Sambal Oelek
Aktiv medlem
Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)
Livsnjutarunda efter jobbet
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Manitougafflar rockar!Äldsta dottern fick precis en 26"-cykel. Fick tag på ett litet renoveringsobjekt till gaffel för kaffepengar. Blev provmontage idag. Allt verkar passa som det ska.
Nu ska gaffeln rivas och genomgå en fullservice. Sen är stora frågan om dekalerna ska vara kvar eller tas bort. De är rätt slitna, och cykeln kommer användas även som vardagscykel. Men vi får väl se hur dottern vill ha det, jag kan tänka mig att till vardags sitter stela originalgaffeln på, och sen åker dämpargaffeln dit vid särskilda tillfällen. Får väl se.
Rätt nice ändå att bara bli straffad med 700g extra på dämpgaffeln jämfört med stela.
Visa bilaga 760883
Och lite bildbehandlat "borttagna" dekaler på gaffeln:Visa bilaga 760884
Tack för tips! Jag har i princip bara kört RockShox så Manitou känns lite bakvänt på flera sätt (pun intended).Manitougafflar rockar!
Angående service, se till att läsa noga servicemanualen till gaffeln. Manitouer kan vara konstruerade lite annorlunda än t.ex. Fox/RockShox. På mina ex måste man skruva av benbultarna motsols eftersom det är själva kolvarna som är gängade; men detta kan variera för olika gafflar (jag har inte haft R7 än).
Visa bilaga 760905
Vad är det för handtag (knoppar) du har på styret? :)Vårvindar friska idag, 20m/s i byarna. Tur man hade medvind hem, benen var trött efter 3h och 55kmVisa bilaga 760973
Ja, trevligt. Din grabb är grym på detta.Sonen fick en GoPro av tandfen (stor present, men det var också två tänder), så den behövde provas vid Hagakullen. Han fick flera videos av stora step-upen. Vi möte också @Valhalla_ för första gången, trevligt!
PS: en perfekt cykeldag!
Visa bilaga 760835
Sonen och jag kollade in det där hoppet och step-upen, vågade inte testa dem, vi får hänga på er och ta rygg ser jag!Ja, trevligt. Din grabb är grym på detta.
Är man stammis så är man. Blev haga idag igen. Måste försöka minnas hur man gör nu så här i början på cykelsäsongen, som i och för sig aldrig tar slut numera.
Favorithoppet tror jag (eller långt upp på listan i alla fall):
Visa bilaga 761355
Den bilden är ju förstora-och-rama-in-material!Sonen behövde såklart också prova sin ny cykel men framförallt sin nya GoPro på Das Röller.
Visa bilaga 761379
Menar du att det inte var nåt träsk eller nåt som faktiskt behövde byggas över och ändå har nån byggt den där? Det känns ju smått överambitiöstDet är trevligt att det byggs ett motionsspår, men synd att det blev broar rätt över den bästa lokala mtb-sträckan, där man kunde pumpa fart över guppen…härnäst blir det väl förbjudet att cykla i spåret
Visa bilaga 761411
Inget träsk alls, däremot finns det både geggiga och en del rejält rotiga partier som inte fått spång - både före och efter bygget - så väldigt varierande framkomlighet. Det klarnar kanske framöver när det blir färdigt…Menar du att det inte var nåt träsk eller nåt som faktiskt behövde byggas över och ändå har nån byggt den där? Det känns ju smått överambitiöst
Dödsträd. Där kommer du aldrig få ner migFörst förkyld för 2v sen, kommit förbi det värsta förra helgen och sedan smack utslagen från måndag tills igår med influensa. Jävligt skönt att ta sig ut idag.
Visa bilaga 761375
Den bilden är ju förstora-och-rama-in-material!
Väldigt svårt att pricka de träden :pDödsträd. Där kommer du aldrig få ner mig