Jo det har varit en jäkla massa cyklister på fina cyklar som kommit genom stan, varit ute på stan varje dag nu under festivalen så man har stött på många av dom, kul som du säger & kul att växla några ord med dom.
Vad gäller Svenskarna som deltar så håller dom inte direkt ihop.
Annika Gross är inte i Sverige än, på väg mot färjan i Świnoujście till Ystad
Piotr Liszke är inne på Cirkle K utanför Osby.
Niclas Fagerlund står still i Sundsvall.
Jag fick tyvärr bryta i Sundsvall i söndags förmiddag med 160 mil kvar (240 mil cyklade).
Efter två förstörda bakhjul hade jag förlorat för mycket tid för att hinna i mål i morgon torsdag eller senast på fredag. Jag börjar ett nytt jobb på måndag och var därför i stort sett tvungen att köra på eller nära den tillåtna minimitiden.
I första bakhjulet gick en eker redan ca 5 mil före Tjeckien och jag var tvungen att hålla igen både nerför och uppför. Det var "ruhetag" i Tyskland så cykelaffärerna var stängda. I Cheb i Tjeckien hittade jag så småningom en kille som kunde montera en ny eker och rikta hjulet. Förseningen bidrog till att jag missade den första *möjliga* färjan mellan Polen och Sverige (där frontgruppen var med) och ett dygn förlorades. Nästa eker gick i Skåne och ett nytt bakhjul inhandlades i Jönköping. Detta höll bara i 25 mil innan ekrarna började lossna och jag fick stanna och dra åt ekrar med jämna mellanrum. Hjulet var skevt och svampigt och jag fick ta det lugnt både uppför och nerför. Övernattade i Borlänge fredag till lördag och när cykelaffären öppnade kl 10 (då borde jag redan ha hunnit cykla 3 timmar) var jag där och köpte ytterligare ett bakhjul. Lämnade butiken strax innan 12-tiden.
Detta funkade sedan men jag började inse att jag förlorat för mycket tid. Hade behövt göra ett par 45-miladagar, följt av två 35-miladagar, för att komma någorlunda i fas igen vilket inte kändes rimligt så långt in i loppet. Sista 70 milen är dessutom ganska tuffa.
Valde därför att kliva av i Sundsvall när det fortfarande var relativt enkelt att ta sig hem till Växjö igen.
Är nöjd med all min utrustning förutom hjulen...
Hade beställt nya hjul inför loppet eftersom jag misstänkte att detta kunde vara en svag del på cykeln. Men trots att beställningen gjordes ca 4 veckor innan resan till start så kom dom aldrig (och har fortfarande inte kommit). Beställdes från Carl-z.de och jag har inte fått tag på han som driver det..
Så något irriterad över detta...
I övrigt ett fantastiskt äventyr. 240 mil på drygt 8 dygn, trots alla förseningar p g a hjulen (uppskattningsvis 1 1/2 dygn) är jag ändå rätt nöjd med. Får cykla dom sista 160 milen vid annat tillfälle eller ställa upp igen nästa år.