Stål!

• Trådstartare Trådstartare evo
  • Start datum Start datum
Stål!
Ber om utsäkt! Jag hade fel. Förväxlade den här ramen med en annan. Vevlagret är mkt riktigt ett SUGINO 35X1.
Frågan till dig "Sysse", är om du vill ha ramen ändå?

Ps Tur det finns "Förståsigpåare" på Cresentramar här på "Happy"!

Stål!
Ber om utsäkt! Jag hade fel. Förväxlade den här ramen med en annan. Vevlagret är mkt riktigt ett SUGINO 35X1.
Frågan till dig "Sysse", är om du vill ha ramen ändå?

Ps Tur det finns "Förståsigpåare" på Cresentramar här på "Happy"!
OK!
Då är det med största sannolikhet samma ram som jag har.
Styrlager är Shimano 600 Arabescue?

Kul att se samma ram efter så många år!
Jag hittar inte många träffar på denna när jag söker. (y)

Senast ändrad:
Stål!
Såhär ser min ut, Competition 12 tror jag
IMG_2560.webp

Stål!
Blev färdig med mitt MB-1 pendlarbygge idag. Nya däck, korg, pedaler och styre.
Visa bilaga 783875
Är inget fan av tanwalls, men beställde fel och orkade inte krångla med retur så vafan.
Tycker det passar ok ändå.

Visa bilaga 783876
Full XT-grupp med 3x7 går fortfarande som en dröm efter 35 år 👌
Inte bara går XT M730 som en dröm, det är även en grymt snygg grupp.

Stål!
En "riktig" stålis på 17kg, även kallad pilsnerhoj.
Notera den ovanliga kombinationen, ovala klingor och 3 växlat nav..
Visa bilaga 784483
Kul!

Jag har inte provat men läst dels att det går bra med ovala pga - det är alltid lika många kuggar som kedjan möter. Eller: eftersom halva klingan alltid är i kontakt påverkas inte kedjespänningen - genomsnittsdiametern är alltid samma typ. Samtidigt har jag läst andra som säger att det är helt ologiskt.

Hur är det egentligen - har du väldigt slack kedja halva varvet?:)

Stål!
Växlar igen, enorm skillnad med lätta 29" hjul motför 27.5+

Känner igen styrstammen. Är den från Haro?
Kul!

Jag har inte provat men läst dels att det går bra med ovala pga - det är alltid lika många kuggar som kedjan möter. Eller: eftersom halva klingan alltid är i kontakt påverkas inte kedjespänningen - genomsnittsdiametern är alltid samma typ. Samtidigt har jag läst andra som säger att det är helt ologiskt.

Hur är det egentligen - har du väldigt slack kedja halva varvet?:)
Jag kör med oval klinga på min XC-singlespeed. Har gjort i ca. 10 år utan problem.
Skillnaden i kedjespänning har med Pythagoras sats att göra, inte att bara halva klingan är i kontakt med kedjan. Omkretsen och kuggavståndet är identiskt jämfört med en rund klinga. Annars skulle inte kedjan passa.

Har ett trådsvar med en längre utläggnig här:

Stål!
Oj, har tydligen klickat hem en ny stålhoj till stallet. Sjukt taggad att få hem den för att få börja cykla med den. Efter att den har kommit hem kanske jag ska bygga om min gamla DBS till en enpetad pubrundehoj.

Tillbaka
Topp