[Byggtråd] n3wtons pendlarcykelrecept 1A

n3wton

Aktiv medlem
På den gamla goda 10-delade tiden var livet bra. Qr-axlar som var funkis och snabba, skivbromsarna hade blivit riktigt bra och 10 växlar med lagom spann var precis lagom för att både cykla upp och ned i skogen eller stadscykla kors och tvärs med. Driftsäkerheten i drivlinorna var grymt bra. Det har inte blivit bättre på någon front egentligen, förutom kanske att kedjan möjligtvis stannar kvar tryggare på framklingan med 1x-drivlina (till priset av sega växlingar). Och geometrin på stigcyklar då såklart, där det skett en ren och skär revolution (men nu ska det ju pendlas!).

Stålcyklar med smäckra, lagom goa rör i kombination med skivbromsar hade en kort tillvaro i samband med 10-delade eran. Först fanns de inte, sen blev de thruaxelonebygravelmonster efter bara ett litet tag. För att få tag i något sådant får man botanisera bland begagnade engelska stålramstillverkare, men utbudet är ganska skralt rent ut sagt.

Så hände det sig så att en närstående råkade ha ett gammalt pendlarhärke med just ovanstående komponenter ihopmonterade till någon form av hybridframdämpadaluhistoria köpt på XXL. Rätt axelstandard, rätt växelgrupp och någorlunda rätt bromsar och hjul. Men totalt fel ram och allt annat. Vi river den, sa jag och lastade upp den på flaket.

IMG_0297.webp

Efter att ha druckit kaffe hos Veloform i ett tiotal år har det inte undgått mig att Pilen säljer cyklar med just stålramar i kombination med ovanstående komponenter (närapå, iallafall). Efter lite samtal med Anders, i säkert tre minuter minst, hade jag beställt en Pilen GTV-ram. Det tog på sin höjd en vecka, sen hade jag ramen i min hand, med planade vevlagerhylsor och styrlager monterat. Roffade ihop några grejer som inte fanns till buds i lådorna hemma eller på den gamla cykeln.

IMG_0309.webp

IMG_0311.webp

Sen gick det fort och bildspelet verkar ha blivit högst kaosartat, men så är det ibland. Håll till godo!

Göra rent gamla grejer. Har ännu aldrig träffat på några kvalitetsgrejer som inte blir som nya om man verkligen skrubbar rent dem.

IMG_0319.webp

Rikta gamla hjulen och smörja/justera hjullager.

IMG_0318.webp

Greja med ram, såsom rikta växelöra och annat fix.

IMG_0321.webp

Sen slutade jag ta kort och byggde cykel istället. Såhär blev den!

IMG_0331.webp

IMG_0333.webp

IMG_0332.webp

Ramen är ca 57,5 lång och typ lika hög. Personen som ska cykla är 170 cm och den är inställd ungefär därefter. Hade funkat med rakt styre också, men porteurstyret ska testas lite iallafall. Jag tycker det är skitnajs med sådant, men hade behövt en cykel som var 10 cm längre för att sitta som jag vill då (och sådana ramar finns inte, än). Cykeln är ganska lätt, härlig att cykla på om än inte rappast i staden. Men grann, det är den verkligen!

Saknas gör ett porteurrack och randoväska för pendlingssyfte. Exakt vad det blir återstår att se, uppdaterar kanske allt eftersom.

Tjusigt! även om jag blev besviken när cykeln presenterades helt utan racks och väskor - men det kommer ju som sagt. Osannolikt att lyckas med konststycket att dessutom transplantera så pass många av komponenterna. Starkt jobbat!

Mkt snygg - styret, färgen, enkelheten i ramen (geometrin alltså, inga konstiga vinklar), älskar det!
Tack! Det raka överröret gör mycket för det där klassiska utseendet, tillsammans med BRG-färgen är det närapå svårt att inte få till en fin hoj!😊

Tjusigt! även om jag blev besviken när cykeln presenterades helt utan racks och väskor - men det kommer ju som sagt. Osannolikt att lyckas med konststycket att dessutom transplantera så pass många av komponenterna. Starkt jobbat!
Riktigt nöjd med att få bruk av mycket saker. Det är inte lätt att kombinera cyklar från två olika decennier mtp standarder osv, men här går det ganska bra! En hel del grejer såsom däck, sadel och handtag är saker som jag bytt till mig vid olika tillfällen.

