johan12345
Aktiv medlem
Kostnad för att byta fälg bakhjul hos lbs?
Sonen landade hårt och fint på en sten häromdagen och bucklade till fälgen på bakhjulet rejält. Lyckades bända tillbaka den (försiktigt) men metallen blir ju alltid lite utmattad efter en sån här rejäl deformation så tyvärr kände jag hur metallen sprack lite på insidan av fälgen när jag tryckte ut den sista biten. Går ju att cykla på tillfälligt med slang just nu men tubeless (och även cushcore) tror jag kommer bli svårt. Det sura är att han normalt sett har cushcore bak men däcket hade en svårlagad punktering så han har fått köra med slang dom senaste veckorna. Dumt såhär i efterhand.
Frågan är vad det kostar att bara byta fälgen hos lokal cykelverkstad? Nån som har koll på vilken bollpark ungefär? Bakhjulet är ett RaceFace ARC 30 Offset + Hope Pro 4 hub så relativt bra grejer. Är det lönsamt (även om man lämnar in. Nej jag hinner/orkar inte det här också själv). Tips på likvärdig prisvärd fälg som skulle kunna vara ett alternativ?
Frågan är vad det kostar att bara byta fälgen hos lokal cykelverkstad? Nån som har koll på vilken bollpark ungefär? Bakhjulet är ett RaceFace ARC 30 Offset + Hope Pro 4 hub så relativt bra grejer. Är det lönsamt (även om man lämnar in. Nej jag hinner/orkar inte det här också själv). Tips på likvärdig prisvärd fälg som skulle kunna vara ett alternativ?