Garminfäste racer

Garminfäste racer
Finns mängder att välja på som fästs med styrstammens skruvar. Men har du en one-piece cockpit är det ju helt omöjligt att säga så mycket utan att veta exakt vilken, vanligen har åtminstone tillverkaren själv någon variant.

Garminfäste racer
Har integrerade kablar i styret, alltså är inte styret helt runt. Vad använder ni för garmin-fäste till era cyklar?
Länka gärna
Styret är inte runt allra längst in då? Mitt aerostyre, med till synes proprietär stam, har ändå vanlig 31,8 mm rund centerdel där stammen fäster, och det finns tillräckligt mycket utstick av det runda för att kunna fästa ett "vanligt" Garmin outfront-fäste (typ, jag har ett hidemybell).

Garminfäste racer
Jag kör med det medföljande fästet med gummiband placerat på styrstammen.

Bilagor

• IMG_7447.webp
    IMG_7447.webp
    364.2 KB · Besök: 40
Garminfäste racer
För mig så sitter gps så nära att jag behöver släppa blicken från vägen mer än om den monteras ut från styrstammen.
Hängde inte riktigt med på vad du skrev där men gissar du menade att min placering hamnar för långt in.

Har inte provat att ha den framför styret själv men känns inte som den skillnaden på 10cm kommer göra att man har så mycket bättre koll framåt om man samtidigt ska kolla på kartan.

Garminfäste racer
Hängde inte riktigt med på vad du skrev där men gissar du menade att min placering hamnar för långt in.

Har inte provat att ha den framför styret själv men känns inte som den skillnaden på 10cm kommer göra att man har så mycket bättre koll framåt om man samtidigt ska kolla på kartan.
Med 100mm stam så blir det tillräckligt för att ändå ha kvar blicken på vägen.

Garminfäste racer
Testade idag hur mycket jag behövde böja ner huvudet för att se styrstammen. Har 120 mm stam och med händerna i bocken eller ”draped on hoods” ser jag precis toppen på stammen när ögonbrynen är straxt över horisonten, dvs en GPS på stammen är precis utanför (ser direkta) synfältet.

Om jag sätter mig upp och har händerna ovanpå styret är det dock inga problem eftersom vinkelskillnaden blir mindre.

Men tror fortfarande mest på HUD och hjälm med visir 😎

Garminfäste racer
Testade idag hur mycket jag behövde böja ner huvudet för att se styrstammen. Har 120 mm stam och med händerna i bocken eller ”draped on hoods” ser jag precis toppen på stammen när ögonbrynen är straxt över horisonten, dvs en GPS på stammen är precis utanför (ser direkta) synfältet.

Om jag sätter mig upp och har händerna ovanpå styret är det dock inga problem eftersom vinkelskillnaden blir mindre.

Men tror fortfarande mest på HUD och hjälm med visir 😎

Äh sätt in pengarna då.

Garminfäste racer

Tillbaka
Topp