Kan man semestermarkera en säljesannons?

Xscat

Medlem
Jag ska lägga in en annons om (förhoppningsvis den sista) en cykel jag ska sälja. Men jag undrar: jag sticker iväg på cykelsemester (delvis) dagen efter midsommardagen och är borta i 3 veckor. Kan man "semestermarkera" en säljesannons så ev. intresserade förstår att man inte är tillgänglig en viss tid, eller är det bara att skriva in det i annonsen som vanlig text?
Tack på förhand,
Susann

Du kan skriva det i texten, kan ev. säljare läsa borde de kunna förstå att svar kanske dröjer.
Med den tidshorisonten går det ju även att ta bort annonsen under semestern och lägga in en ny när du är hemma.

Jag är van vid Ebay där man kunde göra just så att man fick upp en semestermarkering under den tid man kbestämde, med ett (valfritt) meddelande. Men OK, då får jag skriva in det. Tack!

Om du är spårbar, så bör du undvika att skriva publikt att du är bortrest kortare eller längre perioder.
Jag brukar ju inte skriva ut det på Facebook (skriver inget om semester och lägger inte ut bilder förrän jag är hemma igen), det enda sociala forum jag är inne på förutom detta, men här trodde jag det skulle vara tämligen säkert. Funderade på att vänta med att lägga in annonsen tills efter semestern men samtidigt är jag trött på att ha den stående i vardagsrummet (var tvungen att vänta på den nya cykeln och sen flytta över det jag ville ha kvar från den som ska säljas).

Jag skulle lagt upp annonsen nu, tagit bort den under semestern och sen lägga upp den på nytt. Då dyker den ju upp längst upp igen när man sorterar på senaste 🙂

Tillbaka
Topp