Trek xcaliber 8 Powerspline till dub..

Sudaxo

Medlem
Känns som jag stirrat mig blind på dessa mått, så jag ber er om hjälp att se över om det jag tänker beställa passar cykeln jag länkar nedanför… (storlek L)

Vevlager,

Vevparti,

Jag har för tillfället ett 30t fram men hade uppskattat 32t 😀 de som förvirrar mig mest är ”boost” vad är de??? samt längden 165/170/175mm. Vad e de för petig längd? Hur som… hoppas ni kan hjälpa mig!

Tack på förhand
Kedja glömmer jag ej 😏

Senast ändrad:
Om det är det enda du är ute efter att åtgärda räcker det ju att byta klinga…?

(Bakre) Navets bredd.

Vevarmens längd.
Ok, ungefär vad jag trodde. Och nä det har inte med 2 extra kuggar att göra. Tänkte de va värt att nämna med tanke på omständigheterna kring de hela

Din ram/baknav har inte superboost-bredd, därmed bör du knappast köpa ett lager för superboost. (Gissar iofs att själva lagret är exakt samma, men du lär antagligen få med fel distanser.)

Din ram/baknav har inte superboost-bredd, därmed bör du knappast köpa ett lager för superboost. (Gissar iofs att själva lagret är exakt samma, men du lär antagligen få med fel distanser.)
Nä jag byter till boost, och inte super boost. Det är alltså distanserna som skiljer vanlig/boost/super boost mellan varandra.
Du tillför trots allt något i dina kommentarer.

Tillbaka
Topp