[Artikel] Rörbäcksnäs- Ett stigparadis på gränsen till Norge

Redaktionen

Medlem
Sherides_Salen_DSC5612-2000x1333.jpg

Letar du efter nästa favoritdestination för sommarens cykelresa? Då är det dags att styra mot Rörbäcksnäs – en liten by i västra Dalarna med ett rykte som växer för varje säsong. Här väntar flowiga leder, tallhedar och skogsslingor med naturligt bygg

Läs hela artikeln:

Ja, vad är det här? Bergslagsleden i Rörbäcksnäs? Det kanske @tobiasbjorkgren ska se över.

Visa bilaga 775665

Och skulle vara spännande att få veta var denna pärla finns i Rörbäcksnäs. Så dold att en inte ens hittar den?
Rörbäcksnäs är ingen stor by, det är inte jättesvårt att hitta spårcentralen. Förbi kyrkan och lanthandeln och sen in till höger (om du kommer norrifrån).

Om du hittar bra där, kan du berätta hur Bergslagsleden och Genvägen går där?

Den här genvägen ser halvskoj ut på måntinbajk

Det är ju du som skrivit artikeln. För det är väl inte en annons?

Hittar varken genvägen eller Bergslagsleden i Rörbäcksnäs. Vare sig på naturkartan, alltrails, Strava eller Trailforks :)

Är inte detta, som man nämner som genväg?
"Den 700 meter långa uppförsbacken Genvägen är inte bara en blå uppförsbacke – det är ett meditativt flow genom tyst skog. Här får du känslan av att cykla helt ensam i världen, med naturen som enda sällskap. En påminnelse om varför stigcykling är något av det bästa som finns."

Är inte detta, som man nämner som genväg?

I artikeln benämns ”Genvägen” som ”en blå led” och inte bara en kort stigsnutt mellan delar av Vallsjörundan. Var kommer informationen i artikeln ifrån? Det är ju inte korrekt fakta och borde korrigeras. Bergslagsleden ligger nästan tjugo mil bort.

Det är ju du som skrivit artikeln. För det är väl inte en annons?
Jo det är jag som skrivit. Men har byggt det på information från hemsidorna kring rörbäcksnäs och cykling i dalarna. Inget betalt samarbetet på detta. Tar bort den felaktiga informationen. Jag har varit där och cyklat men det var några år sedan och kom inte håg alla lederna vi körde.

Jo det är jag som skrivit. Men har byggt det på information från hemsidorna kring rörbäcksnäs och cykling i dalarna. Inget betalt samarbetet på detta. Tar bort den felaktiga informationen. Jag har varit där och cyklat men det var några år sedan och kom inte håg alla lederna vi körde.
men du kom ihåg känslan på "turen" och "leden" genvägen :)

Tillbaka
Topp