gängverktyg för dtw swiss centerlock bakhjul?

cubefritzz

Aktiv medlem
Någon som vet var och vad man skall köpa för gängverktyg för att laga centerlock gängorna på en dtw swiss hubb 1900 hjul? Är så d trött på mjuk aluminium, andra gången som det skiter sig vid byte av rostiga kullager. Jag var försiktig men det gick åt h….. igen.

Är det nya hjul som gäller? eller finns det verktyg? rekommendationer? hjälp? 🤷‍♂️😭

IMG_2107.webp

Svårt att se på bilden, men en gängfil kan funka om det finns tillräckligt mycket kvar. Har du en gängtapp med rätt stigning kan du använda den som fil också, oavsett diameter.
Vad det är för stigning har jag dock ingen aning om, men du kan kanske pröva dig fram, eller kolla med en gängtolk.
Sen förstår jag inte riktigt hur man lyckas göra det där om man är försiktig, men det kan vi strunta i.

Svårt att se på bilden, men en gängfil kan funka om det finns tillräckligt mycket kvar. Har du en gängtapp med rätt stigning kan du använda den som fil också, oavsett diameter.
Vad det är för stigning har jag dock ingen aning om, men du kan kanske pröva dig fram, eller kolla med en gängtolk.
Sen förstår jag inte riktigt hur man lyckas göra det där om man är försiktig, men det kan vi strunta i.
det händer för att jag slinter med händerna varenda d…. gång. Det är trångt där jag grejar med cykeln. Tack för tipsen.

Tillbaka
Topp