velman
Aktiv medlem
DIY Zwift Ride. Typ. Ersätta framgaffel och hjul med ett 1 1/8" rör. Någon som gjort det?
Jag skulle gärna bli av med framhjulet på min zwift-cykel då jag har lite ont om plats framför cykeln. Det slog mig att man borde kunna ersätta framhjul och framgaffel med ett 1 1/8" rör istället.
Jag behöver ett rör och något som håller fast crown racen (svenskt ord...?) på ett stabilt och säkert sätt. Och en liten tass längst ner på röret.
Efter en snabb sökning visade det sig att det redan är gjort.
Men är det någon här som testat det?
Någon som vet var man kan köpa ett rör i tum-storlek? Helst i Göteborg. Jag har googlat lite och hittar ingen som har just 1 1/8". 28mm finns men den skall ju vara typ 28,6. Jag har hittat på Ebay men det blir mycket frakt i förhållande till priset på röret.
Och finns det några tydliga nackdelar / faror med detta?
Jag behöver ett rör och något som håller fast crown racen (svenskt ord...?) på ett stabilt och säkert sätt. Och en liten tass längst ner på röret.
Efter en snabb sökning visade det sig att det redan är gjort.
Men är det någon här som testat det?
Någon som vet var man kan köpa ett rör i tum-storlek? Helst i Göteborg. Jag har googlat lite och hittar ingen som har just 1 1/8". 28mm finns men den skall ju vara typ 28,6. Jag har hittat på Ebay men det blir mycket frakt i förhållande till priset på röret.
Och finns det några tydliga nackdelar / faror med detta?