THE ONE Kolfiber styre

Potata

Aktiv medlem
THE ONE Kolfiber styre
Senast ändrad:
THE ONE Kolfiber styre
Hej! Hittat ett trevligt kolfiber styre till min landsvägsbåge. The one Ultra. Någon här inne som haft eller äger en sådan? Ser väldigt trevliga ut. Övrig info är också intressant om just detta märke osv.

Länk nedan.

Jag äger ett. Ett riktigt premium styre om jag jämför med andra styren från stora märken.
Väldigt styvt. Förpackningen och tillbehören ger också en väldigt premium känsla.
Använt mitt flitigt i 2 år nu på en Tarmac SL7.

THE ONE Kolfiber styre
Jag äger ett. Ett riktigt premium styre om jag jämför med andra styren från stora märken.
Väldigt styvt. Förpackningen och tillbehören ger också en väldigt premium känsla.
Vilken modell har du och hur upplever du monteringen med den unika låsningen ? 😊

THE ONE Kolfiber styre
Hur avgör du att det är ett riktigt premiumstyre jämfört med andra styren från stora märken?
Vilka kriterier?

THE ONE Kolfiber styre
Kan vi inte börja släppa lite på hela "allt från ali är skit" grejen?
Det är en världens största digitala handelsplatser, det finns allt från ren dynga till riktigt bra produkter. Upp till köparen att reda ut vad som är vad och har man etiska betänkanden behöver man ju inte handla där.

Har inget att säga om styret i övrigt men kul om folk med faktiska erfarenheter delar med sig.

THE ONE Kolfiber styre
Synd bara att sidan inte har ett vettigt sätt att presentera sina varor. Om inte bild och text 100% överensstämmer får man garanterat fel sak..

Men styret är säkert bra, att det faktiskt kostar något är ju inte i sig en garanti, men förhoppningsvis får man vad man betalar för.

Tjöp ett och testa, gärna lite unboxing bilder också så tvivlarna får en chans att tänka om

THE ONE Kolfiber styre
Synd bara att sidan inte har ett vettigt sätt att presentera sina varor. Om inte bild och text 100% överensstämmer får man garanterat fel sak..

Men styret är säkert bra, att det faktiskt kostar något är ju inte i sig en garanti, men förhoppningsvis får man vad man betalar för.

Tjöp ett och testa, gärna lite unboxing bilder också så tvivlarna får en chans att tänka om

Jag hade nog handlat rätt mycket mer på ali om de haft en vettig struktur på plattformen. Blir galen på det totala kaoset som råder. Inte nog med beskrivningarna, sen hamnar man plötsligt på en parallell kampanjplattform som man INTE kan köpa produkten man egentligen ville ha eller där varorna man ville ha inte kan kombineras i samma varukorg då ena inte ingår i kampanjen.
Man blir helt slut innan man ens tagit sig igenom köpprocessen.

THE ONE Kolfiber styre
Precis så. Har gett upp flera gånger och insett att man får rätt mycket TL-vätska för samma pengar som 4-5 slangar i termoplast

THE ONE Kolfiber styre
AliExpress ägs av Alibaba Group, som till viss del är statligt ägt. Detta ger den kinesiska staten en direkt koppling till och potentiell makt över plattformen.

Plattformen har använts för att marknadsföra och sälja produkter från kinesiska statligt ägda företag och varumärken. Detta kan ses som ett sätt att stärka Kinas ekonomi och politiska inflytande.

THE ONE Kolfiber styre
AliExpress ägs av Alibaba Group, som till viss del är statligt ägt. Detta ger den kinesiska staten en direkt koppling till och potentiell makt över plattformen.

Plattformen har använts för att marknadsföra och sälja produkter från kinesiska statligt ägda företag och varumärken. Detta kan ses som ett sätt att stärka Kinas ekonomi och politiska inflytande.
To be fair så gäller det sista allt som är Kina-tillverkat.
Det går att undvika kina-tillverkat, men det är som att bara köpa fairtrade i lokala matvaruaffären, eller, det är lättare då det faktiskt står fairtrade på hyllkanterna. En bra tanke, for sure, men ack så svår att genomföra.

Jag reagerade på att styret beskrevs som väldigt styvt, jag är mer beredd på att betala extra för "vibrationsdämpande, eller bara "dämpande".
Ser inte heller integrerat med stammen som en usp, skulle säkert kunna vara en del i en dämpande enhet, men tar bort möjlighet till anpassning.

THE ONE Kolfiber styre
To be fair så gäller det sista allt som är Kina-tillverkat.
Det går att undvika kina-tillverkat, men det är som att bara köpa fairtrade i lokala matvaruaffären, eller, det är lättare då det faktiskt står fairtrade på hyllkanterna. En bra tanke, for sure, men ack så svår att genomföra.

Jag reagerade på att styret beskrevs som väldigt styvt, jag är mer beredd på att betala extra för "vibrationsdämpande, eller bara "dämpande".
Ser inte heller integrerat med stammen som en usp, skulle säkert kunna vara en del i en dämpande enhet, men tar bort möjlighet till anpassning.
Läst lite om detta och många kommentarer om att dom är ”styva/dämpade” vilket många icke aliexpressare kanske förväntar sig för en sån billig summa och blir glatt överraskade att det faktiskt är gediget och bra därför nämns detta mer frekvent. Lägger man 10 lappar för ett styre är det ju redan med i förväntningarna på ett annat sätt tänker jag.

