Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

När jag såg att det var frost på bilarna undrade jag om jag skulle behöva dra på mig vinterbyxorna på första dagen av det levnadsåret sportradion igår sa ska vara det året folk är mest nöjda med livet. Men nej, vägrade av principlskäl och det gick bra ändå. Är väl äntligen en del värme från solen. Fortfarande vinterhandskar och mössa dock, så otroligt trött på det.

Har varit utomlands en del senaste månaden för både jobb och privat och inte blivit så mycket cykling men desto mer sol och svårt att förstå hur kallt det är här på våren.

Ingen pendling pga sova-utomhus-aktion. Men ska få ta mig en tur in till stan i civilt ärende. Fredag!

Bilagor

• IMG_6702.webp
    IMG_6702.webp
    1,008.7 KB · Besök: 75
  • IMG_6703.webp
    IMG_6703.webp
    593.7 KB · Besök: 71
  • IMG_6698.webp
    IMG_6698.webp
    516.1 KB · Besök: 72
Jag avslutade fredagen med att skjutsa dottern till gymnastikträningen över Tranebergs bro och egentliga berg. En pendlare tog rygg på vår el-SUV över Tranebergsbron - bra jobbat och det bjöd jag på!

Soligt och fint men svalt till jobbet. Medvind. Hade tänkt äta hamburgare innan jobbet, men efter 5 minuters aktivt ignorerande (jag var enda kunden och stod med kortet i handen på andra sidan disken) och ett mycket sävligt hamburgerpysslande insåg jag att jag nog skulle komma försent om jag tull slut skulle få service (och en slow made hamburgare), så blev det att cykla till affären och köpa en räkbomb ist.
Hem motvind, mörkt och svalare. Såg en hare springa över vägen. Det var all action på hemvägen. Fridfullt.

04.35 pittbull dyker upp vid benet och försöker hugga, jag trampar på som ett svin med hunden efter.
Några hundra meter senare crash och hunden blev antagligen skraj och vände.
Svullen armbåge, underarm, sår i ansiktet från glasögonen som iallafall höll och allmänt mör i kroppen nu på jobbet.
Fyfan vilket adrenalin, men anmält till polisen nu iallafall.
Vilken start på dagen.🤬

Det gick extremt snabbt idag. Förstår inte riktigt hur det gick till, men befarar att det kommer vara en ganska jobbig vind hem sen. Kändes som jag flög förbi elcyklisterna, så kollade Garmin och ja, det gick rekordsnabbt på både medelhastighet och toppnotering.

Jag får nog ta och revidera mina slutsatser från gårdagen. Efter att ha monterat en knog oi ringklocka á 46 gram så har jag lyckats kapa tiden med 8 minuter jämfört med hybriden. (4 minuter snabbare än igår) Enda smolket i bägaren är väl att jag har blitt en sån där mamil som folk hatar. 🤔

Jag får nog ta och revidera mina slutsatser från gårdagen. Efter att ha monterat en knog oi ringklocka á 46 gram så har jag lyckats kapa tiden med 8 minuter jämfört med hybriden. (4 minuter snabbare än igår) Enda smolket i bägaren är väl att jag har blitt en sån där mamil som folk hatar. 🤔
Blev sugen på en plingis jag med nu. Finns det något lätt sätt att nå den från sina hoods eller måste man sätta ena handen i mitten av styret för att plinga?

Blev sugen på en plingis jag med nu. Finns det något lätt sätt att nå den från sina hoods eller måste man sätta ena handen i mitten av styret för att plinga?
Jag brukar sätta plingalingklockan under vänsterbromshandtag (bockstyre) så man når den med ring- eller lillfingret. Då behöver man inte ta handen från hoodsen.

Tillbaka
Topp