Går det att laga bucklig stålram?

diHib

Aktiv medlem
Har en gammal Specialized Stumpjumper från mitten av 90-talet som jag tänkte färgstrippa men upptäckte tyvärr ett par bucklor i det översta röret, går detta att fixa på något sätt förutom spackel? Har för mig det går att få ut bucklor på tex cross-krökar med värme men funkar det även på cykelramar?

IMG_6110.webp

Har den rejält reducerade rör (tjocka i änden och tunna i mitten) så skulle jag inte försöka mig på något, framför allt inte med värme. Rören kan vara ruskigt tunna och skadas av värmen.

Är det enklare rör så skulle jag se det som patina och stolt behålla ärren från rolig cykling(?). Ramen håller ändå.

Har den rejält reducerade rör (tjocka i änden och tunna i mitten) så skulle jag inte försöka mig på något, framför allt inte med värme. Rören kan vara ruskigt tunna och skadas av värmen.

Är det enklare rör så skulle jag se det som patina och stolt behålla ärren från rolig cykling(?). Ramen håller ändå.
Ramen ska tydligen vara tillverkad av Tange Prestige rör men vet inte hur tunna de är, denna modell är det

unnamed.webp

Tillbaka
Topp