Stumpy
Aktiv medlem
Fula Hojar!!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kanske inte traditionellt snygga, men kul och spännande!Det finns väl inga snygga vikcyklar?! Microbike har ju dock helt klart någon typ av charm.
Kanske inte traditionellt snygga, men kul och spännande!
Seismic-nav skojar man inte med!
Okej okej, låt mig försöka sona mitt brott.Tjena!
Nu har du klivit ut på riktigt tunn is..
Något för lika som bär-tråden?!? ;)
Bakskärmen platsar kanske men annars får du nog jobba lite på den :DÄr denna tillräckligt ful för den här tråden eller behöver jag pimpa den ytterligare?
Visa bilaga 793057
Snygg kan man inte påstå att den är, särskilt inte med de fula skärmarna, men nu är den iaf. rätt så funktionell för mitt ändamål. I dag slutmonterade jag den nya framväxeln och nu växlar cykeln som en, nåja 3x9-växlad, dröm. Lugn tur efter en regnig vilodag. Fint väder, men ganska blött i marken och lerigt på sina håll.
Benen börjar så smått återhämta sig efter den lilla löpturen i onsdags, de första löpstegen på typ 11 veckor. Det gick ok att cykla lugnt i dag, men jag har fortfarande problem att gå ned för trappor eller att resa mig från toasitsen utan att ta hjälp av armarna...
Ser jag fel eller är den där pakethållaren som en medlem i baksvingslänkaget?
Ser ut som att den också rör sig på något sätt när det fjädrar.Ser jag fel eller är den där pakethållaren som en medlem i baksvingslänkaget?
Ser jag fel eller är den där pakethållaren som en medlem i baksvingslänkaget?
Ful? Nej, skitsnygg! Men inte väskan...
Haha. Tänkte precis lägga in en bild på den här. Vilken hiskeligt skapelse
Bakersta delen av pakethållaren kommer definitivt röra på sig, infästningen i ram kommer bara rotera lite.Länken mellan pakethållaren och sadelstagen är vinklad lite och har ungefär samma längd som länken mellan stagen och ramen. Därför kommer pakethållaren nästan inte röra sig. Trek har tänkt på det.
Bakersta delen av pakethållaren kommer definitivt röra på sig, infästningen i ram kommer bara rotera lite.
Den odämpade vikten ska hållas så låg som möjligt för att underlätta för dämparen. Med några kg på pakethållaren kommer bakre dämparen att få det svårt.
väldigt intressant pakethållarlösning som jag inte sett förut, jag blev lite mindblown och började genast fundera på att bygga något liknande själv till den heldämpade.Nej, den lilla länken bak kommer att rotera som gör att pakethållaren kommer att går upp mycket mindre än bakaxeln.
Som jag skrev ovan kommer att odämpade vikten inte går upp mycket. Men odämpade vikten har nästan ingen effekt på krafterna på dämparen. Det är vikten av cykeln plus cyklisten som hålls upp av dämparen.
Eftersom jag har en cykel med samma ram så känns det här riktigt jäkla tungt.
Visa bilaga 797388
Att glömma ventilhattarna känns lite slarvigt, men jag stör mig mer på den horribla kabeldragningen.
Fortfarande fult som stryk. Ingen kan vara nöjd med slutresultatet.Nja, det får men när man drar enligt engelskt lag.
Fortfarande fult som stryk. Ingen kan vara nöjd med slutresultatet.
Styret är också fint lindat!Spottade den här i närheten av min bostad. Radonracer med dämpargaffel, eldrift och obligatorisk galen vinkel på sadeln.Visa bilaga 797529
snygg sadelHittade den här på Reddit. Förlåt.
Favorit i repris, den har varit med här i tråden många gånger under åren. Men nu har väl priset ändå gått ner rätt rejält? Vill minnas att det var rena fantasisummor tidigare.Hittat på blocket, för det facila priset 5800! https://www.blocket.se/annons/skane/helt_ny_specialdesignad_3g_cykel/1213183169
Visa bilaga 798532
Spelar det någon roll? Det enda den där tingesten kan användas som är som kräkmedel.Se upp! Framgaffeln är ju monterad bakvänt ju.
nu har du fel. Den skulle kunna bli ett utmärkt bojsänke oxå!Spelar det någon roll? Det enda den där tingesten kan användas som är som kräkmedel.
åtminstone en snygg sadel
Ser ut som att man glömde packa upp cykeln från transportväskan.
Inte så lätt att justera bara.åtminstone en snygg sadel