Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Det var varmt. Det blåser motvind. Jag tänker att skönt, lite vind som svalkar. Men nejdå..
Jag måste trampa mig varmare i vinden som på något sätt nu blåste varmluft. Så nu blev jag både kokt och blåste ur benen på den tänkta lugna hemfärden. Bättre lycka nästa gång
Hög igenkänning på den, det droppade svett från min hjälm när jag kom hem.

Feta cyklar behöver åtminstone en backväxel!
Jag fascineras dagligen över hur hopplöst svårt det är att uttrycka sig med mobiltelefoners virtuella tangentbord. En eller två genomläsningar innan postning räcker inte för att fånga galenskaperna som läggs in. Orden är liksom valda för att perfekt gömma sig..

Lugn och fridfull. Tog med en termos kaffe och tog en omväg för att ta ett morgondopp. Skål!

1000039885.webp

Mötte två stravatokar igår, ett par som körde träningspass på gravel på småvägarna kring kyrksjön i bromma vid 8-tiden. Det är trångt, dålig sikt och fullt med hundägare och barn på väg till skolan. Hoppas de kom på själva att det var en jättedålig idé. Om ni råkar läsa det här, ut till ekerö med er!

Perfekt väder. Blev kränkt av en Volvo på 30-väg, kränkte tillbaka. En kranbil som parkerat på cykelbanan längs Lindhagensgatan (?) så att cyklister tvingades veja via trottoaren istället. Såg en cyklist som stod och pratade med polisen som parkerat bredvid detta spektakel, hoppas han klarade sig. I övrigt inga ”incidenter”.

Hysterisk gubbpendling, sen till jobbet och då passade det med lite intervalltakter, rekordlite trafik, fick beröm av en Ängby CC cyklist vid ett rödljus innan Västerbron som tydligen behövt "anstränga sig" för att suga hjul, bra det. (y) 🙂

Senast ändrad:
Lugnt och fint för att spara benen till kvällens klubbträning.

Kom fram till en elcykelolycka efter Danvikstullsbron. Flera som stannat och hjälpte kvinnan som kraschat. Jag stannade några meter innan för att varna och leda bort cyklister som kom ned för backen. Efter ett tag kom hon upp till sittande och fler och fler som assisterat lämnade. Såg ingen hjälm, men den kanske någon lagt åt sidan. Ställde upp en cykel som skydd och drog när allt verkade OK. Kraschad framskärm och några ekrar som gått i framhjulet var iallafall några av skadorna på cykeln. Hoppas allt gick bra för cyklisten. Hon verkade mest chockad. Ta det lugnt där ute!

Varmt och fuktigt i början. Regn mot slutet. Cykelvård och bromsbeläggsbyte igår. Kändes lättcyklat med ren drivlina. Tyvärr fick jag sätta tillbaka de gamla beläggen bak. Hade glömt att förpackningen bara innehåller belägg till en broms…

Sportade min nya st-tröja. Är ju ingen större fan av cykeltröjor i ylle, och det var ju väl varmt för den ijenklien. Och inte var det någon som brydde sig heller. Utom den jag tror var prof. Toni i Kbck-tröja jag mötte i Hökis. Inte hundra på den, för den gick undan kan ni haja. Han blängde oblygt.

Sportade min nya st-tröja. Är ju ingen större fan av cykeltröjor i ylle, och det var ju väl varmt för den ijenklien. Och inte var det någon som brydde sig heller. Utom den jag tror var prof. Toni i Kbck-tröja jag mötte i Hökis. Inte hundra på den, för den gick undan kan ni haja. Han blängde oblygt.
Din språkbruk apan, vad händer? Det blir sämre och sämre. Har du någon app eller parlör man skall bruka?

Fint väder igår = omvägspendling hem.

Drog min Djurgårdsrunda vilket inkluderar Lindarängsvägen. Där håller de på att ta bort översta lagret av asfalten. Försökte snabbgoogla men hittar inget när arbetet ska vara klart. Med andra ord, undvik el kör försiktigt där då punkarisken får anses vara förhöjd.

Mina rätt nya fantastiska spd/pendlingsskor Shimano XC702 är superbra även för lätt regn men idag blev det regnskydd på... gick "hyfsat" men en helt onödig rejälare skur på slutet 🙃 Överraskande mycket cyklar i cykelrummet på jobbet, folk är tydligen inte gjorda av socker hos oss, jag sist på plats som vanligt. (y) Trots att vi har säkerhetsnivå modell "bättre" med tre olika rejäla dörrar att forcera (alla med kodlås) samt kameraövervakning så låser många sina cyklar, det imponerar mig något. Möjligen kan det tyda på att vi inte litar på varandra eller vad har folk för avancerade teorier om supertjuvar? 🤔 Själv låser jag inte ens min finracer här när jag tar den. 🙃 Avsevärt lättare att bryta sig in i min lägenhet åtminstone som jämförelse. Jag tänkte ta med mitt guld och låsa in i cykelrummet.

Senast ändrad:
Nä men ska snart, om jag hittar nåt i Limhamn eller Ribban. Vart tycker du man kan handla?
(Sida och sida. Man leder väl inte på kedjesidan? Då hamnar cyklen så)

Senast ändrad:
För er som inte åkt hem än, det är ca 1 miljard meter per sekund vindbyar ute nu!

På riktigt nu alltså. Det är farligt ute. Lämna cykeln om ni kan. Inte värt det. Jag går och håller ändå på att blåsa omkull. Gick precis förbi en vägskylt som vält.
Läge för Strava segment menar du? 🙂 Frågan är dock om man man får med eller motvind, det kan påverka resultatet. 🤔

När det blåser mycket lägger man sig i bocken och svär, "problem solved". (y)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp