Lyckas inte sälja min omonterade DN-cykel från 2022.Tips?

Annanna

Medlem
Hej! Jag har tidigare lagt upp en annons för min elcykel som jag har ouppackad i mitt förråd. Jag köpte den 2022 men kunde aldrig använda den eftersom jag råkade ut för en handskada strax efter. Har därmed inte ens klarat att montera ihop den, eller få ett fint foto. Tips?

Kanske försöka få till någon bättre bild än den något suddiga i annonsen.

Bättre bild hjälper nog. Men en beskrivning på cykeln, framförallt elbitarna (motor + batteri) vore på plats.
Det är lite som "svart cykel, 3 växlar", och det säger inte så mycket.
DN, är det ett fabrikat, eller är det Dagens Nyheter som har kört en "cykel till reapris vid abonnemang"?
Prova andra annonsforum, Blocket, Tradera etc. Happyride är inte direkt en plats där man säljer enkla elcyklar, utan mer kvalificerade cyklar för sportändamål, så du missar cykelns målgrupp.

Med så lite information så tror jag att det är en enklare lågpriscykel, och då är 12 tusen för mycket. 12 tusen är vad man får för begagnade elcyklar med bra elkomponenter från exempelvis Shimano och Bosch.
För 12 tusen får man en ny lågpriselcykel från Biltema, förmodligen med garanti. För 16 tusen får man en Biltema elcykel men Shimano motor och batteri. Så din cykel och pris möter stor konkurrens från fabriksnya cyklar och begagnade elcyklar av hög kvalite..

Dessutom om den varit ouppackad under tre år utan underhållsladdning av batteriet, så har batteriet troligen degenererats en hel del. Kanske är det tom. slut.

Så bättre och korrekt beskrivning, lägre pris och andra annonsplatser.

PS. Om du kan skicka inom Sverige så utökas den potentiella kundkretsen oerhört. Undersök vilka fraktalternativ som finns och vad det kostar.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp