Cykeltröja med plats för ryggskydd, finns det?

Jag använder ett ryggskydd från Alpinestars som i sig är väldigt smidigt men det blir ändå alltid dubbla lager med tröja utanpå.
Finns det någon Cykeltröja med plats för själva ryggplattan? Dom varmaste dagarna nu i sommar så hade det varit skönt med bara ett lager.

Jag har googlat mycket men lyckas inte hitta något lämpligt. Hoppas någon här har något tips.

har du en löst sittande tröja gör ju skyddet nada om de sitter i tröjan
varma dagar kör jag helt sonika med ryggplattan (har en modell med sele) utanpå tröjan för slippa ha ett lager under ryggplattan

testat ha enbart plattan utan en tisha under o de va ingen höjdare
börjar iof behöva byta ut mitt o de nya lutar mer o mer mot väst tex alpinestars paragon plus som ser riktigt nice ut o verkar rätt luftig

Jag har aldrig sett tröjor med plats till ryggskydd. Men många tillverkare har skyddsväst. Jag kör med en POC rygg/bröstskydd utanpå tröjan, som nästan hälften i Järvsö. Funkar också bra när det är varmt.

Jag kör en vit tunn löpartröja över mitt bröst- och ryggskydd. 98 % av alla som kör liftburet verkar köra i svart.

Menar du tröjor eller skydd? Jag ser få svarta tröjor i bikepark, men nästan alla skydd är svarta.

har du en löst sittande tröja gör ju skyddet nada om de sitter i tröjan
varma dagar kör jag helt sonika med ryggplattan (har en modell med sele) utanpå tröjan för slippa ha ett lager under ryggplattan

testat ha enbart plattan utan en tisha under o de va ingen höjdare
börjar iof behöva byta ut mitt o de nya lutar mer o mer mot väst tex alpinestars paragon plus som ser riktigt nice ut o verkar rätt luftig

Ja, löst sittande blir ju inte bra.
Det jag är ute efter är en tight sittande tröja av typen XC-stuk.
Det skydd jag har är en väst i meshtyg där skyddsplattan sitter instucken.

enduro tröjor passar väl över skydd?
Det håller jag med om.
Jag var lite otydlig när det gällde tröjtypen.
Det jag är ute efter är en tight tröja med ett fack att sätta skyddsplattan i.
Västen jag har med ryggskyddet får plats under en tight tröja också men det blir ”kaka på kaka” och väldigt varmt när det är varma dagar.
Jag cyklar inte downhill/enduro utan det är stigcykling

En annan lösning är bibs. Jag kör med Enduro Liner. Det finns ett fack som jag trodde var för en vattenpåse (står en logga med ett droppe på), men jag läser nu i specs att det är för en ryggprotektor. Jag kör med den för att har kort, nycklarna och mobilen i bakfickor.

endura-singletrack-bib-liner-black-1-1137007.webp

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp