Dagens fynd (bara diskussion, inga tips) – Läs första inlägget först!

Tips om racer i storlek XS/S (48-51 beroende på geometri) med Shimano 105 12-speed? 😊 Med eller utan Di2!

10-25 tkr beroende på komponenter.

Missade dessvärre rekommendationen ovan på Sensa-cykeln, finns nu inte längre i lager..
Denna kanske?

Tack för länken! 😊 Men letar som sagt efter Shimano 105 12x2
11 eller 12 bör du inte låsa dig vid på rea. SKillnaden är mest att ena har dyrare slitdelar och är krångligare att justera in (tycker jag). När man faktiskt cyklar är skillnaden inte lika stor... Om man ens märker den.
Men jag TROR att en caad14 är i pipen... Kommer ju att kosta dock...
För egen del så uppskattar jag verkligen den extra växeln för 12-delat!
Denna kanske?
Denna var väldigt intressant! Stort tack!!

Någon som kan ge ett snabbt svar, så jag inte behöver googla och tänka? Vad händer om jag monterar en 165x45 bakdämp istf min nuvarande 165x40? Anledningen till att jag behöver ett snabbt svar är den andra fynd-tråden, alltså den som innehåller fynd… https://happyride.se/forum/threads/...as-forsta-inlagget-forst.2464586/post-4627750
Det som kan bli problem är om länkaget inte klarar längre slag. Det kan finnas spacers att köpa men kan potentiellt bli lite krångligt eftersom det är öhlins.

Någon som kan ge ett snabbt svar, så jag inte behöver googla och tänka? Vad händer om jag monterar en 165x45 bakdämp istf min nuvarande 165x40? Anledningen till att jag behöver ett snabbt svar är den andra fynd-tråden, alltså den som innehåller fynd… https://happyride.se/forum/threads/...as-forsta-inlagget-forst.2464586/post-4627750

Om du har tur funkar det och får du kring 10% mer slag (lite mindre än 12,5% för att länkage är progressiv), utan ändringar i geometri. Om du har otur slår däck i sadelröret, länkaget i ramen eller i andra delar av länkatet.

Senast ändrad:
Det är väl inte värre än att bara testa? Du har ju ångerrätt vilket bör gälla så länge du monterar lite försiktigt.

Tack grabbar!

Jag ska nog ta en titt på vilka marginaler jag har på nuvarande ram, min känsla är att det inte är så stora. Inget idiotspontanköppåchans den här gången tror jag…

Tack grabbar!

Jag ska nog ta en titt på vilka marginaler jag har på nuvarande ram, min känsla är att det inte är så stora. Inget idiotspontanköppåchans den här gången tror jag…
Det är inte en Alpha du har? En kompis som har den första versionen har 165x40 original på sin medan min som är den nya har 165x45. Så känns som det borde funka bolt on på den.

Det är inte en Alpha du har? En kompis som har den första versionen har 165x40 original på sin medan min som är den nya har 165x45. Så känns som det borde funka bolt on på den.
Nej, det är en helt annan cykel. Hade det varit så enkelt hade jetzt-kaufat direkt. Ett starkt vill ha på Öhlins-dämpare! Och så hade jag fått anledning att måla om ramen också… :-)

Tack grabbar!

Bäste man kan göra att lossna en infästning av dämparen och röra länkaget till både infästningpunkter är 165-45=120 mm ifrån varandra.

Jag tipsade om XXLs 30% Superbonus här

Bland mkt annat annonserar XXL om 30% Superbonus på de nya Garmin Forerunner 570 och 970
543b9935e51d4f67b318b2e500e5a5f2.64DBBDE59126EB52B0D0E482392E2B81F16AEC94.jpg

Trots att de klockorna är nya finns det redan en del recensionsomdömen om dem
Ur Rays omdöme om FR570
"I think Garmin kinda missed here. Specifically, they missed the forest for the trees."
"However, more confusing is the ECG situation. Garmin sells the Venu 3 at $349USD, and that includes ECG. Why is a Gen5-capable watch that is the FR570 at $549 not including it?"
och

Rays recension av FR970 (som skall ha möjlighet till kartor och EKG-funktion + MKT mer)
och

https://www.xxl.se/faq/superbonus 50%... De har nog rätt ordentlig likviditets kris så blir inte allt för besvikna om ni inte hinner nyttja bonusen. Hinner ni är det ett fantastiskt erbjudande! Var och en får avgöra, och har de redan rätt pris spelar det kanske inte avgörande roll. Tråkigt, givetvis, om de kursar.
Undrar hur man bokför detta, som en innestående skuld?

