[OT] Djurplågeri!

[OT] Djurplågeri!
@Koltrasten, Vi behöver djur för att äta mat. Människan är just nu det smartaste på jorden annars hade några andra arter ätit oss?? :D absolut ska inte djuren lida i onödan, men att på ett så lindrigt och minst plågsamt sätt avliva djur för att tillhanda föda är ju kanon!

Så att tro att dina inlägg i forum etc kommer göra någon skillnad ALLS är väldigt naivt! Är samma sak med alla som demonstrerar osv med sina agendor. Det retar bara upp människor ännu mer. Tänker våtmark idioterna!! Vad tror dom? Att dom kommer få som dom vill ifall dom förstör för folk och egendom? Nej det är bara kränkta hippiesar hela bunten som inte har nåt bättre för sig. Foliehattar!
Nämen, ett nyreggat troll på forumet 💥

[OT] Djurplågeri!
Har inte med 1 enda ord, ifrågasatt människan som predator. Det är djungelns lag, som råder på vår planet!

Jag har däremot försökt visa på den meningslösa tortyr, som pågår och som vi alla är delaktiga i genom att inte ifrågasätta!

Reaktionerna ang ansvar för vår konsumtion och meningslöst djurplågeri, har ju knappast uteblivit!

[OT] Djurplågeri!
9AE7CA89-2008-44C0-ADB6-737CEA70F764.webp
26DAC33B-6789-408E-A748-8C6C6AB70DA5.webp

[OT] Djurplågeri!
Har inte med 1 enda ord, ifrågasatt människan som predator. Det är djungelns lag, som råder på vår planet!

Jag har däremot försökt visa på den meningslösa tortyr, som pågår och som vi alla är delaktiga i genom att inte ifrågasätta!

Reaktionerna ang ansvar för vår konsumtion och meningslöst djurplågeri, har ju knappast uteblivit!
Det har du helt rätt i, det har du inte gjort!

Ja som sagt djuren behöver inte lida mer än nödvändigt. Det tycker nog de flesta människor.

[OT] Djurplågeri!
Vi blir vad vi äter är mycket prossesad mat och de naturliga råvaror är något annat ersätta allt för billigt innehåll utan tappa smaken som blir lurad med tillsatser.
Det finns ju ett allmänt övervikt problem i vest värden de land som är lite mot strömmen är Japan där de även i skolan skall vara äkta traditionella råvaror.
Kommer tänka på en norsk rapport om traditionell kost åt djuren och kraft foder.

[OT] Djurplågeri!
Där fick du till det! Hoppas du får många likes så du växer som person 👌

Ingenting av det jag skrev är troll från min sida. Ja du har rätt, är rätt ny på denna sida. Men hur många år enligt dig måste man varit medlem för att inte bli kallad troll av dig? :)
Nä, inte min mening att göra dig upprörd men att som första inlägg i en, inte bara lite, OT-tråd i ett cykelrelaterat forum skriva att vi behöver djur för att äta mat etc. är ju lite trollvarning 😉 Du får kompensera detta genom att skriva några inlägg i "hur var dagens pendling" eller annan cykelrelaterad tråd!

Gällande likes och växa som person; jag tillhör generation X och vi vet knappt vad likes är och ännu mindre vad man ska med dem till 😎

[OT] Djurplågeri!
Nä, inte min mening att göra dig upprörd men att som första inlägg i en, inte bara lite, OT-tråd i ett cykelrelaterat forum skriva att vi behöver djur för att äta mat etc. är ju lite trollvarning 😉 Du får kompensera detta genom att skriva några inlägg i "hur var dagens pendling" eller annan cykelrelaterad tråd!

Gällande likes och växa som person; jag tillhör generation X och vi vet knappt vad likes är och ännu mindre vad man ska med dem till 😎
Trollvarning för att någon är medveten om att människan evolutionärt äter djur? Skulle ju möjligen vara trollvarning om någon hävdade motsatsen.

[OT] Djurplågeri!
Yes, folk har väl käkat djur i några miljoner år eller mer. Och fångat in dom och hållit dom inhägnade & fångna ett tag innan dom käkade upp dom i ca 10000 år. So nothing new.

[OT] Djurplågeri!

Okej, jag har inga hard feelings! 👍
Haha ja ska skriva några inlägg i nån cykelrelaterad tråd så jag blir behörig att uttala mig i OT-trådar! 😁

"Likesen" visar man upp för polarna fattaruväl!!! (Skoj)

[OT] Djurplågeri!
Hm... Massor av "kul" inlägg.
Men märk väl följande: När du går och köper billiga kycklingnuggets, ger du inte bara ditt tillstånd till ett groteskt djurplågeri, utan du kommer då också genom ditt ställningstagande även bli ansvarig!

Hm... "Manurhin2", kan du utveckla din teori om svamptillgång?

[OT] Djurplågeri!
Har inte kunskap om detta. Men det finns ju rörelser runt om i världen som medicinskt förespråkar användning av dessa molekyler. Resultaten kring den här forskningen får väl framtiden utvisa. Vad man kan utläsa är väl främst behandling mot posttraumatisk stress, som fått mest uppmärksamhet!

[OT] Djurplågeri!
Ang djurplågeri! Det finns vissa hundvalpar på den här tråden som ständigt bjäfsar, utan att ha något skall!
Jmf med småbarn är säkert detta för många slående. Allt för undvika att diskutera ett ämne, som empatiskt borde beröra oss alla. Till dessa vill jag ställa frågan. Finns det ingen som helst möjlighet till empati. Är empati något ni helt saknar för andra än er själva och era egna egon?
Ja, man kan ju undra...