Kan väl säga att det här är en extremt prisvärd cykel. Skärmar, rack och vevparti är tillsammans med ramen de stora kostnaderna, men sammanlagt är det ändå väl under 10k för cykeln. Sett till att alla de dyra sakerna är närapå evighetsprodukter så är det extremt mycket pang för pengen. Hade varit kul att kunna få till någon lösning där bra cyklar blev såhär tillgängliga för folk överlag, men det faller ju dessvärre på att det stora priset för en sån här cykel är tålamod, byggmöjligheter och 8-10 arbetstimmar (vilket gör att kostnaden för "konsument" blir en helt annan).

Hur som helst, nu är cykeln incyklad och klar, sånär som på att en väska framtill kommer till priset av en veckas leveranstid. Med sadeln enligt bild funkar cykeln ganska bra för mig som är 184 cm - kan med lätthet höja sadeln och själv pendla på cykeln om behov skulle infinna sig.

Satte på ett Pelagorack framtill, vilket var över förväntan enkelt att montera med olika infästningsmöjligheter. Ingen handpåläggning mer än att kapa en skruv lagom lång för infästning mot framgaffeln. I väntan på slutlig väsklösning blev det en drybag framtill på racket. Funkis, men för krångligt att ta loss och sätta fast när man gör tre ärenden efter varandra på vägen hem.

IMG_0345.webp

IMG_0347.webp

IMG_0346.webp

På tal om väskor är en av de allra viktigaste komponenterna på en sån här cykel just last- och låsmöjligheterna. Jag har beställt en Restrap Rando bag, vilken fästs in med magnetfäste på racket och en rem runt kronröret. Har använt en sådan själv under lång tid på en egen cykel, fast då sällan som slit- och släng utan mer permanent monterad. Den är hyfsat enkel att få på och av men inte superenkel, plus att den sitter hyfsat bra men inte superbra. Lite "mjä" helt enkelt... Har aldrig hittat någon bättre lösning för att få med sig matlåda, ombyte och ett paket mjölk typ. Ledordet behöver vara "smidigt" om man ska använda cykeln varje dag.

Vad har ni för några tips för "lastutrymme" utifrån följande krav:

- Cykeln ska gå att lämna fastlåst utanför Ica (dvs väskan ska gå att få med sig, eller vara så enkel att ingen bemödar sig med att sno den)
- Plats för matlåda, ombyte, verktyg+slang samt typ ett paket mjölk eller en vinare eller så.

Panniers på en pakethållare är frestande, men något med den lösningen gör att det inte känns bra. Ojämn viktfördelning kanske...?

Tack! Det raka överröret gör mycket för det där klassiska utseendet, tillsammans med BRG-färgen är det närapå svårt att inte få till en fin hoj!😊

Riktigt nöjd med att få bruk av mycket saker. Det är inte lätt att kombinera cyklar från två olika decennier mtp standarder osv, men här går det ganska bra! En hel del grejer såsom däck, sadel och handtag är saker som jag bytt till mig vid olika tillfällen.

Kan väl säga att det här är en extremt prisvärd cykel. Skärmar, rack och vevparti är tillsammans med ramen de stora kostnaderna, men sammanlagt är det ändå väl under 10k för cykeln. Sett till att alla de dyra sakerna är närapå evighetsprodukter så är det extremt mycket pang för pengen. Hade varit kul att kunna få till någon lösning där bra cyklar blev såhär tillgängliga för folk överlag, men det faller ju dessvärre på att det stora priset för en sån här cykel är tålamod, byggmöjligheter och 8-10 arbetstimmar (vilket gör att kostnaden för "konsument" blir en helt annan).

Hur som helst, nu är cykeln incyklad och klar, sånär som på att en väska framtill kommer till priset av en veckas leveranstid. Med sadeln enligt bild funkar cykeln ganska bra för mig som är 184 cm - kan med lätthet höja sadeln och själv pendla på cykeln om behov skulle infinna sig.

Satte på ett Pelagorack framtill, vilket var över förväntan enkelt att montera med olika infästningsmöjligheter. Ingen handpåläggning mer än att kapa en skruv lagom lång för infästning mot framgaffeln. I väntan på slutlig väsklösning blev det en drybag framtill på racket. Funkis, men för krångligt att ta loss och sätta fast när man gör tre ärenden efter varandra på vägen hem.