THE ONE Kolfiber styre
Hur avgör du att det är ett riktigt premiumstyre jämfört med andra styren från stora märken?
Vilka kriterier?
Skillnaden mellan ett premiumstyre och ett vanligt styre ligger inte i loggan som står på det, utan i helheten: layup-tekniken, fiberkvalitet (Toray T1100/T800 kontra enklare kolfiber), tillverkningsprecision, styvhet-till-vikt-förhållande, intern kabeldragning utan kompromiss på hållfastheten och framför allt den konsekventa kvalitetskontrollen. Även detaljerna runt omkring säger mycket – packeteringen på The One Ultra är på en nivå som visar att man faktiskt bryr sig om helheten. Jag har kört Vision-styren innan, och de var varken lika styva eller lika välgjorda invändigt som detta. Kabeldragningen är dessutom smartare och insidan på The One Ultra är betydligt jämnare och renare. De stora märkena säljer volym – men premium handlar om funktion, hållbarhet och känsla, inte om hur mycket marknadsföring de bränner pengar på. Om du inte förstår den skillnaden så förklarar det varför du ställer frågan.

THE ONE Kolfiber styre
Skillnaden mellan ett premiumstyre och ett vanligt styre ligger inte i loggan som står på det, utan i helheten: layup-tekniken, fiberkvalitet (Toray T1100/T800 kontra enklare kolfiber), tillverkningsprecision, styvhet-till-vikt-förhållande, intern kabeldragning utan kompromiss på hållfastheten och framför allt den konsekventa kvalitetskontrollen. Även detaljerna runt omkring säger mycket – packeteringen på The One Ultra är på en nivå som visar att man faktiskt bryr sig om helheten. Jag har kört Vision-styren innan, och de var varken lika styva eller lika välgjorda invändigt som detta. Kabeldragningen är dessutom smartare och insidan på The One Ultra är betydligt jämnare och renare. De stora märkena säljer volym – men premium handlar om funktion, hållbarhet och känsla, inte om hur mycket marknadsföring de bränner pengar på. Om du inte förstår den skillnaden så förklarar det varför du ställer frågan.

Du skriver så många ord som säger så lite.

Men det är förstås imponerande att kunna säga något om en tillverkares konsekventa kvalitetskontroll eller tillverkningsprecision av att bara hålla i ett styre. Jag hade behövt jättemycket information och mätningar för att våga mig på såna påståenden

Att förpackningen var häftigare och att du upplever kabeldragningen smartare än ditt gamla styre köper jag helt och hållet.

THE ONE Kolfiber styre
Du skriver så många ord som säger så lite.

Men det är förstås imponerande att kunna säga något om en tillverkares konsekventa kvalitetskontroll eller tillverkningsprecision av att bara hålla i ett styre. Jag hade behövt jättemycket information och mätningar för att våga mig på såna påståenden

Att förpackningen var häftigare och att du upplever kabeldragningen smartare än ditt gamla styre köper jag helt och hållet.

Fast detsamma gäller åt andra hållet. Vilka bevis har vi för att QC och tillverkningsprocess är underlägsen t.ex. Vision, Deda eller dylikt i det här konkreta fallet.

THE ONE Kolfiber styre
Hej! Hittat ett trevligt kolfiber styre till min landsvägsbåge. The one Ultra. Någon här inne som haft eller äger en sådan? Ser väldigt trevliga ut. Övrig info är också intressant om just detta märke osv.
Vad gör att just det där styret ser "trevligt" ut? Tycker det ser väldigt tungt ut för det priset.

AliExpress kan vara lite lotteri vad man får hem. För något som ändå kostar en slant och kan få förödande konsekvenser om det går sönder hade jag handlat av en något mer välrenommerad återförsäljare. Vill man köpa kinesiska grejer utan att köpa grisen i säcken rekommenderar jag Panda Podium:

THE ONE Kolfiber styre
Ingen som sagt du påstått det, ett öppet resonemang för granskning precis som din först ställda fråga.

Tyckte väl det är rätt underförstått att mitt påstående gäller samtliga tillverkare

Kinagrejer brukar ju vara "styvare" för att det är enklare att bygga dom så, iofs...
+1 "Compliance" är ju inte direkt ett ovanligt säljargument för finare grejjer.

THE ONE Kolfiber styre
Vet att vision har en speciell kolfiber röntgen och kollar alla styren så att det inte är nått tillverkningsfel på dom innan dom släpper iväg till kund.

Frågan är om dom har den kvalitetskontrollen på alibabas styren?

THE ONE Kolfiber styre
Det var iaf vad allebike sa till mig. Därför dom köper in styren av fsa och inte har några egna för en sån röntgen kostade tydligen miljonbelopp. Kan ju gå riktigt illa om styret plötsligt går av

Tillbaka
Topp