GoranS
Aktiv medlem
[OT] Stora SHL&SDHL-Tråden(2026/27), Färjestads marsch mot SM-Guld
Hoppas turen fortsätter!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hoppas turen fortsätter!
IK Göta har 9 SM guld! Är det nån här som kommer ihåg dom? Eller sett dom spela?
Är alltså 4:a i antal SM guld.
Fast nu har nog farbror glömt att ta på sig glasögonen (eller är det solting efter dagens tur?). @Dan C pratade ju faktiskt om IK Göta, inte IF Göta!Nu blandar ni ihop igen, precis som med AIK och Solna !
Göta är från Karlstad och spelade bandy!
Visa bilaga 767174
Nä gubben det gör vi inte däremot när vi spelade en cup i Rättvik så var det ett gäng raggare som skrek hata Karlstad efter oss när vi traskade från hallen till campingen där vi bodde.Nu blandar ni ihop igen, precis som med AIK och Solna !
Göta är från Karlstad och spelade bandy!
Visa bilaga 767174
Är inte Karlstad-Göta ffa känt som en friidrottsklubb?Nä gubben det gör vi inte däremot när vi spelade en cup i Rättvik så var det ett gäng raggare som skrek hata Karlstad efter oss när vi traskade från hallen till campingen där vi bodde.
För att va raggare så måste de ändå varit sportintresserade för inte ens jag visste då att det fanns nåt som hette karlstagöta![]()
OcksåÄr inte Karlstad-Göta ffa känt som en friidrottsklubb?
Är ju en klassisk bandyklubb, om inte annat. Innan köpelaget Boltics dagar…Är inte Karlstad-Göta ffa känt som en friidrottsklubb?
Jag älskar sådana kopplingar bakåt i tiden, det ger ett visst perspektiv.Visa bilaga 767167
Min morfars far var ordförande ett tag i början på 1900 talet men han var född 1887 så min morbror är ganska säker på att han inte var med å grundade klubben (det här var hans ordförandeklubba) .
Spelade själv innebandy för Ik Göta i typ 10år men är fortfarande difare i hjärtat.
Det tråkiga är att eftersom han dog i spanska sjukan 1918 så vet vi inte ens vad han hette (har pratat med min ena morbror och han tror att min andra morbror kanske vet), då blev morfar och hans systrar min satta på barnhem tills hans mor (som hette Nyström i efternamn ) hade lyckats få ett ordentligt arbete å fick hem dem igen , det var hårdare förr , på riktigt .Jag älskar sådana kopplingar bakåt i tiden, det ger ett visst perspektiv.
Jösses, det fanns inga längre länkar?
Jag skall kollaJösses, det fanns inga längre länkar?
VM Guld är såklart inget mot Allsvenska Mästare men huvuddelen av hockeyintresserade bryr sig, om alla är idioter.......Hockey-VM, finns det nåt mer ointressant?
Men det är klart, om ens lag brukar avsluta säsongen i mars så finns det väl lite abstinens i maj![]()
Är inte VM det som spelare i gärdsgårdsserier som t.ex. SHL får spela istället för det riktiga slutspelet? En del som slås ut i det riktiga slutspelet kanske åker och spelar några matcher i VM till innan de tar sommarlov.Hockey-VM, finns det nåt mer ointressant?
Men det är klart, om ens lag brukar avsluta säsongen i mars så finns det väl lite abstinens i maj![]()
Elias Lindholm får ju godkänt, även Jacob Markström? Markan vill ju fö hem till Laget snart, skall bara spela av kontraktet nästa år. Loob skulle nog skjuta i brallan om han fick hem en sån keeper...Leo Carlsson och Jonas Brodin är ju förstörda i Karlstad, undrar lite hur detta ska gå?
Räknas målen?
Vart är övriga Sverige?
![]()
Loob?Elias Lindholm får ju godkänt, även Jacob Markström? Markan vill ju fö hem till Laget snart, skall bara spela av kontraktet nästa år. Loob skulle nog skjuta i brallan om han fick hem en sån keeper...
Allsvenskan?Hockey-VM är ungefär lika spännande som…men vad heter det nu igen, det där tramset där man möter lag från GB och Tyskland? Som tyvärr Brynäs måste vara med i under 2025. Ungefär så spännande är hockey-VM. Näe, nu kollar man ikapp på Girot från idag istället.
Årets föredettingJust det Loob! Smyger han inte runt som ngn senior advicer där nere?
Jätteskräll från nån som saknar kollHåller med om Hockey VM, det är ganska ointressant f
Vänta till slutspelet så kommer du tycka det är intressant. Ska jag vara ärlig så är inte 52 omgångar eller 82 i NHL inte alltid så intressant heller.Håller med om Hockey VM, det är ganska ointressant f
Ungefär som SHL?Jo men visst, hockey VM spelas varje år..
Blir ju lite urvattnat då tycker jag.
Det har du rätt i, vi är ju aldrig med i SHL nu förtiden....Ungefär som SHL?
Fattar att du inte bryr dig![]()
CHL, största fiaskot någonsin inom hockeyn.Hockey-VM är ungefär lika spännande som…men vad heter det nu igen, det där tramset där man möter lag från GB och Tyskland? Som tyvärr Brynäs måste vara med i under 2025. Ungefär så spännande är hockey-VM. Näe, nu kollar man ikapp på Girot från idag istället.
För juniorer har väl JVM rätt hög status. I seniorsammanhang lär dock antalet spelare som skulle välja en SHL-titel eller ett VM-guld framför en seger i Stanley Cup vara högst lika stort som antalet spelare som borde lägga ner karriären pga för många hjärnskakningar.JVM har väl tagit över en del med mer prestige o engagemang men vänta till finalen! Förhoppningsvis Sverige- Canada med McKinnon, Crosby mfl. Otroliga spelare! Men det väl gärsgådsspelare det med om man frågar GöranS(ur?)![]()
Helt säkert är det ju så men om du skulle fråga tex Linus Omark (nybliven gärsgårdsmästare o ikon i sin hemstad)så är nog svaret inte helt enkelt,För juniorer har väl JVM rätt hög status. I seniorsammanhang lär dock antalet spelare som skulle välja en SHL-titel eller ett VM-guld framför en seger i Stanley Cup vara högst lika stort som antalet spelare som borde lägga ner karriären pga för många hjärnskakningar.
Jag känner inte herr Omark så jag ska inte uttala mig. Känns dock som en person som inte är någon riktig vinnartyp om det är viktigare att bli uppskattad av sina polare än att nå toppen i sin idrott.Helt säkert är det ju så men om du skulle fråga tex Linus Omark (nybliven gärsgårdsmästare o ikon i sin hemstad)så är nog svaret inte helt enkelt,
Helt säkert är det ju så men om du skulle fråga tex Linus Omark (nybliven gärsgårdsmästare o ikon i sin hemstad)så är nog svaret inte helt enkeltFör juniorer har väl JVM rätt hög status. I seniorsammanhang lär dock antalet spelare som skulle välja en SHL-titel eller ett VM-guld framför en seger i Stanley Cup vara högst lika stort som antalet spelare som borde lägga ner karriären pga för många hjärnskakningar.
Har heller inte pratat om vad som är viktigast.Jag känner inte herr Omark så jag ska inte uttala mig. Känns dock som en person som inte är någon riktig vinnartyp om det är viktigare att bli uppskattad av sina polare än att nå toppen i sin idrott.