Visa bilaga 790362

Visa bilaga 790365

Visa bilaga 790364

På tal om väskor är en av de allra viktigaste komponenterna på en sån här cykel just last- och låsmöjligheterna. Jag har beställt en Restrap Rando bag, vilken fästs in med magnetfäste på racket och en rem runt kronröret. Har använt en sådan själv under lång tid på en egen cykel, fast då sällan som slit- och släng utan mer permanent monterad. Den är hyfsat enkel att få på och av men inte superenkel, plus att den sitter hyfsat bra men inte superbra. Lite "mjä" helt enkelt... Har aldrig hittat någon bättre lösning för att få med sig matlåda, ombyte och ett paket mjölk typ. Ledordet behöver vara "smidigt" om man ska använda cykeln varje dag.

Vad har ni för några tips för "lastutrymme" utifrån följande krav:

- Cykeln ska gå att lämna fastlåst utanför Ica (dvs väskan ska gå att få med sig, eller vara så enkel att ingen bemödar sig med att sno den)
- Plats för matlåda, ombyte, verktyg+slang samt typ ett paket mjölk eller en vinare eller så.

Panniers på en pakethållare är frestande, men något med den lösningen gör att det inte känns bra. Ojämn viktfördelning kanske...?
Racktime har ett snabbfäste till sina väskor. Gör det väldigt enkelt att ta lös väskan.
Nackdelen är väl att det inte blir så jättesnyggt när väskan är bortmonterad och sedan så gäller det att hitta en väska som man gillar och tycker passar med stilen på resten av cykeln.
Det går dock att köpa en adapter att sätta i botten på valfri väska också, men då är det lämpligt med en väska med en hårdare botten.

Racktime har ett snabbfäste till sina väskor. Gör det väldigt enkelt att ta lös väskan.
Nackdelen är väl att det inte blir så jättesnyggt när väskan är bortmonterad och sedan så gäller det att hitta en väska som man gillar och tycker passar med stilen på resten av cykeln.
Det går dock att köpa en adapter att sätta i botten på valfri väska också, men då är det lämpligt med en väska med en hårdare botten.
Jag kör med Topeak mtx, men de verkar ha gjort om infästningen mellan väska o pakethållare sen senast jag köpte en väska, opålitliga j@vlar! Den första väskan, en med dragkedjor och utfällbara sidopanniers, överfyllde jag så många gånger att dragkedjorna är kass nu, men den jag har nu med rulltopp lär förhoppningsvis hålla länge.
Men pakethållaren är ok även utan väska på och väskan är väldigt snabb o enkel att montera/demontera.
Finns ju uppenbarligen andra varianter men det är en fördel om pakethållaren inte bara funkar till att fästa just "sin" väsktyp, utan har en bra yta och fästen för remmar e.d., som den jag har har man kan spänna fast lite vad som helst.
Edit: rättning och förtydligande.

Senast ändrad:
Magiskt fin!
Något från Carradice? Passar ju in i den engelska racing green-stilen. Tyvärr inget man lämnar på cykeln en längre tid och rätt dyra.
Annars får du sy själv!

Grymt stilig cykel! Blir lite sugen på något liknande bygge själv, tror att jag skulle kunna ha så mycket bra att ha-saker att det faktiskt inte skulle bli tokdyrt i slutändan.

Kanske inte riktigt passar stuket du vill ha, men jag tycker att en lagom stor korg är svårslaget för allehanda vardagsärenden och jobbpendling.

Kan kombineras med valfri väska/ryggsäck/laptopväska/tygkasse/icakasse eller vad man nu gillar att använda som vardagsväska, är flexibelt, och superlätt att lasta/lossa. Med en vanlig laststropp över så slipper man att innehållet ramlar runt.

Ball! Vikt på ram+gaffel?
Man blir sugen på att köpa lös gaffel och skivbroms-modda en gammel-stålis. För visst är det 1”?

Min överlägset bästa lösning är korg och ryggsäck. Alla fördelar med ryggsäck när man inte cyklar. Bara droppa i korgen och dra. Aldrig ramlat ur trots några km grus per dag och riktigt dålig passform mot korgen. Stor fördel är att om man råkat köpa en campinggrill, mer mat än väntat eller något annat till nöds kan ta ryggan på ryggen när man cyklar och dubbla lastutrymmet.