Jag hade gissat på det. Samma grej som presentkortsaldon typ.
Jag tycker ändå det ger en vibb av att försöka hustla kreditgivarna 😁
Får mig att tänka på när Eniro redovisade sin kundfakturering som ”50% år 1 och 50% år 2” när de i själva verket hade fakturerat 75% år 1 och aktieägare förväntade sig en lika hög fakturering kommande år..

Ja, jävlar, förra helgen var det 30% bonus om jag minns rätt. Lär nog vara lite desperat när det blir 50% helgen efter…

Beställde ett par jogging / promenadskor nyss (Nike winflo). Återstår att se om det sen finns något att köpa när rabatten ska användas, men var ok pris även utan.

Nu undrar man ju hur det funkar med att casha in bonuscheckarna och sedan returnera varan? För att sedan köpa den igen med stöd av erhållna bonuscheckar..

Så egentligen borde man kunna köpa något -> vänta 30 dagar -> få bonus -> lämna tillbaka produkt -> köpa samma med bonusen. Ser inget i avtalen för superbonus att man inte får göra detta.
Om man ändå ska köpa en hoj så.. gravelhojarna blir ju jäkligt prisvärda, även två FS från Cube.

Någon som handlat med superbonus innan som vet hur länge bonuschecken är giltig efter att man fått den? Står bara "giltig under en begränsad period" i villkoren.

Hmm ok, men om man använder upp dem för att köpa ytterligare ett exemplar, och sedan returnerar första exemplaret?

Jag fick även intrycket att de skiljer mellan vanliga bonuspoäng och direkt bonuschecksgrundande kampanjköp som är aktuellt nu.
Hittade följande på deras sida om reward. Detta borde innebära att det enda man förlorar är "bonuspoäng" för resten av bonusperioden om jag tolkar det rätt. Man skall då dock se till att använda bonuschecken innan man returnerar sitt första köp.

Bilagor

• Screenshot 2025-05-30 114051.webp
    Screenshot 2025-05-30 114051.webp
    32.7 KB · Besök: 70
Någon som handlat med superbonus innan som vet hur länge bonuschecken är giltig efter att man fått den? Står bara "giltig under en begränsad period" i villkoren.
Har för mig att @zinkpasta köpte något större förra gången det delades ut checkar, han kanske vet om det framgick några uppenbara hakar. Jag vill minnas att bonuscheckar bara gäller i ett par-tre månader.

Om man nu får ut hjärnan ännu en bit utanför lådan så borde man kunna handla för hundra tusen, därefter handla för femtio tusen i bonuscheckar, sen lämna tillbaka det ursprungliga köpet för hundra tusen, varpå man står där med varor för femtio tusen med en utgift på netto noll. Och detta kan ju inte vara möjligt.

Senast ändrad:
Jag skall testa med ett symboliskt köp om säg en hundring.
Jag gissar att XXL kommer hävda att du bryter mot deras fair use policy och kommer vägra retur av det första köpet. Åtminstone om det rör sig om större summor.

Har för mig att @zinkpasta köpte något större förra gången det delades ut checkar, han kanske vet om det framgick några uppenbara hakar. Jag vill minnas att bonuscheckar bara gäller i ett par-tre månader.
Mm, tre månader är det nog. Och det man köper för bonuscheckarna bokförs som "0kr":s-köp, så det går inte att returnera (eller det går ju, men man får ju inga pengar tillbaka). I bästa fall kan man byta artikeln mot en likadan i annan storlek.

Och köper man flera saker, för mer än vad bonusen täcker, så dras det av belopp från samtliga köp, dvs det blir svårt att returnera nåt av dem då du inte får tillbaka hela summan.

Lite info utöver det som skrivs om att returnera originalartiklarna alltså.

Kort och lite otydligt sammanfattat, men iaf.

Jag köpte en FR970 tidigare i veckan med 30% bonusen. Skrev till kundtjänsten idag för att kolla om det gick att få 50% och det var inga problem! Bara ett tips om det är någon som har gjort samma.

Är ju sugen på en White-gravel nu men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa för 7500:- på XXL.

Tillbaka
Topp