Mayhem_666
Medlem
Mektips till nybörjaren
Hallå, nybliven medlem här som efter att ha blivit utdömd av läkaren med orden "sluta springa börja cykla" köpt en begagnad MB31 Bramley i fint skick. Gjorde min andra tur med cykeln idag och det var ett rent nöje nästan hela vägen. Siktade på 40 km och när hemmet började närma sig i fjärran efter 38 km kändes allt på topp, bara en lite stigning kvar, växla ner och trampa på.
När stigningen tog slut och sista platten kom reagerade dock inte min "uppväxel" längre och jag fick cykla resten av turen på lättaste drevet....
Nu till min fråga:
På cykeln sitter Shimano GRX RX600 växelreglage och jag förmodar att det är där problemet sitter. Är detta något man börjar pilla med själv eller lämnar man in den?
Cykeln är köpt ny Jan -24 och vad jag kan se har Allebike 2 års garanti men gäller det även växelreglage?
Tacksam för svar
När stigningen tog slut och sista platten kom reagerade dock inte min "uppväxel" längre och jag fick cykla resten av turen på lättaste drevet....
Nu till min fråga:
På cykeln sitter Shimano GRX RX600 växelreglage och jag förmodar att det är där problemet sitter. Är detta något man börjar pilla med själv eller lämnar man in den?
Cykeln är köpt ny Jan -24 och vad jag kan se har Allebike 2 års garanti men gäller det även växelreglage?
Tacksam för svar