Panniers är nice för storhandling mm men segt med sned vikt och - framförallt - inte ett alternativ när man pendlar till tåget och sedan ska promenera från tåget 10 min till jobbet.

Senast ändrad:
Snyggt bygge. För några år sedan fick jag för mig att bygga en lastcykel och letade donatorsramar i mitt förråd. Fann då denna gamla Chimo diamantformade ram som jag inte nändes använda. Gjorde i stället en retrohoj av den, hipstermodell. Med moderna skivbromsar vilka blivit över när jag modifierade min MTB.
Väger inte så mycket heller trots stålram (kvalitetsrör) och är trevlig att cykla på när vädret är vackert, för skärmar har inte monterats. Har kvar blocklåset på ramen.

Bilagor

• _1120342.webp
    _1120342.webp
    283 KB · Besök: 154
Ball! Vikt på ram+gaffel?
Man blir sugen på att köpa lös gaffel och skivbroms-modda en gammel-stålis. För visst är det 1”?

Min överlägset bästa lösning är korg och ryggsäck. Alla fördelar med ryggsäck när man inte cyklar. Bara droppa i korgen och dra. Aldrig ramlat ur trots några km grus per dag och riktigt dålig passform mot korgen. Stor fördel är att om man råkat köpa en campinggrill, mer mat än väntat eller något annat till nöds kan ta ryggan på ryggen när man cyklar och dubbla lastutrymmet.

Panniers är nice för storhandling mm men segt med sned vikt och - framförallt - inte ett alternativ när man pendlar till tåget och sedan ska promenera från tåget 10 min till jobbet.
Oj, ja, tror det är 1-tum men är inte helt säker (cykeln rullad precis iväg). Jag och quill är obekanta med varandra..

Cykeln har nu rullat snart en månads jobbpendling med rätt cyklist i sadeln. Det blev cykelkorg + ryggsäck då @Jonatan F har en väldigt bra bild av vad som funkar på riktigt. Beställde en Restrap Rando bag men min egna är jag inte kompis med. Cyklisten själv vill ha en lite nättare och lite snyggare korg, men den här var vad som fanns på hyllan hemma. Uppdatering framöver tänker jag!

I övrigt har det blivit ett lampfäste framtill så lampan inte bara lyser ner i korgen, och ett bra lås. Lås är inte snyggt, men det där Bordo är så satans bra och det viktigaste här är funktionen. Flaskhållaren från Nitto är också tagen från en låda här hemma eftersom jag bara har en men alltid använder två på cyklarna jag använder "på riktigt". Konstigt med supersnajsig hållare på pendlarcykel, men vafan, snygg är den ju iallafall!😊

Loggor och emblem kom med ramen i en liten kartong, och dessa åkte på idag. Förutom en annan korg i framtiden är den nog väldigt nära sin slutliga utformning numer! Tills dess att jag råkar fynda ett dynamonav eller så då kanske...😇

Smutig cykel på bild, men det kommer den nog nästan alltid vara hoppas jag!

IMG_0422.webp

IMG_0418.webp

IMG_0419.webp

IMG_0420.webp

Oj, ja, tror det är 1-tum men är inte helt säker (cykeln rullad precis iväg). Jag och quill är obekanta med varandra..

Cykeln har nu rullat snart en månads jobbpendling med rätt cyklist i sadeln. Det blev cykelkorg + ryggsäck då @Jonatan F har en väldigt bra bild av vad som funkar på riktigt. Beställde en Restrap Rando bag men min egna är jag inte kompis med. Cyklisten själv vill ha en lite nättare och lite snyggare korg, men den här var vad som fanns på hyllan hemma. Uppdatering framöver tänker jag!

I övrigt har det blivit ett lampfäste framtill så lampan inte bara lyser ner i korgen, och ett bra lås. Lås är inte snyggt, men det där Bordo är så satans bra och det viktigaste här är funktionen. Flaskhållaren från Nitto är också tagen från en låda här hemma eftersom jag bara har en men alltid använder två på cyklarna jag använder "på riktigt". Konstigt med supersnajsig hållare på pendlarcykel, men vafan, snygg är den ju iallafall!😊

Loggor och emblem kom med ramen i en liten kartong, och dessa åkte på idag. Förutom en annan korg i framtiden är den nog väldigt nära sin slutliga utformning numer! Tills dess att jag råkar fynda ett dynamonav eller så då kanske...😇

Visa bilaga 794828

Visa bilaga 794830

Visa bilaga 794840

Visa bilaga 794842
Blev ju riktigt fin den där!

