[Kalender] SSSM 2025 i Jädraås

IMG_8529.webp

Iaf tillbaka till ämnet. Helgens första träningspass💪

Det kommer finnas lite skyltar man bör beakta 😀
Visa bilaga 791838
Får man både en Guldkällan och mikrofon om man svänger höger? Är det smygrekrytering för att bli kommentator för de som svängde vänster?
Nästa fråga: Varför är kycklingen på bilden blank? Har den svettats då den cyklat single speed eller är den helt enkelt insmord vid tillfället då den avbildades? Varför i så fall?

Chansen att få ligga borde vara större vid vänstersväng 😉

Vänster - Dödsgubbsex
Höger - Ligga med kyckling aka Paco

@Hasse#7 du får svänga först så följer jag efter bara….
Jag väljer garanterat kycklingen. Saknar helt hybris och vill bara ta mig i mål. Alla former av udda (eller vanligt) skogssex är uteslutna för min del.

Får man både en Guldkällan och mikrofon om man svänger höger? Är det smygrekrytering för att bli kommentator för de som svängde vänster?
Nästa fråga: Varför är kycklingen på bilden blank? Har den svettats då den cyklat single speed eller är den helt enkelt insmord vid tillfället då den avbildades? Varför i så fall?
Öl kommer att finnas i närheten av döds eller kyckling platsen men man kanske skulle ha en microfon för livekommentering 🤔
Kycklingen är insmord med vasselin för.... ja... äsch... vi släpper det...

Jobbar på att få på 2.6" jag med, men hjulen det lirar bäst med vill inte sitta på Boost-gaffeln jag har nu, så jag jagar stel 29-gaffel med rakt styrrör och 15x100 eller möjligtvis QR.

Det har jag idag till det hjul med Hope-nav som sitter där nu. Men till King-naven kostar de vettigaste adaptrarna (https://mrpbike.com/products/better-boost-hub-conversion-kits?variant=12922509787178) $45 plus att man ska få dem till Sverige med..

Men cykeln rullar ju som den är idag.
Tänkte skriva att jag kunde tillverka adaptrar på jobbet ( för att jag är en så snäll och ödmjuk människa) men tänkte inte på skivadaptern.
Har ju ett (skrivbords)jobb att sköta åsså....

Finns ju generella adapters men då måste man disha om hjulet och bromsskivan hamnar inte riktigt rätt. MRP-adaptern ska funka rakt av.

Tänkte ett kort ögonblick att jag skulle flytta över gaffeln från den andra Canfielden, som hjulen sitter på nu, men det går ju inte heller. Den har koniskt styrrör.. En variant är annars att SS:a den istället och sälja den gröna.. men då åker jag på excentriskt vevlager eller något anant hokus pokus, kedjespännare är inte en godkänd lösning för mig.

Har "alltid" haft tillgång till mekanisk verkstad och svets förut men den verkstaden är numera såld till ett större företag och dessutom flyttad, även om jag känner nån där fortfarande så är det inte alls lika enkelt som när det var ägarna själva som hjälpte mig :-)

Vojne vojne vilka problem som uppstått. Mina däck blev 26x2.4 och jag tror på dem. Klibbigare gummi och lite mer anläggningsyta+mönster än de race king jag hade i våras. Jag har nöjt mig så. Jag brukar tänka att allt som funkar i Hellas funkar i Jädraås. Och till SSSM kan man tänka att allt som hade funkat i Hellas 2010 funkar i Jädraås.

Jag tycker det var perfekt när man körde QR bak, 20mm fram, rak styrrör, inga j-a oversize-styren, skivbromsar med slangarna utanpå. Det som blivit bättre sen dess är väl kanske lite mera stigvänlig geometri och framför allt att skivbromsar är standard.

Men har vi roligare nu? F-n vet, även om det definitivt är lättare att köra fort på stigarna.

Nu ställer du de riktigt existentiella frågorna. Samma diskussion dök upp när vi var på sswc förra året. De flesta gillade skivbromsarna. Intern vajerdragning var man i bästa fall försiktigt negativ till. Ny geometri är bättre men det var INTE tråkigt att puttra runt i Hellas med en växel och ingen fjädring för 15 år sen.

hahaha nä absolut inte! Den där turen var fostrande men fin. Blir påmind om den ibland tex. när jag var i NICK senast. Fast solen sken och det var augusti.

Nu har jag väl kört mera gubbsoffa i kolfiber och massa lätta växlar senaste åren, men inser att det nog var 20 år sen som jag cyklade SS Onone Inbred i Hellas, definitivt post-bra-mobilkamera-eran. Tveksam om den ens finns med på bild men kanske..

Djupdök lite i bildarkivet och hittade faktiskt en bild. Tagen med systemkamera.. :-) Avid Arch Rival-bromsar! Marzocchi Bomber! Jättesmå hjul!! Jättelång styrstam!

Har alldeles för mig att jag köpte mekaniska Avid-skivbromsarna till den här cykeln faktiskt.

1757623175349.webp

Tillbaka
Topp