Fula Hojar!!

Fula Hojar!!
Raleigh max lite ht3s 100£, like a Cannondale Killer-V had a baby with an elevated chainstay ...webpRaleigh max lite ht3s 100£, like a Cannondale Killer-V had a baby with an elevated chainstay ...webp
Citat: "... som om Cannondale Killer-V fått ungar med en Nishiki Alien!"

Fula Hojar!!
Praktikanten skötte kabeldragningen på denna cykel?
Den här skapelsen är förkroppsligandet för "just don't give a fuck":

- (obefintlig) kabeldragning;
- en kabelklämma som hjälplöst dinglar;
- reflexer sitter på slumpmässiga ekrar, samt snett på sadelstolpen;
- sadelhöjden är i kortaste läget;
- men åtminstone är vevarmarna horisontella!

Fula Hojar!!
Den här skapelsen är förkroppsligandet för "just don't give a fuck":

- (obefintlig) kabeldragning;
- en kabelklämma som hjälplöst dinglar;
- reflexer sitter på slumpmässiga ekrar, samt snett på sadelstolpen;
- sadelhöjden är i kortaste läget;
- men åtminstone är vevarmarna horisontella!
😂
Köpte faktiskt en Orbea Laufey därifrån till dottern i höstas. Men förmodligen har dom fler i personalstyrkan som skruvar 😀

Fula Hojar!!
Visa bilaga 768754Ok, off topic. Men kan inte låta bli att imponeras över hur otroligt dåliga de varit på att skapa en bra reklam.

Fast, det kanske är Lex tvättmedelsreklam från förr (och nu?).
Jag störde mig en del på tvättmedelsreklamen förr där det var märkbart dåligt dubbat till svenska, var så för flera olika märken. Sen var det någon som påstod att dom kommit fram till att den typen av reklam, alltså dåligt dubbat, var bäst på att sälja. Vet inte om det var sant dock, men konstigt annars att flera märken körde med uppenbart dålig dubbning.

Tycker att det nu finns mycket reklam som är irriterande, så mycket att jag antar att någon reklamguru kommit fram till att det säljer bäst. Tänker då på Vimla, OK Q8 (han som spelar tönten där dyker dessutom upp i reklam för Max nu, lika irriterande där), och en del andra som jag förträngt.

Skulle inte förvåna mig om någon kommit fram till att även amatörmässigt utformad reklam säljer bra, tycker det finns en del såna. Kanske tilltalar de som gärna ger fingret åt etablissemanget, och det är ju tidens melodi.

Så innan jag stämmer in i klagandet på denna reklam vill jag ha en ordentlig utredning med en djupgående analys om dagens reklam relativt god smak, kanske "Vart är mänskligheten på väg" som rubrik.

Fula Hojar!!
Konstruktionen av sadelstolpen är dock riktigt ful! Och den blir ännu fulare med färgsättningen som betonar den.
Nej det är ju den som är snygg! Det är så tråkigt med cyklar som ser identiska ut bortsett från loggan som sitter på. Visserligen har vi kanske nått en slags tillfällig peak i utvecklingen av cyklar så att alla cyklar som vill vara snabba måste se ut på ett visst sätt, men denna cykel visar att det fortfarande går att hitta saker att skruva lite på.

Ett annat bra exempel är Pinarello och deras X-stays!

Fula Hojar!!
Nej det är ju den som är snygg! Det är så tråkigt med cyklar som ser identiska ut bortsett från loggan som sitter på.

Håller med att det är tråkigt.

Visserligen har vi kanske nått en slags tillfällig peak i utvecklingen av cyklar så att alla cyklar som vill vara snabba måste se ut på ett visst sätt, men denna cykel visar att det fortfarande går att hitta saker att skruva lite på.

För några decennier sen var cyklarna dock helt identiska. Det finns mer variation nuförtiden, t.ex. mer eller mindre aero. En mindre ful variant av icke-kontinu sadelrör är Pogis Colnago.

Ett annat bra exempel är Pinarello och deras X-stays!

Hoppas att du är ironiskt, men är rädd att du menar det. Pinarello gör de fulaste cyklar som finns, svårt att toppa det.

Tillbaka
Topp