En navdynamo hade ju verkligen inte varit dumt dock 😅

Visa bilaga 794828

Visa bilaga 794830

Visa bilaga 794840

Visa bilaga 794842
Wow! Otroligt fin! Drömmer om något liknande till min fru. Men hon cyklar tyvärr inte till jobbet pga logistik/arbetsuppgifter/prioriterigar/11 backiga km.

Kul att korg verkar funka 👍

Jag har faktiskt en shimano navdynamo NIB i en låda här som ”kan vara bra att ha”. Vet inte vad jag ska ta för den men den är din om du är intresserad.

Blev skitbra (som vanligt med dina byggen). Inte premium alls, helt mot dina principer, och tyvärr bara i svart, men krimskramsbutiken Granit har trådkorgar som är väldigt bra som cykelkorgar. Lagom storlek och inte alltför tunga. Har dem på två av mina cyklar.

Snyggt!
Hur har du löst lamphållaren? Ser ut som ett gammalt styre som är avkapat. Skulle behöva en liknande lösning själv.

Snyggt!

Men kan vi inte modda ett fästa så låset får sitta i korgen? (Hatar lås monterae på cyklar /Mvh Stilpolisen)

Verkligen magiskt hur fin hojen blev, hoppas cyklisten njuter lika mycket som happykollektivet!

Senast ändrad:
Snyggt!

Men kan vi inte modda ett fästa så låset får sitta i korgen? (Harar lås monterae på cyklar /Mvh Stilpolisen)

Verkligen magiskt hur fin hojen blev, hoppas cyklisten njuter lika mycket som happykollektivet!
@n3wton om någon borde väl kunna svetsa/löda ihop ett integrerat U-låsrack, likt detta.
fef-with-new-rak-lok-v0-9ivmvkh1fdnf1.webp

Toppenbygge! Trodde först att det var din gröna fara som hade fått sig en uppfräschning. Vill se bild på båda tillsammans!

+1 på korg och ryggsäck! En Kånken passar perfekt i en Waldkorg.
Låset fäster man på två röda med en skistrap mot korgen. Sitter som berget!

Wow! Otroligt fin! Drömmer om något liknande till min fru. Men hon cyklar tyvärr inte till jobbet pga logistik/arbetsuppgifter/prioriterigar/11 backiga km.

Kul att korg verkar funka 👍

Jag har faktiskt en shimano navdynamo NIB i en låda här som ”kan vara bra att ha”. Vet inte vad jag ska ta för den men den är din om du är intresserad.
Det gäller att välja med omsorg, både kring cyklar och de som ska cykla på dem.🤪 Skämt åsido så försöker jag se mig själv som en enabler för cykling - ge förutsättningar utan att tvinga någon till någonting. I det här fallet tror jag man kan se det som så att 50 minuters cykelväg är bättre än 1 timme i bilköer eller mer än 1 timme i kollektivtrafik. Jag drömmer själv om att skaffa mig ett jobb som ger mig samma förutsättningar men så ser inte livet ut just nu.. Oklart om det är en nackdel eller fördel att ha jobbet precis utanför dörren.😛

Det är ju ett fantastiskt erbjudande som jag absolut är intresserad av, men jag måste begränsa mig lite i tillvaron för tillfället.. Hojtar till när jag ser en rimlig tid att hinna bygga fler hjul - håll INTE andan tills dess.😊 Hoppas få lackat en ram och barnen ifrågasätter nästan dagligen varför deras lastcykel jag ska bygga inte är färdig ännu...🥵

Snyggt!
Hur har du löst lamphållaren? Ser ut som ett gammalt styre som är avkapat. Skulle behöva en liknande lösning själv.
Själva armen ingick i racket. Den lilla svarta delen är en alugrej som är tänkt just för detta ändamål, typ som ett alurör med plastplugg i yttre änden och ett gängat hål i andra. Oklart var den kommer ifrån, tror jag hittade den på någon hylla på Veloform för längesedan.

Snyggt!

