[ot] Fjollboll...

[ot] Fjollboll...
Det är ju tur att vi har AIK kvar i Europaspelet, som kan försvara Sveriges färger!
Himla otur att både Gnaget och Bajen fick så tuff lottning…..😂🤣
IMG_9336.webp

[ot] Fjollboll...
Pinsamt Bajen, Häcken och AIK! Speciellt AIK.

Vi skulle ha skickat Elfsborg till Europa istället så hade det inte blivit så pinsamt. Hela Europa måste ju skratta åt Sverige nu. :-(

[ot] Fjollboll...
Det var ju verkligen inget storlag ni mötte. Inte Roma direkt, som Elfsborg slog i vintras.

Jag tycker att Elfsborg och Djurgården borde bli automatiskt kvalificerade till Europaspel nästa år, de är väl de enda som presterat ganska bra? Om svenska lag ska komma någonstans alltså. Att gå på resultatet i Allsvenskan känns förlegat…

[ot] Fjollboll...
Det var ju verkligen inget storlag ni mötte. Inte Roma direkt, som Elfsborg slog i vintras.

Jag tycker att Elfsborg och Djurgården borde bli automatiskt kvalificerade till Europaspel nästa år, de är väl de enda som presterat ganska bra? Om svenska lag ska komma någonstans alltså. Att gå på resultatet i Allsvenskan känns förlegat…
Djurgården, som i veckans säkraste bet, eller är det något annat lag du menar?

[ot] Fjollboll...

Hur menar du då att man ska välja ut lagen som ska få spela europaspel?
Efter omröstning på Happyride?

[ot] Fjollboll...

Malmö FF spelade Champions League gruppspel senast 2022 och Europa League gruppspel 2023. Har Djurgården ens spelat Champions League gruppspel någonsin?

[ot] Fjollboll...

Gå inte att leva på gammal meriter gäller att prestera varje säsong

[ot] Fjollboll...
Hur menar du då att man ska välja ut lagen som ska få spela europaspel?
Efter omröstning på Happyride?
Jag skojade givetvis bara, ville bara få sagt en gång till att Elfsborg slog Roma... ;-)

Nej, det är nog bara att inse att svenska klubblag aldrig mer kommer gå särskilt långt i Europa, avståndet till de bättre ligorna är för stort. Men det var en osedvanligt dålig dag igår då alla kvarvarande svenska lag åkte ur.

Tillbaka
Topp