Vad är Cykeln värd??
På min? De är 700cHm... Är verkligen hjulen 26"?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
På min? De är 700cHm... Är verkligen hjulen 26"?
Visa bilaga 785456
Vad kan man tänkas få för den här?
Det är alltså en Scott Contessa från omkring 2008. Den användes några få gånger när den var ny, men har hängt orörd i garaget de senaste 15 åren.
Jag inser att 24” hjul, fälgbromsar och oservad gaffel försvårar en smidig affär, men kan man begära 500:- eller ska man bara skänka den till första förbipasserande?
5-6k hade jag tyckt var rimligt. Är det hydrauliska bromsar så kanske en tusenlapp till.Vad tror ni denna är värd nu, inköpt 2019 inte cyklat mer än 20-30 mil.
On One Space Chicken - Rival 1
Sram rival 1 HRDVisa bilaga 787298
Spontant tänker jag 5 000:-.Vad tror ni denna är värd nu, inköpt 2019 inte cyklat mer än 20-30 mil.
7-9000kr?Vad tror ni denna är värd nu, inköpt 2019 inte cyklat mer än 20-30 mil.
Jag med. Men hade nog också sålt den för 5" om jag sett i begrepp att sälja.För 5kkr köper jag den direkt.
Snygg jonneVad tror ni denna är värd nu, inköpt 2019 inte cyklat mer än 20-30 mil.
6 skulle jag kunna ge...Fortsätter och rensa i garaget, vad tror ni om en sån här pjäs?
Specialized Enduro Expert 2004-05.
Original förutom bredare/modernare styre(800 mm) och kortare stam, moderna pedaler och nya däck(Ground Control Grid T7). Sitter även en XTR bakväxel(RD-M952) vilket det inte gjorde från början.
Som synes är den i bra skick och allt fungerar.
Originalstyre, stam och pedaler finns kvar.
Finns det något värde i dem längre, eller är det bättre att backa in den i mörkret igen? :)
Visa bilaga 787039
6 skulle jag kunna ge...
@Mr Bottecchia du tyckte tydligen det var en skrattframkallande gissning. Vad tror du den kan vara värd då?7-9000kr?
Hoppsan! Blev visst fel figur du fick, skulle varit en tumme upp och inte skrattade gubbe. Fin hoj, väcker lite nostalgiska känslor.@Mr Bottecchia du tyckte tydligen det var en skrattframkallande gissning. Vad tror du den kan vara värd då?
Jag tänker mig att en knappt använd kolfibercykel av ett etablerat budgetmärke med hydrauliska bromsar, moderna hjulaxlar och ganska bra utrustad (11-del Rival?) borde vara värd runt 8000kr. Det skulle jag nog kunna överväga att betala om jag sökt nåt åt det hållet.
Jag ber om ursäkt på förhand för ovidkommande inlägg men:On One Fatty Fatbike med lite extra delar, till exempel extra 29” smalhjul, originaldäck mm.
Vad säger expertisen?Visa bilaga 790468
Helt ok- det är verkligen en cykel jag tycker omJag ber om ursäkt på förhand för ovidkommande inlägg men:.
En tusing låter väl rimligt, om rätt köpare dyker upp kan den säkert till och med bli glad :)On one inbred 26" från ca 2004. Med deore hydralsbromsar och recon dämp från ca 2019 och crossride bakhjul 2021.
"Proffslagad" spricka i bromstaget. Pendlat i de sämsta vinterförena sista decenniet så det är bara enstaka
Hade ingen bild tillgänglig nu.
Kan man få en tusing? Den har ju thomson stolpe.
Rullar den på så är väl bruksvärdet högre än så.En tusing låter väl rimligt, om rätt köpare dyker upp kan den säkert till och med bli glad :)
Nu var det TS eget prisförslag - som jag uppfattar som skäligt, på gränsen till billigt.Rullar den på så är väl bruksvärdet högre än så.
Varför skriver så få ut storleken på cykeln? Det är nästan det första jag är intresserad av att veta som köpare, ungefär som när jag köper skor.
Påverkar det värdet på cykeln märkbart? Detta är ju inte en köposäljtråd, utan en värderingstråd.Varför skriver så få ut storleken på cykeln? Det är nästan det första jag är intresserad av att veta som köpare, ungefär som när jag köper skor.
