Köpråd billig cykeldator

Köpråd billig cykeldator
Har du ngn GPSklocka, eller planerar att skaffa en?
I så fall blir det ju samordningsvinster med en garminklocka.
Nej, har inga andra enheter (som är relevanta) än telefonen och har inga planer på att skaffa någon heller.
Förutom pulsbandet då...

Edit: Om man har en cykeldator (eller telefon) vad är då anledningen till att ha en klocka också?

Köpråd billig cykeldator
Förutom pulsbandet då...
Ett fungerande och billigt finns tipsat om tidigare idag, här:
https://happyride.se/forum/threads/garmin-hrm-pulsband.3703827/#post-4615430

Om man har en cykeldator (eller telefon) vad är då anledningen till att ha en klocka också?
Ffa för annan träning än cykling
Men moderna klockor mäter även en hel del annat som du inte visste att du behövde veta om din kropp och dig själv...

Köpråd billig cykeldator
Har ett sånt här: https://www.netonnet.se/art/mobil-s...l-band-mode-heart-rate-monitor/1014059.18547/
Ffa för annan träning än cykling
Men moderna klockor mäter även en hel del annat som du inte visste att du behövde veta om din kropp och dig själv...
Skönt att vara lyckligt ovetandes då 🙂

Köpråd billig cykeldator
Både Explore 2 och Bolt 2 ligger bra till. Har läst lite om dem och nu återstår bara att fatta beslut (ena, andra eller ingen).
Explore lockar med större skärm men Bolt 2 med enkelhet och lägre pris. Touch screen borde man klara sig utan.
Upprepar att det ligger en Roam2 på K&S. Funkar likt Bolten men större skärm samt lite annat gott och smått.
Såg även en Bolt2 igår på samma ställe - lite dyrare ön Roamen(!)

Köpråd billig cykeldator
Jag kör med mobil och klocka på styret men jag hade behövt en cykeldator för att enklare kunna följa en förutbestämd slinga.
Då kanske denna kan vara intressant för dig, eller ngn annan i samma sits
(Inte min annons)

Köpråd billig cykeldator
Det blev inte att köra med telefonen för min del som cykeldator.
Jag testade lite mer seriöst nu med ett enkelt fäste men det kändes fel på många sätt, men framförallt var den för stor.

Så nu letar jag efter en prisvärd/billig cykeldator1000-1500) som ska klara:
Kadenssenor (Ant+/Bluetooth)
Puls (Ant+/Bluetooth)
Shimano Di2 växelläge
Fart via GPS

Vad tror ni om Bryton Rider 420? Någon som kör med den?

Köpråd billig cykeldator
Det blev inte att köra med telefonen för min del som cykeldator.
Jag testade lite mer seriöst nu med ett enkelt fäste men det kändes fel på många sätt, men framförallt var den för stor.

Så nu letar jag efter en prisvärd/billig cykeldator1000-1500) som ska klara:
Kadenssenor (Ant+/Bluetooth)
Puls (Ant+/Bluetooth)
Shimano Di2 växelläge
Fart via GPS

Vad tror ni om Bryton Rider 420? Någon som kör med den?
Om du inte har ngt behov av navigering och tränar ngt annat än cykling så kanske en GPSklocka kan vara ett bättre val för dig? Många modeller klarar ANT+/BT-tillbehör.
Men för <1.500 SEK kan det vara svårt att hitta en som inte är beg.

Köpråd billig cykeldator

Mycket dator för pengarna 👌
Ja helt klart men just nu över budget. Det kan bli så att jag avvaktar ett tag och går på en lite bättre sen när lönen kommit tex som förslaget ovan. Köper jag en Bryton Rider 420 så är det ju 1000kr bort från en värre. Svåra val

Köpråd billig cykeldator
Om du inte har ngt behov av navigering och tränar ngt annat än cykling så kanske en GPSklocka kan vara ett bättre val för dig? Många modeller klarar ANT+/BT-tillbehör.
Men för <1.500 SEK kan det vara svårt att hitta en som inte är beg.
Nej ingen navigering behövs. Klocka var jag inne på ett tag men jag har inget annat jag vill ha koll på tex löpning

Köpråd billig cykeldator
Klocka var jag inne på ett tag men jag har inget annat jag vill ha koll på tex löpning
Det finns ju GPSklockor som förutom träningsfunktioner även försöker hålla koll på olika hälsofunktioner, stegräknare, EKG-koll, antal timmar man har sovit + hur man har sovit + en hel del mer man inte visste att man saknade.
Men då krävs ju att man har klockan på armen dygnet runt.
Mer info om detta + mkt mer hittar man hos

Köpråd billig cykeldator
Ok, ja batteritiden kan ju bli ett problem. Dom flesta som kör med Android på MC använder en dedikerad telefon eller platta och har sin vanliga telefon i tryggt förvar i fickan.
Detta med batteritid är för mig viktigt, min nuvarande äldre Garmin 130 fungerar i ca 10 timmar med så få funktioner som möjligt påslagna under färd. Skulle vilja ha BILLIGAST möjliga precis som denna men billigare men som har en batteritid på garanterat 15-18 timmar om möjligt. Vore drömmen.

Tillbaka
Topp