glitch
Aktiv medlem
Tour de France 2025
Haha ja det är förjävligt, nu vill man ju ha lite Mountain Mayhem!Jaha, idag har alltså latmaskarna vilodag.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Haha ja det är förjävligt, nu vill man ju ha lite Mountain Mayhem!Jaha, idag har alltså latmaskarna vilodag.
Ser platt ut fram till mållinjen, får man hoppas på en riktig sprutavslutning!Morgondagens etapp:
Visa bilaga 780644
Kommer spurtlagen att lyckas hålla ihop det och kommer spurtarna att hänga med tillräckligt bra uppför backarna på slutet för att kunna vara med och slåss om etappsegern? Ser, om man ska tro yr.no, inte ut att bli någon vind som skulle kunna bädda för kantvindskörning.
Hm, tippar på Groves som etta i morgon.Morgondagens etapp:
Visa bilaga 780644
Kommer spurtlagen att lyckas hålla ihop det och kommer spurtarna att hänga med tillräckligt bra uppför backarna på slutet för att kunna vara med och slåss om etappsegern? Ser, om man ska tro yr.no, inte ut att bli någon vind som skulle kunna bädda för kantvindskörning.
Banprofilen inbjuder onekligen till spekulation om olika scenarion. Sen är det ju inte många etapper kvar för spurtarna att få visa sig på styva linan så jag tänker att spurtlagen kanske är rätt sugna på att försöka få sina spurtare att vara med i avgörandet imorgon.Det är ju sju stycken mindre stigningar sista 5 milen, med 9 km till mål från sista. Kan tänka mig lite olika scenarios på en sån bana. Inte otänkbart med en utbrytning som går hem. Det är dagen efter vilodag också, vilket alltid kan ställa till det lite för många.
Pga Milan. Lidl anser väl att de var tvungna välja en av dem, och valde då att satsa på Milan för klungspurter och för att gå för gröna. Inget lätt val med tanke på hur jäkla bra Mats P. varit de två senaste säsongerna.Kollar sista avsnittet på Mads Pedersen-serien på Max. 430 watt normalized power i 6 timmar? Varför är han inte med i årets tour?
Han satsade på Girot och kommer att köra Vueltan istället för Touren. Hade gärna sett Pedersen i årets TdF, för han verkar vara så väldigt tävlingssugen.Kollar sista avsnittet på Mads Pedersen-serien på Max. 430 watt normalized power i 6 timmar? Varför är han inte med i årets tour?
Colnagon ser ut som att Lidl Treks Madone fått omaka barn med Arkea-stallets Bianchi Oltre..De var väl lite snack om Tadejs val av cykel nu senast... Men, men den är inte vacker Colnago:n!
Är de den fulaste cykeln i årets Tour?
Han trodde ju att de va förstDet där schabbla MvdP bort idag. Kör o lökar i näst sista backen när det bara är 20s fram, tar in 33 av 40s på egen hand när han väl gör det från sista backen till mål.
Han trodde ju att de va först
Såg ut som handen gick in i trottoarkanten. Kan nog bli lite öm i alla fall.Pogacar har lite tur i oturen, en krasch i de hastigheterna hade kunnat vara riktigt illa men såg mest ut som skrap. Och han missade trottoarkanten och stolparna.
Men att krascha dagen före första bergsetappen är kanske inte optimalt.
Man behöver inte rycka, man kan fortsätta i samma tempo som tidigare. Men att släppa helt på gasen är lite tråkigt.Tycker det är rätt tramsigt att vänta in när det är en race-incident.
Man behöver inte rycka, man kan fortsätta i samma tempo som tidigare. Men att släppa helt på gasen är lite tråkigt.
Inte superklart vad "fortsätta i samma tempo som tidigare" innebär i det läget. Är ju en attack som går precis innan Pogacar går i backen.Man behöver inte rycka, man kan fortsätta i samma tempo som tidigare. Men att släppa helt på gasen är lite tråkigt.
Jag tror åtminstone UAE eller Visma kommer testa varandra upp för Solour för att känna på respektive lags hjälpryttare. Behöver inte hända jättemycket men skall bli intressant att se vem som sätter tempot och vad det får för konsekvenser.Frågan är om vurpan kommer att påverka Pogi mer än marginellt i Pyrenéerna. Blir en intressant etapp imorgon.
Visa bilaga 780832
Om inte någon av "de två" visar uppenbara svaghetstecken ser jag inte attackförsök komma före sista backen. Däremot skulle ju nu Visma kunna vara offensiva och testa och sätta press på UAE och Pogi redan upp mot Solour och om Pogi visar svaghetstecken verkligen tända grillen och sen låta Vingegaard köra "bergstempo" uppför Hautacam. Om Pogi å andra sidan verkar fräsch uppför Solour så har de i alla fall skaffat sig viss information.
Sen tror jag att om Pogi skulle känna att dagens vurpa påverkar så kommer han nog att försöka att inte visa det, men köra defensivt och "bara" följa med.
Frågan är om vurpan kommer att påverka Pogi mer än marginellt i Pyrenéerna. Blir en intressant etapp imorgon.
Visa bilaga 780832
Om inte någon av "de två" visar uppenbara svaghetstecken ser jag inte attackförsök komma före sista backen. Däremot skulle ju nu Visma kunna vara offensiva och testa och sätta press på UAE och Pogi redan upp mot Solour och om Pogi visar svaghetstecken verkligen tända grillen och sen låta Vingegaard köra "bergstempo" uppför Hautacam. Om Pogi å andra sidan verkar fräsch uppför Solour så har de i alla fall skaffat sig viss information.
Sen tror jag att om Pogi skulle känna att dagens vurpa påverkar så kommer han nog att försöka att inte visa det, men köra defensivt och "bara" följa med.
Hade varit mer pepp utan dagens vurpa. Hoppas verkligen inte det påverkar, men nog lär han ha slagit sig en del. Trist om vurpor orsakade av andra ska avgöra.