[OT] Rekommendera en TV-serie...

Är det exakt samma story eller är den värd att se om man har sett UK-versionen?
Samma story. Bygger på samma bok helt enkelt. Jag har läst boken och sett den Danska filmen. Så jag kunde inte riktigt med att se den nya serien på Netflix. Tyckte att huvudkaraktären var allt för överdriven så jag kunde inte riktigt se den serien.

Reservatet. Tycker generellt att danskarna gör bra film/serier
Håller med, mycket bra kommer därifrån. Bron (svensk-dansk) och Borgen (dansk, om politik) är nog mina favoriter i modern (nåja) tid. Dock dras DK med samma problem som Sverige dvs för få skådespelare, det blir typ samma ansikten i alla serier vilket kan bli problematiskt som när skvallertidnings-aset från Borgen nu är polishjälte i charmsliskige sommarserien Morden i Helsingör.

IMG_2228.webp

Skrattar fortfarande 30år senare….

Den har ju både hyllats och råsågats. Får väl ta en titt och avgöra själv.
Mm värt ett försök.

Jag gillar Alienfilmerna generellt men har lite svårt att se hur det inte blir för enahanda att köra det som tv-serie. Lite som jag kände inför The Walking Dead när den kom. Asbra i början men sen blir det bara samma samma hela tiden.

Gängvåld, misär och droghandel är inte min genre, men en dag skall jag med ge den en chans.
Fast det är bara första säsongen. Säsong 2 handlar tex istället om gängvåld, misär och korruption inom fack/arbetarklass!

Kanske inte låter så muntert men det är det! Sen kommer du kunna kunna skrika "McNulty!!!" när cyklisten med samma namn är i farten. Det är alltid lite skoj det

Fast det är bara första säsongen. Säsong 2 handlar tex istället om gängvåld, misär och korruption inom fack/arbetarklass!

Kanske inte låter så muntert men det är det! Sen kommer du kunna kunna skrika "McNulty!!!" när cyklisten med samma namn är i farten. Det är alltid lite skoj det
Ah hajar, som ”Heeelllllooo Newman” när man kollar Seinfeld 👍

Jag hade The Wire som trainer-tittning några vintersäsonger för många år sedan. Fruktansvärt bra serie. Trainer-misären gav en extra krydda åt seriens underliggande dystopi. 🙂

Tillbaka
Topp