Cantilever

Pierre81

Medlem
Cantilever
Gokväll,
Jag är i full färd med att renovera min gamla ungdomscykel från 93-94 något.
Den var i riktigt risigt skick så det har tagit sin tid...
Jo nu till frågan. Jag vill försöka att behålla så mycket av det originella från cykeln och har slipat och polerat rätt mycket.
Vid demontering så har jag tyvärr lyckats slarva bort en utav hållarna för bromsklossarna (Cantilever)
Jag vill som sagt behålla så mycket av det originella och vill inte uppdatera till v-broms eller annat.
Jag undrar om någon har någon kanske har en sån hållare som dom kanske velat sälja för en billig peng?
Eller vet vad hållaren heter och går att köpa på nätet nånstans?
Jag bifogar en bild för förtydligande vad jag menar 🙂

Tack på förhand!

Bilagor

• 20250910_160955.webp
    20250910_160955.webp
    1.8 MB · Besök: 56
Cantilever
Jag gissar att det blir klurigt. Kanske kolla med någon gammaldags cykelmek, eller scouta omkring i något misskött cykelrum.
Alternativt kanske du kan köpa ett par nya bromsar och flytta över bulten. Jag vet inte att det fungerar, men det är väl troligt.

Ja jag har också tittat på nya, men tänkte om nån här kanske har en hållare i sin "skrotlåda" som dom kanske kunnat skilja sig från?
Har också funderat på det där med cykelrum. Problemet är bara att alla fastighetsägare här i stan har slängt alla gamla cyklar som ingen gjort anspråk på... Så finns bara nya moderna cyklar häromkring 🫩

Cantilever
Jag hade samma problem när jag letade efter en bromspinne för ett tag sedan. Gick runt till några handlare, men hittade ingen. Fick beställa från England.. Kostade 4 pund.
Gick på stan "med nya ögon" ett par veckor, men såg inte till ett enda lik. Samma sak i vårt cykelrum.

Cantilever
Såna finns i mängder, många cykelhandlare har en hög skrotcyklar stående på bakgården eller i en container där man kan plocka delar.

Senast ändrad:
Cantilever
Eller efterlys en här.

Tillbaka
Topp