Pedalklossar till Garmin Vector-pedaler?

glitch

Aktiv medlem
Hoj hoj,

har ett par Assioma och ett par Garmin Vector 3 - båda "Look kompatibla". Garminpedalerna är dock mycket kinkigare när det kommer till pedalklossar. Småslitna klossar som fortfarande känns tights i Assiomapedalerna glappar något hemskt i Garminvarianten och leder också till ibland oönskad urklickning.

Då pedalerna sitter på olika cyklar, men samma skor används så behöver jag alltså ersättare som lirar med båda pedalvarianter.

Det finns ju så klart en uppsjö av "Look kompatibla" klossar så jag tänkte konsultera happy först om någon råkar sitta på facit :)

Har inget svar på din fråga, men hade Garminpedaler under många år och de var verkligen glappiga. Trodde att jag hade slitna klossar bara och när jag någon gång bytte klossar så inbillade jag mig att det blev bättre, men det blev det inte förutom möjligen i början. Nät jag sedan skaffade en ny racer med Assioma-pedaler så var det som natt och dag (med samma skor och Look-klossar) - nu satt man ju fast på riktigt! :-)

Så jag har inget annat råd att ge än att slänga Garmin-skiten. :-/

Har inget svar på din fråga, men hade Garminpedaler under många år och de var verkligen glappiga. Trodde att jag hade slitna klossar bara och när jag någon gång bytte klossar så inbillade jag mig att det blev bättre, men det blev det inte förutom möjligen i början. Nät jag sedan skaffade en ny racer med Assioma-pedaler så var det som natt och dag (med samma skor och Look-klossar) - nu satt man ju fast på riktigt! :-)

Så jag har inget annat råd att ge än att slänga Garmin-skiten. :-/

Haha sluuuuta nu, det är precis vad jag inte vill höra men som känslorna sagt hela tiden 😂

Men videon ovan visar väl inte någon lösning på ditt problem? Där var det ju att Assioma inte funkar med de klossar som funkar med Garmin, men att Garmin funkar med alla. Dvs tvärt om vad du upplevt? Eller missade jag något?

Videon hävdade väl också att Look originalklossar funkade fint med Garmin, men det var väl just sådana som glappade för dig (och mig)?

Nja jag har ju aldrig skrivit vilka klossar jag kör nu - bara att de är så kallade "Look kompatibla" :)
De som sitter på nu är sorten som Laman tyckte var mindre bra för Garmin.

Vilken av "nice and secure", "that is perfect" och "as close to perfect as it gets" var det du var missnöjd med?

Tillbaka
Topp