrammet så det är en bra ram att sätta moderna komponenter på. Din är från mitten av nittiotalet gissar jag, kommer ihåg att Cykelcity i Lund hade en speciell vägg för Colnago, det var i den vevan jag köpte min första landsvägscykel men Colnago Master låg på en prisnivå att jag inte ens drömde om att kunna köpa en sådan, de sålde Royce-nav också om jag kommer ihåg rätt.
En kul grej är Cycling Weeklys jämförelsetest mellan Master Olympic och Colnago C68 där Mastern var snabbare!
Det är inte samma köparkategori, alternativet för en köpare är en nytillverkad likadan. Colnago tillverkar fortfarande den här ramen i stort sett i samma utförande och ett ramset kostar närmare 30', en komplett cykel med Chorusgrupp nog en bit över 50'. I ett så fint skick ramen är i och med nya komponenter är den inte så långt från ny och då är 18' ett bra pris, saken är bara att antalet presumtiva köpare inte är så stort så en försäljning kan nog ta lite tid och kanske särskilt nu när folk är extra försiktiga med ekonomin. 10' är helt orimligt lågt för den här.När man maxar en äldre hoj, med "toppkomponenter", finns alltid risken att dom egna subjektiva värderingarna tar över. Detta pga att andra inte "förstår" hur fantastisk cykeln är och hur mycket pengar uppgraderingarna kostat. För att få en klarare bild, måste man då också inse att nostalgiköpare ofta vill ha hojen i originalutförande!
Har nu rådfrågat mina kontakter och presenterat hojen. Dessa säger att intresset kommer bli mycket svalt och sätter ett maxvärde på hojen till 10.000SEK.
Smidigt med kontakter som håller på med cykelvärdering.När man maxar en äldre hoj, med "toppkomponenter", finns alltid risken att dom egna subjektiva värderingarna tar över. Detta pga att andra inte "förstår" hur fantastisk cykeln är och hur mycket pengar uppgraderingarna kostat. För att få en klarare bild, måste man då också inse att nostalgiköpare ofta vill ha hojen i originalutförande!
Har nu rådfrågat mina kontakter och presenterat hojen. Dessa säger att intresset kommer bli mycket svalt och sätter ett maxvärde på hojen till 10.000SEK.
Smidigt med kontakter som håller på med cykelvärdering.
~4kkr tror jag. Tyvärr är det nog så att ram + cykelns utseende drar ner värdet på komponenterna som sitter på.Hej! Någon som vill hjälpa mig att värdera en nishiki hyper pro 2011 års modell. Strl S?
Cyklat två semestrar (jönköping - Sörmland och jönköping - halmstad) samt ett gäng kortare turer på den. Sen ca 5 år tillbaka har den stått i uppvärmt garage och ej använts. Ett par snällare spd-vurpor då jag var ny på det annars inga trauman.
Original ultegraväxlar, trippelreducerad aluminiumram, framgaffel och sadelstolpe i kolfiber mm. Fungerande cykeldator.
Dessutom barends i kolfiber, Pakethållare och magnetiska lysen (fungerar).
Visa bilaga 761546Visa bilaga 761547Visa bilaga 761548Visa bilaga 761549Visa bilaga 761550Visa bilaga 761551