Bikester omstartar?

Bikester omstartar?
Vem var det som tog uppgiften att uppdatera denna artikel?
Nutidens bilar är tyngre och snabbare. Man måste testa om flaskan håller för att bli överkörd av en Tesla. Och om flaskan stannar på cykeln när den sitter på taket när man accelererar 0-100 på 4 s blankt (standard familjebilsacc)

Och såklart om flaskan stannar i 200 knyck på cykel på cykelstället på Autobahn!

EDIT: glömde att cykelstället ska sitta "på en snabb bil som inte har utrymme för en cykel".

Senast ändrad:
Bikester omstartar?
Så är det. Och antingen bara flaskor från rätt företags grupp ELLER bara från fel beroende på vem som plockar upp bollen.
Det är hemskt dåligt med märkeslojalitet i kollektivet har jag noterat. Bit inte handen osv

Bikester omstartar?
Fantastiskt test, tycker mig känna igen Brinellvägen på bilderna (även om det är en evighet sedan mina studier)…verkligen inte ett bra ställe att köra 70km/h för flasktest i a f 🤔

Bikester omstartar?
Titta, det är visst precis utanför kontoret.
Mer träd men samma container.

Nu är det dock väldigt tydligt 30-väg, så kanske dags att göra om ändå.

Jag har en Volvo här ifall någon kommer med flaskor
1000030523.jpg

Bikester omstartar?
Addnature verkar ju ha anammat samma arbetssätt som resten av koncernen. Första gången jag beställt sedan ägarskiftet, förr handlade jag en hel del där. Nu har det gått 3 arbetsdagar utan att de skickat varor som fanns i lager. Enligt orderbekräftelsen skickas lagervaror inom 2-5 arbetsdagar så fortfarande inom ramen, men jag tycker nog att allt över 2 dagar för att skicka en lagervara är uselt och inget jag kommer återvända till. Beställde från Haglöfs webbshop samtidigt och hämtade ut de sakerna vid lunch idag. 🤷

Senast ändrad:
Bikester omstartar?
Jag har handlat från Skistart och de lovade också 2-5 dagar. Jag har fått 20% rabatt nu efter tjugo dagar och igår kom beskedet att paketet är "skickat", men PostNord har inte fått det.

Trodde först att det var OT men jag blandade ihop den med Skistar (mycket förvirrande). Skistart var riktigt bra, snabb också. Tyvärr ...

Bikester omstartar?
Addnature och Skistart... Två jättebra butiker med engagerad personal när det begav sig. Vad gör Wesports egentligen när de kommer in? Säger upp hälften av personalen, inför deras "standardhandbok i kortsiktig vinstdrivande internethandel" och höjer avkastningskraven med 100%?

Bikester omstartar?
Addnature och Skistart... Två jättebra butiker med engagerad personal när det begav sig. Vad gör Wesports egentligen när de kommer in? Säger upp hälften av personalen, inför deras "standardhandbok i kortsiktig vinstdrivande internethandel" och höjer avkastningskraven med 100%?
Varför skulle de konsolidera en marknad annorlunda än andra? Bara att gratulera de tidigare ägare som blivit utköpta istället för utkonkurrerade. 👌

Bikester omstartar?
Varför skulle de konsolidera en marknad annorlunda än andra? Bara att gratulera de tidigare ägare som blivit utköpta istället för utkonkurrerade. 👌

Nja, pengarna var slut hos Addnature och Bikester, så de blev utkonkurrerade på något sätt. Jag antar bara namnet av Addnature och Bikester finns kvar, ingen personal. Jag vet inte vad hände med Skistar och Outdoorexperten, som ny säljer (nästan?) samma assortimentet.

Bikester omstartar?
Nja, pengarna var slut hos Addnature och Bikester, så de blev utkonkurrerade på något sätt. Jag antar bara namnet av Addnature och Bikester finns kvar, ingen personal. Jag vet inte vad hände med Skistar och Outdoorexperten, som ny säljer (nästan?) samma assortimentet.
Då låter det som det kan vara glada över att få skulderna övertagna. Det är ju inte det sämsta.

Bikester omstartar?
Det märkliga är att Outdoorexperten och Addnature har samma ägare: Nordic Outdoor & Sports Group AB (pengarna för köpet hos Addnature drogs för övrigt av Outdoorexperten)

Nordic Outdoor kan jag inte hitta någon koppling till Wesport gruppen vid en snabb anblick. Men Wesports listar båda som deras varumärken. Kollade kanske inte tillräckligt noga eller så ägs det bolaget i sin tur av något dotterbolag i Wesports

Bikester omstartar?
Vad menar du med "de"? Stora ägaren var en österrikisk (?) miljardär. Jag tror inte att han skulle blir drabbat av skulderna.
Även österrikiska miljardärer ser rimligtvis positivt på att överlåta sina skulder till någon annan. Tänker jag.

Poängen är att de transaktioner som genomförts rimligtvis genomförts på kommersiella grunder.

Bikester omstartar?
Även österrikiska miljardärer ser rimligtvis positivt på att överlåta sina skulder till någon annan. Tänker jag.

Poängen är att de transaktioner som genomförts rimligtvis genomförts på kommersiella grunder.

Såklart är det av kommersiella grunder. Men en miljardär organiserar det så att han inte får några skulder när en av sina bolag konkar.

Bikester omstartar?
Såklart är det av kommersiella grunder. Men en miljardär organiserar det så att han inte får några skulder när en av sina bolag konkar.
Visst. Men miljardären har, får vi fortsätta, bedömt det som bättre att avyttra den här tillgången än att skriva av den. Jag förstår ärligt talat inte diskussionen.

Bikester omstartar?
Poängen är att enligt läroboken så är korrekt information (t.o.m perfekt information) en förutsättning för en fungerande marknad.

När någon tror att de handlar från bikester när de egentligen handlar från cykelkraft, ett annat konkat bolag, så fungerar inte marknaden korrekt.

Man kan känna beundran eller förakt. Det är upp till var och en.

Bikester omstartar?
Poängen är att enligt läroboken så är korrekt information (t.o.m perfekt information) en förutsättning för en fungerande marknad.

När någon tror att de handlar från bikester när de egentligen handlar från cykelkraft, ett annat konkat bolag, så fungerar inte marknaden korrekt.

Man kan känna beundran eller förakt. Det är upp till var och en.
Poängen är att den "fungerande marknad" du talat om finns för att koncentrera kapital. Inte för att tillvarata konsumenters intressen. Huruvida du som konsument är medveten om vem kapitalöverföringen sker till är egalt.

Det du talar om är konsumentupplysning, och det är något helt annat.

Bikester omstartar?
Poängen är att den "fungerande marknad" du talat om finns för att koncentrera kapital. Inte för att tillvarata konsumenters intressen. Huruvida du som konsument är medveten om vem kapitalöverföringen sker till är egalt.

Det du talar om är konsumentupplysning, och det är något helt annat.

Jag vet vilka definitioner jag pratar om.

Tillbaka
Topp