[OT] HiFi, vad skall jag tjöpa (spannet är brett)
Som jag skrev tidigare i tråden, i #502 som svar när du postade om samma problem då, känner jag inte igen dem.För att
1 Spotify kan streama till mina dyra enheter hemma, med Tidal får jag nöja mig med laptopens högtalare.
2 Spotify klarar av att vara öppet medans man kopplar bort ett par BT-hörlurar utan att appen ballar ut helt och måste tvångsavslutas.
3 Spotify håller koll på min uppspelning mellan enheter.
Största problem är såklart 1.
Ljudet från Tidal är bra men hypotetiskt, och hellre halvbra ljud än inget alls.
Tidal följer normen för alla digitala audiofilprodukter jag testat, fyfan vad buggigt det är.
Jag har använt Tidal sedan 2016
dels med Tidal Connect (eller vad de kallade det 2016) i tre(3) olika förstärkare med funktionen inbyggd
dels genom att casta till olika generationer av ChromeCast från appen i Android eller från Windows 10 (0ch Win 11). Sedan vi skaffade bredband till landet för över två år sedan använder jag även Tidal Connect, eller castar, där helt utan problem.
Jag har aldrig haft ngt av de problem du skriver om i 1 eller 2. Det du skriver om i 3 vet jag inte om jag ngnsin har provat, eller så förstår jag helt enkelt inte.
Kan åtminstone inte en del av dina castproblem komma från det @jonte987 skriver om i #503?
Alltså att dina olika "apparater" kopplar upp sig mot olika wifi-frekvenser?
Men oavsett om det är wifi-problem eller ej som ställer till det för dig, är det inget generellt problem med Tidal, för då borde det ju ha märkts även för mig åtminstone ngn gång under alla de år och på ngn av de "apparater" jag har använt.