[OT] Stora SHL&SDHL-Tråden(2026/27), Färjestads marsch mot SM-Guld

Vilka leder herrallsvenskan i fotboll? :unsure:
Kan det vara AIK kanske?
Men skärp dig!
1) AIK har inte nåt fotbollslag
2) Håll fjollbollen i fjollbollstråden

Ja, förutom dessa då, de passar ju här
14BFCC28-8D05-4238-97EB-A035DD4DD65F.webp

”i SHL” syftar på lag som spelar i SHL (dvs högsta serien) idag. ”Mästare” syftar naturligtvis på SM-guld, inte vad högsta serien råkat heta genom åren.
Skönt att DIF gick upp för nu saknas det bara tre guld för bif att komma upp i samma nivå ,
Mesta mästarna 😜

Ändå en grym säsong, även om den slutade med silver (för det finns väl inget sånt där larvigt som i fotbollen med Stora silvret för tvåan och det ofattbart fjantiga Lilla silvret till trean?). Få lag förunnat att ha säsongen vara till maj och som nykomling är det otroligt starkt att nå final. Ger fint klirr i kassan, och möjlighet att fortsätta skapa stabilitet i verksamheten. Fram till nedtåget för två år sen har det varit lite si och så med det. Nu bryter vi ihop och kommer igen och går in i Silly Season med tillförsikt. Sen får vi se när Clara byggs upp igen som människa efter säsongen i Mordor, med förtidspensionär Bäckström klappandes händerna från läktaren.

Edit: Det är såklart trean i allsvenskan i fotboll som får Lilla silvret, inget annat.
Clara blev människa direkt han kom bort fr Mordor. Förra säsongen i paradiset Brynäs hade han drygt 91%. Denna säsong i Mordor låg han på 87%. Direkt han kom därifrån åkte räddningsprocenten upp till 91 på de 10 matcher han spelade i Kärpät och 90 på de två matcherna han spelade i AHL.

Clara blev människa direkt han kom bort fr Mordor. Förra säsongen i paradiset Brynäs hade han drygt 91%. Denna säsong i Mordor låg han på 87%. Direkt han kom därifrån åkte räddningsprocenten upp till 91 på de 10 matcher han spelade i Kärpät och 90 på de två matcherna han spelade i AHL.
Kan behövas för Källgren och Persson kan väl inte haft mycket över 70 procent i finalserien och det vinner man inga guld på.

Nej, det var det som gjorde att de sket sig. En Persson i den form han var innan skadan, då tror jag det hade gått annorlunda. Om inte om hade varit…
Precis, Persson hade 92,5% över säsongen. Väldigt olyckligt med skadan på honom och Bertilsson i inledningen på slutspelet. Ändå går vi till final och tar det till sex matcher. Tyder på styrka och hög lägstanivå. Tyvärr var Luleås högstanivå aningen högre.

Nej, det var det som gjorde att de sket sig. En Persson i den form han var innan skadan, då tror jag det hade gått annorlunda. Om inte om hade varit…
Absolut en bra målvakt är halva laget rätt tydligt i den här serien där ward var skillnaden.

Spelmässigt 50/50 om inte Brynäs några procent bättre.

Om domaren är mutad o tutar o går på....
Verkar ju vara den som är bäst ändå....
Alla lag verkar ju gilla den låten när de vinner Sm Guld.

Som djurgårdare så älskar jag Henke Erikson men att kalla honom för stjärna å likställa honom med Sudden, Zibanejad tycker jag är att gå lite för långt, William Nylander har mig veterligen aldrig lirat med djurgården , William Eklund har däremot gjort det men samma där han har en (lång) bit kvar till Sudden å Mika .
Som någon skrev AI är nog inte riktigt med i matchen 🤪

Som djurgårdare så älskar jag Henke Erikson men att kalla honom för stjärna å likställa honom med Sudden, Zibanejad tycker jag är att gå lite för långt, William Nylander har mig veterligen aldrig lirat med djurgården , William Eklund har däremot gjort det men samma där han har en (lång) bit kvar till Sudden å Mika .
Som någon skrev AI är nog inte riktigt med i matchen 🤪
Hank the Tank

Nä nä, vi är inne i AI-eran nu. Vill du hänga med får du lära dig att acceptera att sanningen är vad LLM:er spottar ur sig.
Så nya generationen får alltså aldrig veta att Djurgårn vann 83,89,90 och 91 ?
Nya generationen är då de som inte orkar ta reda på nått själva. :cry:

Tillbaka
Topp