Men kan vi inte modda ett fästa så låset får sitta i korgen? (Hatar lås monterae på cyklar /Mvh Stilpolisen)

Stilpolisens befogenheter sträcker sig inte så långt som till pendlarcyklar. Åtminstone inte alla delar av en pendlarcykel.😘

Just det här låsets främsta egenskaper är att det går att låsa fast cyklar på ganska krångliga ställen med bara ett lås, men nästan främst att det har en så fantastisk hållare. Noll skrammel, supersnabb och "go" låsning/lossning. Fult som satan gentemot allt annat i silver förstår, men men...

Man hade såklart kunnat sätta låset framtill, gärna lite dolt, men man vill inte lägga mer vikt än nödvändigt framtill imho. Låset väger lite över kilot med hållare och jag tror det märks framtill. Cykeln är både mjuk (på ett bra sätt allt som oftast) och egentligen inte byggd för last framtill, även om en rygga eller lite matvaror funkar fint.

Klagar cyklisten så kanske allt revideras...😛

Själva armen ingick i racket. Den lilla svarta delen är en alugrej som är tänkt just för detta ändamål, typ som ett alurör med plastplugg i yttre änden och ett gängat hål i andra. Oklart var den kommer ifrån, tror jag hittade den på någon hylla på Veloform för längesedan.
Jag har löst samma problem med en filmburk som jag gjort hål i botten på och dragit igenom en skruv (fult) och en bit gammalt styre med samma lösning och bricka (fint). Har dock bara bild på den fula lösningen inser jag.

Bilagor

• 20200109_170915.webp
    20200109_170915.webp
    201.3 KB · Besök: 59
Toppenbygge! Trodde först att det var din gröna fara som hade fått sig en uppfräschning. Vill se bild på båda tillsammans!

+1 på korg och ryggsäck! En Kånken passar perfekt i en Waldkorg.
Låset fäster man på två röda med en skistrap mot korgen. Sitter som berget!
Du är inte första person att säga så! De ser närapå identiska ut om man inte vet om hur det ligger till.😊 Min Genesis hänger på en krok där den inte gör någon nytta öht pga att jag bara nyttocyklar på Omnium i princip, men när jag tar ner den nästa gång ska jag ta ett kort!

Just det här är ju närapå lite komiskt eftersom jag gång på gång bygger olika cyklar som egentligen är nästan samma cyklar. Lätt att halka ner i gamla hjulspår, på gott och ont. Första färdiga utkastet på min Genesis för typ 10-12 år sedan såg ut såhär:

IMG_1283.webp

IMG_1284.webp

Ganska likt.. Korgen är återanvänd på Pilencykeln. Detta är innan jag förstod att cykeln var på tok för kort för mig med denna typ av styre, så det åtgärdades sedermera med bockstyrekonvertering. Har blivit några mil med den ramen..😊

Skivbromskonverterad 90-tals mtb som ska bli en nedskalad Omniumkopia passandes cyklister 140-170 cm är planen. Ramen har fått skivbromsfäste men har en bit kvar med det projektet, minst sagt. Stay tuned!
Det här vill man ju verkligen höra mer om! Blir det en Omnium mini eller cargo-klon?

Cargoklon! Det kommer bli världens bästa grej om jag orkar ro iland projektet. Har löst rör och till och med framgaffel. Har en färdig plan, men ingen tid just nu tyvärr.
Låter riktigt spännande! Känner dock igen känslan ang tid. Det är ju en sak om man bara ska ut och byta däck eller göra annat no-brainer-jobb, men det där som kräver lite eftertanke och finlir är ju inte alltid helt enkelt att få ihop med verkligheten.

Tack, armen har jag då jag har samma rack. Får väl ta mig till Veloform nån dag. Men jag tror Anders är ute och cyklar f n.

Nästan helt säker på att jag såg den här cykeln på väg hem från jobbet idag. Annars har någon i Göteborg byggt en näst intill identisk pilen.
Såg tjusig ut hur som!

Det kan jag tänka mig! Den rullade nog Mölndal mot Göteborg i eftermiddags.😊

Ska sägas att den rullat varenda arbetsdag sedan den byggdes, helt utan ett enda undantag! Hänger ju knappast på cykeln utan mer på cyklisten, men väldigt roligt att den används flitigt! Dubbdäcksköp är näst på tur nu... Stolt!☺️

Btw, min gröna cykel trakterades tillsammans med denna bara för någon dag sedan! Har för mig att bild på de båda tillsammans efterfrågats av någon...

IMG_0580.webp

IMG_0579.webp

Tillbaka
Topp