Fredrik Hultberg
Medlem
Garminfäste racer
Har integrerade kablar i styret, alltså är inte styret helt runt. Vad använder ni för garmin-fäste till era cyklar?
Länka gärna
Länka gärna
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Styret är inte runt allra längst in då? Mitt aerostyre, med till synes proprietär stam, har ändå vanlig 31,8 mm rund centerdel där stammen fäster, och det finns tillräckligt mycket utstick av det runda för att kunna fästa ett "vanligt" Garmin outfront-fäste (typ, jag har ett hidemybell).Har integrerade kablar i styret, alltså är inte styret helt runt. Vad använder ni för garmin-fäste till era cyklar?
Länka gärna
För mig så sitter gps så nära att jag behöver släppa blicken från vägen mer än om den monteras ut från styrstammen.Jag kör med det medföljande fästet med gummiband placerat på styrstammen.
Ja, när man väl har vant sig med att ha ”out front” fäste känns det nästan som att titta sig ner i skrevet när man går tillbaka till styrstamsfästeFör mig så sitter gps så nära att jag behöver släppa blicken från vägen mer än om den monteras ut från styrstammen.
Hängde inte riktigt med på vad du skrev där men gissar du menade att min placering hamnar för långt in.För mig så sitter gps så nära att jag behöver släppa blicken från vägen mer än om den monteras ut från styrstammen.
Är det inte bättre om du sätter cykeldatorn i radarfästet på framförvarande cyklist?Jag har kommit till stadiet när ett outfrontfäste gärna får vara 70cm långt så jag slipper ta med mig läsglasögon.
Är det inte bättre om du sätter cykeldatorn i radarfästet på framförvarande cyklist?
Med 100mm stam så blir det tillräckligt för att ändå ha kvar blicken på vägen.Hängde inte riktigt med på vad du skrev där men gissar du menade att min placering hamnar för långt in.
Har inte provat att ha den framför styret själv men känns inte som den skillnaden på 10cm kommer göra att man har så mycket bättre koll framåt om man samtidigt ska kolla på kartan.
Testade idag hur mycket jag behövde böja ner huvudet för att se styrstammen. Har 120 mm stam och med händerna i bocken eller ”draped on hoods” ser jag precis toppen på stammen när ögonbrynen är straxt över horisonten, dvs en GPS på stammen är precis utanför (ser direkta) synfältet.
Om jag sätter mig upp och har händerna ovanpå styret är det dock inga problem eftersom vinkelskillnaden blir mindre.
Men tror fortfarande mest på HUD och hjälm med visir![]()
framesandgear.com