[OT] Rekommendera en TV-serie...
Det är en dansk bokserie "Avd Q" av Jussi Adler-Olsen som är förlaga. Underbart inlästa som ljudbok av Stefan Sauk.Är inte den en dansk serie som de nyinspelat?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är en dansk bokserie "Avd Q" av Jussi Adler-Olsen som är förlaga. Underbart inlästa som ljudbok av Stefan Sauk.Är inte den en dansk serie som de nyinspelat?
Men visst har den gått innan som en dansk serie?Det är en dansk bokserie "Avd Q" av Jussi Adler-Olsen som är förlaga. Underbart inlästa som ljudbok av Stefan Sauk.
Jo, med Fares Fares som Assad. Med ljudboken färskt i minnet tyckte jag den var blek.Men visst har den gått innan som en dansk serie?
Eller drömmar jag?
Samma story. Bygger på samma bok helt enkelt. Jag har läst boken och sett den Danska filmen. Så jag kunde inte riktigt med att se den nya serien på Netflix. Tyckte att huvudkaraktären var allt för överdriven så jag kunde inte riktigt se den serien.Är det exakt samma story eller är den värd att se om man har sett UK-versionen?
Nej finns på Play (Öppet Arkiv) också.Bara linjärt?
Reservatet. Tycker generellt att danskarna gör bra film/serierNån som har nåt att rekommendera på Netflix?
Håller med, mycket bra kommer därifrån. Bron (svensk-dansk) och Borgen (dansk, om politik) är nog mina favoriter i modern (nåja) tid. Dock dras DK med samma problem som Sverige dvs för få skådespelare, det blir typ samma ansikten i alla serier vilket kan bli problematiskt som när skvallertidnings-aset från Borgen nu är polishjälte i charmsliskige sommarserien Morden i Helsingör.Reservatet. Tycker generellt att danskarna gör bra film/serier
Den är bra, har sett första fallet innan.Karen Pirie: Kalla fall på SVT Play. 6x90 minuter med skotsk dialekt.
Låter som något som blir utmärkt till höstenKaren Pirie: Kalla fall på SVT Play. 6x90 minuter med skotsk dialekt.
Golfpropaganda som tillsammans med Happy Gilmore 2 har fått mig sugen på att plocka upp klubborna igen.![]()
Äntligen! Har höga förväntningar på denna!
Ser lovande ut i alla fall. :)
Den har ju både hyllats och råsågats. Får väl ta en titt och avgöra själv.
Mm värt ett försök.Den har ju både hyllats och råsågats. Får väl ta en titt och avgöra själv.
vilken lycka att ha hela the wire framför sig osett =DSist på b*llen? Precis börjat kolla på "The wire", verkar som jag en del att se fram emot! :)
Gängvåld, misär och droghandel är inte min genre, men en dag skall jag med ge den en chans.Sist på b*llen? Precis börjat kolla på "The wire", verkar som jag en del att se fram emot! :)
Fast det är bara första säsongen. Säsong 2 handlar tex istället om gängvåld, misär och korruption inom fack/arbetarklass!Gängvåld, misär och droghandel är inte min genre, men en dag skall jag med ge den en chans.
Ah hajar, som ”Heeelllllooo Newman” när man kollar SeinfeldFast det är bara första säsongen. Säsong 2 handlar tex istället om gängvåld, misär och korruption inom fack/arbetarklass!
Kanske inte låter så muntert men det är det! Sen kommer du kunna kunna skrika "McNulty!!!" när cyklisten med samma namn är i farten. Det är alltid lite skoj det
Så pass! Härligt!vilken lycka att ha hela the wire framför sig osett =D
På min lista är top tre the Wire, Sopranos och Seinfeld
Fast det är bara första säsongen. Säsong 2 handlar tex istället om gängvåld, misär och korruption inom fack/arbetarklass!
Kanske inte låter så muntert men det är det! Sen kommer du kunna kunna skrika "McNulty!!!" när cyklisten med samma namn är i farten. Det är alltid lite skoj det
Hur är the Wire? och hur långt har du kommit?Slow Horses säsong 5, premiär den 24:de! (Apple tv)
Beroendeframkallande!Hur är the Wire? och hur långt har du kommit?
Bra tips, det ser jag fram emot!Slow Horses säsong 5, premiär den 24:de! (Apple tv)
Men den (S1) var ju inte alls lika bra som The Boys :(The Boys spinoffen Gen V har dragit igång s2 nu
Tycker senaste säsongen känns urvattnad. Enda ljuspunkten är den korta tjejen med obruten optimism.Tyst vittne på SVT gillar jag.
Finns på SVT play.