Skulle tro att small och XL är värda mindre än L och M.Påverkar det värdet på cykeln märkbart? Detta är ju inte en köposäljtråd, utan en värderingstråd.
Skall man köpa är så klart storlek den allra viktigaste parametern.
Kan göra, klassiska Miyata-cyklar med stålramar i största storlekarna är eftertraktade men svåra att hitta så när de dyker upp hugger folk direkt..Påverkar det värdet på cykeln märkbart? Detta är ju inte en köposäljtråd, utan en värderingstråd.
Skall man köpa är så klart storlek den allra viktigaste parametern.
Det är väl rimligt att gissa att begagnatköpare har ungefär samma kroppsform och fördelning som nyköpare. Utbudet på begagnade borde i så fall spegla behovet ganska jämnt.Samtidigt är utbudet på small klent.
Nostalgitripp!Vad tror ni om det här gamla spjutet från 2004? Rätt fin ram om jag uppfattade det rätt på den tiden, XT-växlar, sjyssta prylar (för sin tid) överlag. Rebagaffeln (med lockout) är betydligt nyare än övriga cykeln, den har gått kanske 20 mil. Brukar ha hyfsad koll på vad mina cyklar kan säljas för men här vet jag inte riktigt då den är lite out of date samtidigt som gaffeln är hyfsat modern och borde vara värd en del. Vill inte försöka lura nån stackare på blocket men vill inte heller ge bort den gratis... 3000?
Visa bilaga 792467
Visa bilaga 792466
Fick inte så mycket prisförslag på den här men nu ska den ut till försäljning. Är man helt off om man lägger ut den för någonstans runt 3-4000 kr?Fortsätter och rensa i garaget, vad tror ni om en sån här pjäs?
Specialized Enduro Expert 2004-05.
Original förutom bredare/modernare styre(800 mm) och kortare stam, moderna pedaler och nya däck(Ground Control Grid T7). Sitter även en XTR bakväxel(RD-M952) vilket det inte gjorde från början.
Som synes är den i bra skick och allt fungerar.
Originalstyre, stam och pedaler finns kvar.
Finns det något värde i dem längre, eller är det bättre att backa in den i mörkret igen? :)
Visa bilaga 787039
Tycker absolut att du kan lägga ut den för närmare 4.000 kr utan att skämmas.Fick inte så mycket prisförslag på den här men nu ska den ut till försäljning. Är man helt off om man lägger ut den för någonstans runt 3-4000 kr?
PFick inte så mycket prisförslag på den här men nu ska den ut till försäljning. Är man helt off om man lägger ut den för någonstans runt 3-4000 kr?
Jag har ingen koll på priset så men har du kollat på Buycycle om det finns nåt med ungefär samma förutsättningar?Hallå alla!
Går i tanken om att sälja iväg min trotjänare till raket och skulle behöva lite hjälp med ett uppskattat värde.
Spec.
. Scott Spark Rc 900 Team -21
. Ram i full kolfiber och mycket gott skick.
. Syncros Silverton 1.0 Kolfiberhjul i i mycket gott skick (raka och fina)
. Gaffel + dämpare, gott skick och fungerar som det ska.
. Syncros helintegrerat kolfiberstyre (okapad)
. S-Works power 143mm kolfiber sadel
. Deda kolfiber stolpe (okapad)
. Sram ultimate rainbow bromsar i kolfiber
. Relativt nya däck maxxis aspen 29*2.40 RC
. Drivlinan består av nästan ny GX kassett, XX1 kedja gold, XX1 36T drev.
. Vevparti GX eagle 175mm
. Dt-swiss 370 nav
Cykeln har några år på nacken, en hel del fina uppgraderingar samt att den kört mestadels på asfalt/grusväg.
Så vad tror ni om ett uppskattat värde?
Mvh,
Sebastian
Coolaste cykeln!On One Fatty Fatbike med lite extra delar, till exempel extra 29” smalhjul, originaldäck mm.
Vad säger expertisen?Visa bilaga 790468
Jupp, lätt ambivalent inför att sälja!Coolaste cykeln!