Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Isaac del toroBra att starta tråden i god tid, så att vi hinner diskutera ordentligt. Vem tror ni vinner ?
Jakob Söderqvist så klart!Bra att starta tråden i god tid, så att vi hinner diskutera ordentligt. Vem tror ni vinner ?
Som vanligt blir det någon dopad snubbe som tävlar för ett moraliskt tvivelaktigt sportwashing projekt.Bra att starta tråden i god tid, så att vi hinner diskutera ordentligt. Vem tror ni vinner ?
Genom att man i VM tävlar för sitt land undrar jag lite vilka länder det är du tänker på som har cyklister på en nivå att de är kandidater att vinna ett VM.Som vanligt blir det någon dopad snubbe som tävlar för ett moraliskt tvivelaktigt sportwashing projekt.
Hej Göran, jag förstår på din fråga att du är inte så insatt , jag skall förklara för dig hur det är. Traditionellt brukar det vara Italien Belgien, Frankrike och Spanien som får fram de bästa cyklisterna eftersom de oftast har den bästa bredden. De senaste åren har UK och Slovenien varit stora nationer. Speciellt UK har ett väldigt kompetent banracing arbete som producerat ett flertal OS och VM medaljister. De är enbart i VM och OS där cyklisterna representerar sin nation i landsvägscykel i övrigt tränas de och coachas av sina proffstall som är de som i praktiken utvecklar och skapar cyklisten.i cykling liksom i F1 är det vanligt att de stora proffstallen finansieras av olika politiska eller kommersiella organisationer de vill då köpa sig till den goodwill det är att vara associerad med en framgångsrik idrottare. Därav min referens till sportwashing. Elitcykling har en lång tradition av att använda otillåtna eller iallafall omoraliska prestationshöjande medel alltifrån amfetamin till EPO. Historiskt har det visat sig att väldigt många medaljister någon gång under sin karriär dopat sig med sådana mer eller mindre prestationshöjande medel. Den världsmästare som är mest känd för detta är såklart Lance Armstrong men han har fått bära väldigt mycket personligt ansvar för det som i grund och botten är ett system fel. Han har blivit avstängd på livstid från cykel men tex en minst lika problematisk figur som Gianetti som tränar och har skapat nutidens Armstrong får fortsätta att verka inom cykelsporten.Genom att man i VM tävlar för sitt land undrar jag lite vilka länder det är du tänker på som har cyklister på en nivå att de är kandidater att vinna ett VM.
Jag antar att detta är någon slags ironiskt inlägg.Hej Göran, jag förstår på din fråga att du är inte så insatt , jag skall förklara för dig hur det är. Traditionellt brukar det vara Italien Belgien, Frankrike och Spanien som får fram de bästa cyklisterna eftersom de oftast har den bästa bredden. De senaste åren har UK och Slovenien varit stora nationer. Speciellt UK har ett väldigt kompetent banracing arbete som producerat ett flertal OS och VM medaljister. De är enbart i VM och OS där cyklisterna representerar sin nation i landsvägscykel i övrigt tränas de och coachas av sina proffstall som är de som i praktiken utvecklar och skapar cyklisten.i cykling liksom i F1 är det vanligt att de stora proffstallen finansieras av olika politiska eller kommersiella organisationer de vill då köpa sig till den goodwill det är att vara associerad med en framgångsrik idrottare. Därav min referens till sportwashing. Elitcykling har en lång tradition av att använda otillåtna eller iallafall omoraliska prestationshöjande medel alltifrån amfetamin till EPO. Historiskt har det visat sig att väldigt många medaljister någon gång under sin karriär dopat sig med sådana mer eller mindre prestationshöjande medel. Den världsmästare som är mest känd för detta är såklart Lance Armstrong men han har fått bära väldigt mycket personligt ansvar för det som i grund och botten är ett system fel. Han har blivit avstängd på livstid från cykel men tex en minst lika problematisk figur som Gianetti som tränar och har skapat nutidens Armstrong får fortsätta att verka inom cykelsporten.
Cian Uijtdebroeks vinner på hemmaplan och blir nationnalhjälte.Bra starta tråden i god tid, så att vi hinner diskutera ordentligt. Vem tror ni vinner ?
Jag missförstod dig. Jag var inte ironisk utan jag ville vara vänlig och förklara hur cykelsporten fungerar. Jag trodde du undrade varför jag svarade som jag gjorde och inte svarade med ett namn eller nation . Det är självklart omöjligt att uttala sig om 5 år framåt. Det enda vi vet är att historiskt sätt brukar vinnaren vara dopad och köra för ett proffstall som ägs av någon som vill framställa sitt budskap i positiv dager oavsett om det är folkmord, religösdiktur, läskedryck eller hårschampo som är budskapet.Jag antar att detta är någon slags ironiskt inlägg.
(Om inte så misssuppfattade du nog poängen i mitt inlägg.)
Jag tycker det är bra att du förklarar för GoranS hur cykelsporten fungerar, proffsstall vs landslag, och sportens historik med dopning. Jag tror att GoranS inte alls var insatt i det, så han lärde sig säkert massor.Jag missförstod dig. Jag var inte ironisk utan jag ville vara vänlig och förklara hur cykelsporten fungerar. Jag trodde du undrade varför jag svarade som jag gjorde och inte svarade med ett namn eller nation . Det är självklart omöjligt att uttala sig om 5 år framåt. Det enda vi vet är att historiskt sätt brukar vinnaren vara dopad och köra för ett proffstall som ägs av någon som vill framställa sitt budskap i positiv dager oavsett om det är folkmord, religösdiktur, läskedryck eller hårschampo som är budskapet.
Förklara vänligen poängen med ditt första svar så jag förstår.
Min poäng var att i VM tävlas det inte för proffslagen utan för nationer. Därmed handlar just VM-titeln inte om proffslagen utan om nationerna. Ska man snacka sportwashing i VM-sammanhang handlar det därmed om nationer som försöker bättra på sitt rykte genom sportsliga framgångar. De nationer som främst brukar ägna sig åt den typen av verksamhet är inte de stora cykelnationerna utan snarare diverse diktaturer. Om man tittar bredare än cykel är väl DDR det klockrena exemplet på statlig sportwashing.Jag missförstod dig. Jag var inte ironisk utan jag ville vara vänlig och förklara hur cykelsporten fungerar. Jag trodde du undrade varför jag svarade som jag gjorde och inte svarade med ett namn eller nation . Det är självklart omöjligt att uttala sig om 5 år framåt. Det enda vi vet är att historiskt sätt brukar vinnaren vara dopad och köra för ett proffstall som ägs av någon som vill framställa sitt budskap i positiv dager oavsett om det är folkmord, religösdiktur, läskedryck eller hårschampo som är budskapet.
Förklara vänligen poängen med ditt första svar så jag förstår.
Hur gör man då med sticky bottles?År 2030 kommer vi ha flygande bilar.
Kjell Brel är också en möjlig vinnare.Jag tror att Tadej Pogacars lillebror Kjell Pogacar tar hem det.
UCI kommer inte tillåta dem.År 2030 kommer vi ha flygande bilar.
Den finns redan.Är det för sent att starta en tråd om VM i Danmark 2029?