Skicka cykeln till USA

Skicka cykeln till USA
Cykeln ska vara för eget bruk.
Har flugit med cykeln några gånger, men tänkte denna gång försöka slippa den "cirkusen" så att säga=) Så skulle vilja skicka den i förväg...

Senast ändrad:
Skicka cykeln till USA
Är dåligt insatt i USAs tullagstiftning men du kommer nog behöva betala en tullavgift och ev importmoms om du är mottagare av cykeln.

Skicka cykeln till USA
Vad är det som skall underlätta genom att skicka cykeln i stället för att ta med den på planet?
Beroende på vilket bolag som man flyger med, så ingår cykeltransporten i biljettpriset också.

Skicka cykeln till USA
Det underlättar väl om det är min vanliga cykel jag ska ta med till USA. Alltså inte en ny. På en gammal Järnhäst-trotjänare =) kommer väl ingen tull och moms som ska betalas extra?

Skicka cykeln till USA
Vad är det som skall underlätta genom att skicka cykeln i stället för att ta med den på planet?
Beroende på vilket bolag som man flyger med, så ingår cykeltransporten i biljettpriset också.
Jo, tänkte besöka en del platser först i andra städer, andra delar av landet, så meningen var att inte behöva släpa med cykeln runt till dessa.
Har flugit med cykeln 5 ggr innan, och har alltid fått betala till 250-600kr för ta med cykeln, men då har jag också redan utnyttjat tillåtna mängd väskor, ska sägas.

Skicka cykeln till USA
Om du kommer fram till hur det ligger till så skriv här, kommer behöva göra samma sak förmodligen. Om jag får gissa utan att egentligen veta så lär det vara svårt att skicka nåt alls utan att åka på en avgift just nu.

Skicka cykeln till USA
Undra om det skulle gå att skicka cykeln med DHL eller något annat känt transportföretag.
Läste hos en favorit web-shop att de inte skickar till USA just nu.

De använder DHL som i sin tur pausat frakterna pga oklarheter med tullar. Kort summerat, det finns inget regelverk på plats. Bara dagens procenttal från Trump.

Skicka cykeln till USA
Blir nog billigast att ta med den själv och lämna in på Bounce eller nån annan förvaringstjänst under tiden du inte behöver den.

Eller köp en ny och ta med hem ist. n+1.

Tillbaka
Topp