Att det inte går att diskutera samhällsfenomen med "Vuxna" människor är inget nytt. Men varför denna aggressivitet? Har pers inget emot höga tonlägen. Men varför skriva en massa irrelevant nonsens, som inte har det minsta med trådens innehåll att göra? Har dessa människor en inre önskan att omyndigförklara sig själva?
Ja, det är ju omöjligt att inte ställa frågan!

För den som undrar. Läs igenom den här tråden från början, så lär många frågetecken rätas ut!

Welcome to "JURASSIC PARK"!

[OT] Djurplågeri!
Blir så glad av ditt inlägg "Bikzz". För här ger du ett paradexempel på hur nättroll arbetar och fungerar. Som nu alla kan se verifierar detta inlägg till 100% allt som helt saknar relevans till innehållet ang djurplågeri i den här tråden. Ett stort tack för detta "Bikzz"! Det besparade mig många rader att skriva.

[OT] Djurplågeri!
Det går ju inte att föra en diskussion när ingen bryr sig i att lyssna och det är helt fel saker som lyfts.

Vi behöver äta, allihop. Industriell matproduktion skapar både sämre mat och 'lidande', oavsett proteinkälla. Det är inte något unikt för köttproduktion. En och annan här har försökt belysa det.

Mycket veganskt håller så låg kvalitet att jag aldrig ens skulle fundera på att konsumera det. Mycket animaliskt likaså. Sönderkörda skräpprodukter där de tar isär råvaran i molekyler och klistrar ihop till något som kan formas och säljas i ett färgglatt paket.

Jag har inte sett någon saklig diskussion någonstans, bara skyttegravskrig. Jag vill fortfarande framhålla rulltårtan. The golden one.

Jag äter i princip allt, och varierar tämligen väl. Var och en är nog salig i sin tro, och jag har inga problem med det så länge jag inte skuldbeläggs för mina relativt välgrundade val av föda.

Vill man äta marabou mjölk 'choklad', dansk fläskfile, advokados eller något så absurt som vegobacon så får man såklart göra det. Förhoppningsvis har man en egen motivering till varför.

Nu tänker jag ta en cykeltur.
Trevlig helg på er allihop!

[OT] Djurplågeri!
Hm... Massor av "kul" inlägg.
Men märk väl följande: När du går och köper billiga kycklingnuggets, ger du inte bara ditt tillstånd till ett groteskt djurplågeri, utan du kommer då också genom ditt ställningstagande även bli ansvarig!

Hm... "Manurhin2", kan du utveckla din teori om svamptillgång?
Jo du förstår, när det finns mogen svamp i närheten så dyker du upp med dina förvirrade inlägg 🤷

[OT] Djurplågeri!
...... paradexempel på hur nättroll arbetar och fungerar.
Då kanske du ska föregå med gott exempel och inte gömma dig anonymt bakom ett användarnamn och argumentera runt i en massa OT-trådar? Det är i regel också enklare att faktiskt bli tagen på allvar om man vågar stå för vem man är, så vänligen presentera dig ordentligt.

[OT] Djurplågeri!
Tyvärr är alla svar på den här tråden som förväntade! Alla UPA, kunde skrivet det i första meningen på den här tråden. Men valde att låta bli.
Varför?
För att du inte följer reglerna på forumet eller hur man kommunicerar med människor. OT märk trådarna och håll ihop trådarna utan att anklaga alla för att vara det du själv förefaller vara.

[OT] Djurplågeri!
Blir så glad av ditt inlägg "Bikzz". För här ger du ett paradexempel på hur nättroll arbetar och fungerar. Som nu alla kan se verifierar detta inlägg till 100% allt som helt saknar relevans till innehållet ang djurplågeri i den här tråden. Ett stort tack för detta "Bikzz"! Det besparade mig många rader att skriva.
Du verkar inte förstår vad att "trolla" betyder 😁

[OT] Djurplågeri!
Hm... Jag tycker uppriktigt synd om dig "ooms".
Detta menar jag helt ärligt... Helt utan baktanke. Fråga: Besitter du ens förmågan till att skriva något vettigt. Har tittat på dina senaste inlägg och måste helt uppriktigt säga att jag tvivlar på detta!

[OT] Djurplågeri!
Vad har dessa svar med djurplågeri att göra?!

Fick igår 500 lajkar här på happy. Detta på ca 1år. Så det verkar finnas väldigt många som delar mina värderingar här på Happy...
Du fick igår 500 "lajkar" på ett år? 🤔

Sammanräknat antal gillanden (eller reaktioner) som utvärdering för det man skriver tror jag är ett rätt trubbigt verktyg. Vill man maximera det tror jag att man ska fokusera på att göra inlägg i vissa trådar och vissa typer av inlägg. Dessutom underlättar många inlägg.

[OT] Djurplågeri!
Du fick igår 500 "lajkar" på ett år? 🤔

Sammanräknat antal gillanden (eller reaktioner) som utvärdering för det man skriver tror jag är ett rätt trubbigt verktyg. Vill man maximera det tror jag att man ska fokusera på att göra inlägg i vissa trådar och vissa typer av inlägg. Dessutom underlättar många inlägg.
Ja, knappast någon ifrån dig. Mycket få inlägg med anknytning till trådarna du skriver i. Men det är väl ett onödigt påpekande. Efts du verkar vara en intelligent människa, är du säkert redan medveten om detta!

Återger latinet du nyss klagade på. Nu med översättning.

"Uno Non Peto Est Imposible". = Man kan inte begära det omöjliga!

Tillbaka
Topp