kontorsråttan
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Ingen direkt motvind imorse, men lätt medvind på vägen hem. Win-win. Försökte ta det lugnt i värmen. Gick sådär.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du skulle bett honom ”piska mattor” i retur. Nästa gång!Åkej då. Hemrapport.
Liten incident med bilist, hände inget. Han först, jag först. Stopp.
Han tog ner rutan och skrek på juggesvenska (inget ont om dem men för att ni ska förstå)
Fikus!
Håmo!
Håmo!
Jag cyklade vidare.
Hög igenkänning på den, det droppade svett från min hjälm när jag kom hem.Det var varmt. Det blåser motvind. Jag tänker att skönt, lite vind som svalkar. Men nejdå..
Jag måste trampa mig varmare i vinden som på något sätt nu blåste varmluft. Så nu blev jag både kokt och blåste ur benen på den tänkta lugna hemfärden. Bättre lycka nästa gång
Feta cyklar behöver åtminstone en backväxel!backväxeln
I beg to differ......såvida du inte satt på tunnelbanan och din bild antyder att du inte gjorde det.....
Stackare som får åka tub..I beg to differ......såvida du inte satt på tunnelbanan och din bild antyder att du inte gjorde det.....
Men tack för att blivit felspottad, bästa som hänt mig idag :)
Får cykla hem gud bevars......Stackare som får åka tub..![]()
Vi andra åker tubeless?Stackare som får åka tub..![]()
Skulle komma regn, så skippade klubbträningen och åkte raka vägen hem. Sitter nu och tar n öl på altanen och tittar på solnedgången.Lugnt och fint för att spara benen till kvällens klubbträning.
Din språkbruk apan, vad händer? Det blir sämre och sämre. Har du någon app eller parlör man skall bruka?Sportade min nya st-tröja. Är ju ingen större fan av cykeltröjor i ylle, och det var ju väl varmt för den ijenklien. Och inte var det någon som brydde sig heller. Utom den jag tror var prof. Toni i Kbck-tröja jag mötte i Hökis. Inte hundra på den, för den gick undan kan ni haja. Han blängde oblygt.
Prova att röka på samma som apan, så kanske ni pratar samma språk?Din språkbruk apan, vad händer? Det blir sämre och sämre. Har du någon app eller parlör man skall bruka?
funderar på att börja igenKajan varker röker eller krökar. Skittråkig juuh.
Är det kutym att fota cykeln (cyklen i Malmö) från den sidan, känns fel. Har du rökt på?Pendlar till Malmö i dag, både för hälsans och skojs skull. Ej jobbpendling.
Visa bilaga 777824
För er som inte åkt hem än, det är ca 1 miljard meter per sekund vindbyar ute nu!
På riktigt nu alltså. Det är farligt ute. Lämna cykeln om ni kan. Inte värt det. Jag går och håller ändå på att blåsa omkull. Gick precis förbi en vägskylt som vält.
När flaggstänger viker sig halvvägs är det dags att låta lättviktscykeln stå… men man gör som man vill.Läge för Strava segment menar du?Frågan är dock om man man får med eller motvind, det kan påverka resultatet.
När det blåser mycket lägger man sig i bocken och svär, "problem solved".![]()