Blockettråden 2

Blockettråden 2

Har de tagit bilder med mobilen som de sedan har gjort screenshots av?
Japp, ser ut som det. Ser det ganska ofta. Försöker förstå varför man väljer det alternativet men har inte lyckats få grepp om det.

Blockettråden 2
Japp, ser ut som det. Ser det ganska ofta. Försöker förstå varför man väljer det alternativet men har inte lyckats få grepp om det.

Lite komiskt men det blir ju nästan ett bevis på att man faktiskt innehar cykeln och inte bara laddar ner en bild från nätet. Sen går det ju så klart att ta bild på en bild eller klippa ihop en bild men ändå. Som när man la dagens tidning i bakgrunden förr i tiden.

Blockettråden 2
Lite komiskt men det blir ju nästan ett bevis på att man faktiskt innehar cykeln och inte bara laddar ner en bild från nätet.
Säger snarare nästan tvärtom. En skärmdump av en annan bild säger mig mest att personen är för IT-inkompetent för att veta hur man sparar ner en bild från en webbläsare i telefonen. Men om du faktiskt äger cykeln och tar en egen bild på den med telefonens kamera (den enda kamera som 99% av oss har idag) är det knappast svårare att ladda upp denna än att först ta en skärmdump av bilden.

Blockettråden 2
Vad tusan är en "ungdomskassett" :ROFLMAO:
1000020910.webp

Blockettråden 2
Det är nog tänkbart det med.

Kanske var mitt inlägg inte tillräckligt tydligt. UCI ska prova det. Nu förstår jag inte varför det behövs en prov. Ska de titta på hur många kommer att klaga på det? Även för en prov behöver lag som kör med Sram hitta någon lösning för att en 10t drev ger en för ring utväxling förutom om man använder en små drev fram.

Blockettråden 2
Kanske var mitt inlägg inte tillräckligt tydligt. UCI ska prova det. Nu förstår jag inte varför det behövs en prov. Ska de titta på hur många kommer att klaga på det?
Anledningen torde väl vara att få ned toppfarterna något och därigenom minska risken för och konsekvenserna av allvarliga olyckor. Är väl jättebra att prova om det fungerar, kanske blir hetsigare race på annat sätt med denna regel så riskerna istället ökar? Tråkigare race för det blir svårare att hålla undan en utbrytning utförs eller på platten?

Är ju inte ovanligt med begränsningar inom sporter, i t ex spjutkastning, motor, backhoppning har man ju olika regler som begränsar hur långt eller snabbt det kan gå. Om det är rätt eller inte för cykel är en diskussion som jag känner att jag inte tillför så mycket i.

Blockettråden 2
Anledningen torde väl vara att få ned toppfarterna något och därigenom minska risken för och konsekvenserna av allvarliga olyckor.

Är ju inte ovanligt med begränsningar inom sporter, i t ex spjutkastning, motor, backhoppning har man ju olika regler som begränsar hur långt eller snabbt det kan gå. Om det är rätt eller inte för cykel är en diskussion som jag känner att jag inte tillför så mycket i.

Jag vet inte vad anledningen är, det kan vara för att får ned toppfarten.

Men min fråga är varför de först ska prova och inte införa det direkt. (Kanske mer passande för UCI-bakåtsträvare tråden)

Blockettråden 2
Anledningen torde väl vara att få ned toppfarterna något och därigenom minska risken för och konsekvenserna av allvarliga olyckor. Är väl jättebra att prova om det fungerar, kanske blir hetsigare race på annat sätt med denna regel så riskerna istället ökar? Tråkigare race för det blir svårare att hålla undan en utbrytning utförs eller på platten?

Det är ju som att begränsa hur högt man får hoppa i höjdhopp.

Blockettråden 2
Säger snarare nästan tvärtom. En skärmdump av en annan bild säger mig mest att personen är för IT-inkompetent för att veta hur man sparar ner en bild från en webbläsare i telefonen. Men om du faktiskt äger cykeln och tar en egen bild på den med telefonens kamera (den enda kamera som 99% av oss har idag) är det knappast svårare att ladda upp denna än att först ta en skärmdump av bilden.

Det är ett enkelt sätt att tvätta bilden från geo-tagg. Det går i alla fall inte i album appen på min telefon.

Blockettråden 2
Men de allra flesta ställen du laddar upp en bild tvättar ju ändå bort det där.
Är ju inte som att du får geo position från en blocket eller happy köp och sälj.

Blockettråden 2
Men de allra flesta ställen du laddar upp en bild tvättar ju ändå bort det där.
Är ju inte som att du får geo position från en blocket eller happy köp och sälj.

Nä, men man kan ju vilja tvätta av andra skäl, och då ligger den bilden högst upp. Eller så har man inte koll vilka som tvättar. Jag har det inte och skulle nog tvätta allt oavsett.
Men om man skärmdumpar så blir det ju snyggast om man också beskär bort det som inte är bilden. Då skulle nog få se att det är en dump.

Tillbaka
Topp