Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vilken av gångerna?Vad händer? Jag var tvungen att pipa iväg på ett ärende just när danskjäveln attackerade.
När det var 6,7km kvarVilken av gångerna?
Vilken kul klättring med många tävlingar i tävlingen. Jämnt mellan Pogacar o Vingegaard, lite sent påtänkt kanske men kul ändå.
Edit. Hade unnat Healy segern, den där franska pinnen drog ju inte en meter när Healy körde in hela högen framför.
VPP vet att han ofta vinner en spurt mot andra klättrare, så rent taktiskt är det smart av honom.Inte välförtjänt. Hade alla cyklat som P.P. så hade inte kommit loss från klungan.
Bra kämpat av Vingen, men med förväntat resultat.
Nytt KOM? Det var ju en nästan perfekt setup av Visma med hjälpryttare på vägen, och Pogacar kunde ligga på rulle hela vägen.
Jag syftar på när dom var 1.30-1min efter gruppen framför. Om han förlitar sig på sin spurt verkar det rätt korkat att attackera 12km från mål o skapa allmän oreda istället för att låta Healy dra ikapp dom i lugn o ro. Men visst, han vann etappen.VPP vet att han ofta vinner en spurt mot andra klättrare, så rent taktiskt är det smart av honom
Vore kul men osannolikt.Grov och snabb skattning säger runt 44,5 minuter på Pogacar och Vingegaard.
(Brasklapp för slarv)
Uträkningen var denna:Vore kul men osannolikt.
Jag fattar och tycker att det vore kul.Uträkningen var denna:
Täten passerade 15,7 km (backens längd) kvar vid ca 3:50:50 in i sändningen.
Då stod det att gruppen med gula tröjan var 6:23 efter.
Pogacar gick i mål vid 4:41:45 in i sändningen.
Om avståndet (6:23) också skildrar hur långt efter som Pogacar påbörjade klättringen bär det ha skett ungefär 3:57:10 in i sändningen och tiden uppför backen skulle då ha varit runt 44,5 minuter.
www.stickybottle.com
Verkar bara vara tider från touren. Mayos tid sattes i Dauphiné.![]()
Pro cycling’s 55 fastest ever times up Mont Ventoux full climb | Sticky Bottle
Pro cycling’s 55 fastest ever times up Mont Ventoux full climb (Photo: Radu Razvan)Yesterday's ride by Nairo Quintana on Mont Ventoux at Tour de la Provence saw...www.stickybottle.com
Mont Ventoux (par Bédoin) | Strava-segment för Cykeltur i Bédoin, France
Visa Cykeltur-segment | Stravawww.strava.com
inte så många som postat stravatiderna än, men Onley körde på 55min
sant, men om dom intressanta laddar upp sina tider kan vi ändå jämföraMen "officiella" klättringen där tiderna jämförs över åren är bara 15.7km, det där segmentet är 20.7km.
Fast vad gäller antal "titlar" ligger han ju en bit i lä på den sidan.
Rekordindehaveren hedder nemlig nu Tadej Pogacar, der kørte bjerget fra bunden i Bedoin til den ikoniske vejrstation på toppen i tiden 54:41, hvilket er den hurtigst målte tid nogensinde – altså målt over de 21,5 kilometer fra byen Bedoin.
Mayos tid fra Critérium du Dauphiné i 2004 lød på 55:51, hvor det endda var en bjergenkeltstart, som altså gav rytterne helt optimale forhold for at sætte en hurtig tid.
Pierre verkar vara dedikerad. Eller manisk.
De meddelade just att han startar imorgon.Tufft för Johannesen
![]()
Nyt om kollapset stjerne
Efter uhyggelige billeder kommer Uno-X-holdets chef nu med en opdateringwww.feltet.dk
Är det alltså 23 ggr i år?Pierre verkar vara dedikerad. Eller manisk.